ראיון בנושא טיפול בילדים וחיזוק מערכת החיסון

     

     

    המודעות לטיפול ברפואה סינית הולך וגובר בארץ וכבר עשרות אלפי אנשים עברו את המחסום הפסיכולוגי של הדיקור כגורם מאיים וצמחי מרפא כשיקוי אלילים. אבל עוד לא כולם יודעים שניתן לטפל גם בילדים מגיל אפס בדיקור ואפילו בצמחי מרפא.

    כמובן שחשוב לבחור מטפל שזו התמחותו, על מנת לשפר את תוצאות הטיפול ואת חווית הטיפול וכך הטיפול ברפואה סינית לילדים אפילו פועל ביעילות ומיידיות וחוסך את הופעתן של מחלות רבות ואפילו מונע ניתוחים.

    טיפול ברפואה סינית לילדים מה הם כוללים ?

    משתמשים באותם הכלים הטיפוליים למבוגרים ולילדים אבל באופן שונה. לדוגמה, במקרה של דיקור, גודל המחטים משתנה ממבוגר לילד, אפשר לראות שהמחטים שמשתמשים לילדים הרבה יותר דקות וקצרות ובנוסף, מבוגר צריך לשכב עם המחטים כ-21 דקות, בהשוואה לתינוק שרק מכניסים את המחט ומוציאים, או ילד בן שנתיים שנשאר עם המחט עד שתי דקות בלבד.

    כמובן שבזמן הדיקור, אנחנו מדברים עם הילד, מספרים לו סיפור, מפריחים בועות סבון, עושים הכול ששתי הדקות יעברו לילד במהירות ובכיף.

    הבדל נוסף הוא בטיפול של צמחי מרפא. מבוגר ייקח את התרופה לפי בחירתו, בצורת אבקה או תה או במיצוי על בסיס אלכוהול (אלה הם דוגמאות לצמחים שאנחנו נותנים להכנת תה, כמובן שהצמחים מותאמים לכל אדם בנפרד), אבל במקרה של ילדים, נשתמש במיצוי ממותק של הצמחים, כך שהם לא ירגישו את טעמם המר של הצמחים ובעזרת מיצוי מוצלח, ניתן לתת כמות מאוד קטנה ועדיין מאוד יעילה.

    גם במקרה של צמחי המרפא, הגישה לילד היא שונה ואנחנו בעצם לא נותנים לו צמחי מרפא או תרופה רגילה, אלה בשבילו זה שיקוי קסמים או משקה של פיות וזה עוזר מאוד לשיתוף הפעולה עם הילד.

    איך מכינים את הילד לטיפול מהסוג הזה?

    ההכנה לטיפול היא אחד הדברים החשובים ביותר למפגש הראשון. כמובן, שתינוקות עד גיל שנה, שנה וחצי שנתיים לא צריך להכין, אבל כשהם קצת יותר גדולים אז כן צריך להכין אותם למפגש.

    הרבה דברים יכולים לגרום לילדים לפחד ולהיסגר והמטרה שלנו היא להיכנס לעולם הדמיון של הילדים ולהתחיל את החוויה בתסריט נעים. לכן אני מכוון את ההורים בטלפון, להשתמש במילים הנכונות. לדוגמה, במקום להגיד לילד שמחר בבוקר הולכים למרפאה או לרופא שיטפל לך בכאבי האוזניים, נגיד, מחר בבוקר נלך לבית של זיו חבר של אבא ואימא שיעזור לך להתחזק שתוכל ללכת מהר לגן. בצורה כזו אנחנו מתחילים את הטיפול ברגל ימין ומשם הדרך בטוחה.

    בשורה התחתונה, במרפאה נוצרת אווירה מבריאה ומתקנת טראומות ופחדים. ילדים והורים מגלים שאפשר לעבור טיפול כמו דיקור (שלכעורה מאיים) ולצאת בחיוך גדול וחוויה חיובית שנשארת איתם להרבה מאוד זמן.

    בעצם, כל ילד מקבל את ההתייחסות שמתאימה לו. לכל ילד, יש חריץ קטן בחומות שהוא הקיף את עצמו, לי נשאר רק לגלות את החריץ ולחדור בזהירות פנימה. ע"י משחקים, השתוללות, פנטומימה, הצגה, ציור, עושים הכול שהילד ירגיש שאני לטובתו ובשבילו כמו חבר.

    איך עושים דיקור ילדים ?

    חשוב מאוד החיבור ולהיות איתם בגובה העיניים כל הזמן. ילדים יודעים לבחון אותי עוד יותר מהר ממה שאני אותם. אני צריך לאבחן אותם והן בוחנים אותי.

    צריך להיות זריז מאוד ולקלוט כל ילד וילד את השוני שלו ואיך הוא רוצה וצריך שאגש אליו. לכל אחד ניגש בגישה שתתאים לו – אם הוא צריך חיבוק, או משחק או שבכלל אני לא אסתכל עליו.

    תינוקות בכלל לא מרגישים את הדקירה כי אין להם פחד. הדיקור לא כואב זה רק מפחיד.

    ילדים גדולים יותר שפוחדים נבצע את הטיפול באופן בדרגתי. לאט לאט בונים את הקשר והאמון עם הילד.

    בסופו של דבר גבר החוויה החיובית של המפגש גוברת על הדיקור עצמו, ואחר כך הם מספרים בהתרגשות על החבר החדש שהם מכירים מספרים על החוויה לגננת ולילדים ולמשפחה והם תמיד שמחים ומחכים לחזור.

    באיזה בעיות מטפלים ?

    הבעיות השכיחות יותר – לתינוקות – בעיות של חוסר שקט של תינוקות, אסטמה של העור, גירוד על העור, גזים עצירות.

    ילדים גדולים יותר – פעוטות – מערכת החיסון, דלקות בשקדים, באוזניים, נוזלים באוזניים. התקררויות חוזרות.

    גילאים מבוגרים יותר – חוסר קשב, חוסר ריכוז, היפראקטיביות. בגיל ההתבגרות נערים ונערות שמגיעים לטיפול באקנה. תופעות רגשיות – כמו דיכאון.

    בגדול, כל דבר שעוזר למבוגרים עוזר גם לילדים.

    איך מחזקים מערכת החיסון ?

    חשוב מאוד לחזק את מערכת החיסון של הילדים מכיוון שרוב מחלות הילדים, מקורן במערכת חיסונית חלשה. ילד עם מערכת חיסונית תקינה, כמעט ואינו חולה וכשהוא חולה הוא מבריא במהירות ובלי סיבוכים.

    בשביל לשמור על תקינותה של מערכת החיסון, צריך להשתמש בכלים שמחזקים אותה וגם להימנע ממה שעלול להחליש אותה.

    דיקור סיניצמחי מרפא ותזונה הם הכלים החשובים ביותר לחיזוק מערכת החיסון.

    דיקור הוא כלי טיפולי אידיאלי ופשוט. מאוד משמעותי לטיפול, הוא קצר ויעיל ביותר לחיזוק מערכת החיסון, במיוחד לילדים שמגיבים בצורה מהירה יותר לדיקור.

    תזונה עצמה יכולה לשמש ממש כמו תרופה. אבל גם מצד שני, הרבה פעמים תזונה לא נכונה עושה את הילד חולה – למשל עודף של פחמימות וסוכרים מחליש את מערכת החיסון וגורם להצטברות של ליחה ושיעול. דוגמא שנייה זה עודף של חלבונים – לילד קטן שיכול להכביד על הכליות הכבד ומערכת החיסון ולגרום לתופעות.

    תזונה היא הבסיס לתפקודה התקין של מערכת החיסון. חוקרים סבורים ש 85% ממחלות הילדים נגרמות כתוצאה מתזונה לא מאוזנת.

    חשוב להרכיב לילדים תזונה מאוזנת שתכלול את כל הויטמינים, המינרלים ואבות המזון שמערכת החיסון צריכה בשביל לתפקד כראוי.

    כמובן שגם צמחי המרפא ידועים כטיפול יעיל במחלות ותופעות רבות וגם למניעתן.

    במידה ונתקלים בתופעה שחוזרת על עצמה (כמו דלקת אוזניים חוזרת או דלקת ריאות), נותנים בעצם תרופה שמתאימה לטיפול ספציפי לתופעה הספציפית. מיד שמתחילה המחלה לוקחים את התרופה וכך ניתן למנוע את הסיבוכים שלה ולקצר את זמן המחלה.

    מה מומלץ למניעה של מחלות שיודעים שהם חוזרות ? איך מחזקים מערכת החיסון ?

    אם רוצים למנוע – חשוב להגיע לפני המועד לפורענות – תמיד בעונה שלפני לחזק את העונה הבאה. אם בחורף נוטים להיות חולים, כדאי בקיץ בשיא העונה להתחיל לטפל ואם אנחנו יודעים שבאביב יש אלרגיה או שמתפרצת הפריחה על העור, אז כדאי להגיע באמצע החורף לטיפול מניעתי.

    למה עוד לשים לב במטרה למנוע מחלות ?

    כל מה שקשור למעברים – מעברים הם דברים שלילדים הם מאוד קשים. למשל מעבר מהבית לגן, מעבר דירה, אם ההורים יודעים שהגננת בגן הולכת להתחלף למשל.

    בשבילנו זה לא נראה סיפור גדול, אבל לילדים קטנים זה משמעותי מאוד. זה דבר שדורש מהם אנרגיה והסתגלות. גם חיסון למשל זה מעבר. הילד צריך להיות מוכן וחזק לחיסון כי מערכת החיסון עומדת בעומס רב בעקבות החיסון. יציאת שיניים או נפילה של השיניים, זה דורש ולוקח מהם משהו גדול.

    במעברים הילדים יותר פגיעים ומערכת החיסון יכולה להיחלש הם נמצאים בסוג של עומס. צריך להשתדל לא להעמיס יתר על מערכת החיסון הפיסית והרגשית של הילד, לא צריכים לשמור בבועה, אבל כן להיות קשובים. אנחנו צריכים שמערכת החיסון הפיזית והמנטאלית שלהם תנצח את העומס כי ברגע שהיא יוצאת מהשליטה, תגיע מחלה ואצל ילדים הקשר ממש ברור, הילד חלש ולמחרת יש לו חום. במצבים האלו, כדי לתת טיפול מונע. גם מעברים במשפחה כמו גירושים, אם נולד אח או שינוי במיטות – מעבר בין מיטת תינוק למיטת פעוט. מעבר בין חדר ההורים לחדר ילדים. זה מעבר מאוד משמעותי. כדאי לשים לב לפני ולחזק את הילד בכל הדרכים.

    בעניין המניעה, כל הורה לומד מניסיונו היכן עקב אכילס של ילדו וצריך לנסות ולמנוע מהילד להיתקל בסיטואציה שמחלישה אותו או להכין אותו היטב לבואה. ילד אחד מאוד נחלש אחרי חיסונים, ילד אחר קשה לו עם מקומות ואנשים חדשים, צריך להקדים תרופה למכה, להכין את הילד מראש ולהגיע לטיפול שימנע ממערכת החיסון לסגת וכך נמנע מהמחלה להגיע.

    דוגמא לטיפול מניעתי:

    ילד עם אסטמה של העור, סוג של פריחה בכל מיני מקומות שגם קוראים לה אטופיק דרמטיטיס. ידוע להוריו שרק בחודשי האביב צצה לו הפריחה. סובל ממנה כל כך שבמשך האביב הוא לא ישן בלילות מרוב גירודים. ההורים ראו שהתופעה חוזרת והוא כבר בן 5. הגיעו לטיפול בתחילת החורף כך שהיו חכמים בניסיון להקדים תרופה למכה. אגב גם לילד נולדה אחות קטנה (תוספת קטנה לעיכול בשביל הילד ובשביל מערכת החיסון שלו).

    טיפלתי בדיקור ורשמתי לו צמחי מרפא שבשלב הראשון מחזקים את מערכת החיסון. במקביל הכנתי תרופה לטיפול בפריחה שתהיה בבית במקרה שהפריחה תופיע שיוכלו לטפל מיידית. הגיע האביב והתופעה פחתה באחוזים ניכרים. במהלך השנה ולאחר האביב, המשיכו להגיע לטיפולים ובאביב הבא לא הופיע פריחה בכלל ולא גירוד וכמובן שהילד ישן נהדר.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support