אוסטיאופורוזיס / ירידה בצפיפות העצם

    אוסטיאופורוזיס או ירידה בצפיפות העצם היא תופעה שכיחה מאוד בארץ ישראל ובעולם המערבי. התופעה גורמת להיחלשות העצמות והופכת אותן לשבירות. על מנת שהעצם תישאר צפופה וקשה, יש צורך לספק לגוף סידן, ויטמינים, תרכובות מינראליות שונות והורמונים המיוצרים ע"י הגוף. החל מגיל 30 צפיפות העצם פוחתת, ובמידה והגוף אינו מצליח לווסת את תכולת המינרלים בעצמות, הן נעשות פחות צפופות ופחות קשות.

    תפקידו של הסידן

    רוב האנשים יודעים שהסידן קיים בשביל העצמות והשיניים בלבד. אבל מלבד לשיניים והעצמות, הסידן משתתף פעיל וחשוב בתהליכים רבים בגוף והוא מינרל סופר חשוב ומרכזי במיוחד לבני האדם.

    כשסידן נספג בגוף הוא נושא עמו חומרים מזינים המשתתפים בתהליכים רבים, והחשוב שבהם הוא נטרול החומצה הרעילה שמצטברת בגוף. בעקבות הצטברות החומצה, מתחילים בגוף תהליכי חולי שונים כגון דלקות שונות, כאבים, הצטברות רעלים, הצטברות שומנים, והרס תאים.

    מחקרים רבים הוכיחו שמחסור בסידן יכול לגרום למצוקות ומחלות שונות כגון : בעיות שינה, עצבנות, כאבי עצמות ומפרקים, בעיות לב וכלי דם, לחץ דם גבוה וכולסטרול, התכווצויות שרירים, כאבי שרירים וחולשה בשרירים, דלקות מפרקים ודלקות שונות אחרות, כושר תנועה וגמישות, ירידה ביכולת ויסות רמת סוכר בדם, האטה ביכולת ניקוי האברים הפנימיים וירידה ביכולת העיכול, נזקים בצינור העיכול והכליות, טרשת עורקים ושומנים בדם, האטה ביכולת נטרול נזקי חומצה וירידה בתפקוד מערכת העצבים, היפראקטיביות, רמת אנרגיה נמוכה ועוד.

    בריחת סידן

    בריחת סידן? לאן הוא בורח השובב לכל השדים והרוחות? מה, יש לו רגליים? אז זהו שלא! הגוף הסופר מתוחכם וחכם שלנו מבריח אותו.

    התהליך פשוט –

    מערכת הדם והאיברים הפנימיים לא מקבלים מספיק סידן –

    האיברים חייבים סידן לתפקודם!

    יש מאגר גדול של סידן בגוף – שיניים או העצמות –

    האיברים "שואבים" סידן מהמאגרים למערכת הדם ואל האיברים למטרת תחזוקה שוטפת –

    אופס – בורח הסידן ואופס יש אוסטיאופורוזיס ואופס יש חורים בשיניים ואופס נעלם לי הזיכרון ואופס אני מתחיל להקריח ואופס למה אני כל הזמן חולה ואופס ואופס….

    הגורמים לאוסטיאופורוזיס / בריחת סידן

    • בריחת סידן / אוסטיאופורוזיס בעקבות הפסקת הווסת – תוצאה של ירידה בכמות הורמון אסטרוגן. במקרה זה ישנה אפשרות לקחת הורמונים (אסטרוגן), או לשפר את האיזון ההורמונאלי, להפחית את קצב ירידת האסטרוגן ובמקביל להשתמש בהורמונים צמחיים דרך התזונה או צמחי מרפא אשר דומים בהרכבם להורמון אסטרוגן. כמובן שבמקרה זה, תינתן דיאטה מתאימה ומרשם מתאים לכל אישה ומצבה הבריאותי.
    • בריחת סידן / אוסטאופורוזיס בעקבות זקנה – יש מספר גורמים לבריחת סידן בעקבות זקנה: איכות התזונה יורדת, כמות התזונה יורדת, יכולת העיכול האוכל יורדת, שימוש בתרופות רבות שגורמות להתחמצנות התאים וירידה בפעילות הגופנית. כמובן שהטיפול יהיה בהתאם לגורם ובמקביל למצבו הרפואי של האדם.
    • בריחת סידן / אוסטאופורוזיס בנעורים – מקרה נדיר וקשה לטיפול, לרוב כבר מלידה.
    • בריחת סידן / אוסטאופורוזיס כתוצאה ממחלה – כשל כלייתי, חוסר איזון הורמונאלי…
    • בריחת סידן / אוסטאופורוזיס כתוצאה משימוש בתרופות – סטרואידים, נוגדי פרכוסים, הורמון בלוטת התריס…

    סימני בריחת סידן / אוסטאופורוזיס

    ברוב המקרים, אין בכלל סימנים למחלה. לעיתים, יש רגישות או הצטברות דלקתית באחד המפרקים ובעקבות הכאב נשלחים לבדיקת צפיפות עצם. כאשר צפיפות העצם יורדת לרמה מאוד נמוכה, הדבר יכול להוביל לקריסת העצמות, עיוותים, קריסת חוליות וכאב עצום כתוצאה מכך.

    לסינים לא בורח הסידן

    בעקבות פרסומים רבים של מועצת החלב, מוצרי החלב בארץ נתפסים כמקור מספר אחד לסידן. מחקרים רבים מראים שההפך הוא הנכון. דוגמה מצוינת היא סין ויפן. בסין וביפן צריכת החלב היא אפסית, ובמקביל, כמעט אין בסין בריחת סידן, אין תופעות גיל המעבר, רמת הסוכרת נמוכה ביותר והתקפי לב אפשר למצוא רק בסוף רשימת המחלות שמתים מהן (התקף לב בארץ- סיבת מוות מס' 2). הסיבה לקח היא אורך חיים מאוזן ותזונה בריאה (עשירה בסידן ממקור צמחי).

    רפואה סינית ובריחת סידן / אוסטאופורוזיס

    הרפואה הסינית נותנת את הכלים הנכונים למניעה ולטיפול באוסטיאופורוזיס.

    ניתן למנוע לחלוטין את בריחת הסידן והידלדלות העצם ע"י תזונה נכונה (החל מגיל צעיר), פעילות גופנית בונה (טאי צ'י, יוגה, צ'י קונג…) מניעה מעישון, הפחתת כמות האלכוהול והפחתת המתחים. במידה וכבר יש דלדול עצם, מגבלה בתנועה וכאב, ניתן בהחלט לשפר את תפקוד המערכות הפנימיות, ולעצור את הדלדול ואף לבנות מחדש עצם.

    טיפול ברפואה סינית משלב צמחי מרפא (במיוחד במקרה של זקנה ובמקרה של צורך באסטרוגן), דיקור סיני, תוספי תזונה והוספת מרכיבים תזונתיים אשר משפרים את תפקוד הכליות והכבד ומזינים בסידן.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support