הכל על חלב פרה ומוצריו – חלק א'

    המון ויכוחים, דיונים, פרסומות, הפחדות, ידע, מחקרים, המלצות והשמצות יש על חלב ומוצרי חלב. אני כמעט בטוח שרוב האנשים שמעו פעם אחת לפחות על הנזק או מצד שני, התועלת של החלב (חלב פרה כמובן), או את המשפט – "חלב עושה ליחה" או המשפט הידוע – "חלב טוב לעצמות, יש בו הרבה סידן".

    בלימודי רפואה סינית, לומדים שחלב מחליש את מערכת העיכול, מקרר ויוצר ליחה, במיוחד במקרים של חולשת טחול. מעבר לנושא הזה, לא ממש מתייחסים למוצרי חלב. אבל לאחר שנים רבות של לימוד וקריאה של מחקרים בתחום התזונתי וניסיון פרקטי של טיפול, אני שלם עם המלצתי, להימנע בכל גיל ממוצרי חלב או להפחית למינונים נמוכים מאוד.

    שנים שאני ממליץ לאנשים שמגיעים למרפאתי להימנע ממוצרי חלב. שנים שאני רואה מה מתרחש אצל ילדים ומבוגרים אחרי שמורידים את מוצרי החלב מתזונתם. מבוגרים שהפסיקו לסבול מקיבה רגישה, אלרגיות שונות, כאבי ראש, נפיחות וגזים, כולסטרול וסוכר וילדים שהפסיקו לסבול מאטופיק דרמטיטיס, אסטמה, נזלות ובלוטות מוגדלות (שקד שלישי למשל). אבל עוד אף פעם לא הרגשתי צורך ממשי לכתוב על הנושא (למרות חשיבותו הגדולה).

    אחרי כתבה שכותרתה "דיאטת חלב", במגזין ילדים, במדור בריאות, "נשברתי" והחלטתי שאני חייב להביע את דעתי בנושא ושכמה שיותר אנשים ידעו על זה. כתבונת שכזו במגזין שקוראים אותו אלפי הורים, יכולה פשוט להטעות ולגרום נזק בריאותי למאות ילדים וזה גרם לי להתיישב, לכתוב וליידע, הרי מטרתי הראשונה היא מניעת מחלות והתמחותי היא טיפול בילדים ועל זה אני לא יכול לשתוק.

    מעט מין המשפטים שימחישו את תוכן הכתבה:

    "כנס ייחודי מטעם מכון תנובה"

    "הוצג מחקר שקובע כי צריכת חלב מסייעת לירידה במשקל"

    "מחקר שבדק אם דיאטה עתירת מוצרי חלב יכולה להשפיע בטווח הארוך על בקרת משקל בקרב ילדים צעירים"

    "120 ילדים שסבלו מעודף משקל, חולקו ל 3 קבוצות"

    "לקבוצת ילדים אחת נבנתה דיאטה עתירת מוצרי חלב (800 מ"ג קלוריות ליום)"

    "בקרב קבוצת מוצרי החלב, נרשמה עליית משקל מתונה ביותר באופן משמעותי"

    "המלצות המחקר, דיאטה עתירת מוצרי חלב תהפוך לאסטרטגיה מעשית ובטוחה לבקרת משקל"

    בתוך המשפטים האלה ובתוך הכתבה הקטנה והמחקר "הגדול", שי הרבה דברים שצורמים לי ומטעים את הציבור הרחב.

    בחלק ב', אפרט את אותם משפטים והמחיש יותר את ההטעיה.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support