רפואה סינית בשילוב עם צמח המורינגה

    טיפולי רפואה סינית בשילוב עם מורינגה

    המורינגה הוא צמח רב שנתי הגדל בתנאי מדבר. בשנים האחרונות, מגדלים את הצמח בארץ באזור הערבה ומשווקים אותו בבתי הטבע באמצעות כמוסות צמחיות או באריזת קופסה בתפזורת אבקתית.

    פעולתו הרפואית של הצמח הינה אנטי ויראלית (וירוס), אנטי בקטריאלית (חיידק), נוגדת דלקות וזיהומים, אנטי אלרגנית, משככת כאבים ונוגדת חמצון. השימוש בחלקי הצמח הוא למטרות שונות ומגוונות:

    השורש מכיל 5 חומרים נוגדי גידולים ומשמש לטיפול בסרטן השחלות, סרטן השד, סרטן הלבלב וסרטן הוושט. אבקת עלי הצמח מכילה ערכים תזונתיים ורפואיים כמו 29% חלבון, 3% סידן, 4% כלורופיל, חומצות אמינו שונות ורשימה ארוכה נוספת של וויטמינים ומינרלים.

    מכיוון שהצמח עשיר בחלבון, סידן וברזל, הוא מתאים מאוד כתוסף תזונה לצמחוניים, ילדים שתזונתם חסרה, מבוגרים שמעוניינים בתוסף תזונתי טבעי (סוג של מולטי וויטמין טבעי), בעלי רמת חומציות גבוהה בדם ולכל אחד שחשובה לו בריאותו ותחזוקת גופו.

    בניגוד למיץ עשב חיטה או שעורה, המורינגה לא מיבש חלב אם ולכן השימוש במרינגה גם כאשר נרצה להגביר את כמות חלב האם בהנקה(ברוב המקרים של מיעוט חלב אם, הסיבה היא מתח נפשי או חסרים תזונתיים ובמקרה זה, המורינגה יכול לעזור, אך צריך לזכור שיש צורך באבחון וטיפול בהתאם). בנוסף, משמש צמח המורינגה לחיזוק מערכת חיסון (באפריקה משמשת אבקת העלים לטיפול בחולי איידס). המורינגה מסייע בטיפול בכאבי פרקים ובדלקות במפרקים, במיוחד בדלקת מפרקים שגרונית, טיפול בגאוט, טיפול במחלת זאבת (לופוס), טיפול בדלקת גרון אקוטית, טיפול בדלקת גרון כרונית (גם כזו שנגרמת כתוצאה מרפלוקס של הקיבה).

    לפי רפואה סינית, צמח המורינגה מחזק ומניע את הכבד ומשפר את תפקודי הכבד. לכן, מומלץ במצבים של חוסר איזון אנרגטי של הכבד הגורם לתופעות שונות כגון מיגרנות, כאבי ראש, טיפול בהליקובקטר. (הליקובקטור פילורי הוא למעשה חיידק שמתאכסן לו להנאתו בקיבה וגורם לתופעות רבות של כאבי ראש, כאבי בטן, עצירות/שלשולים, גזים, צרבות, רפלוקס של הקיבה, עייפות/חולשה וחוסר שקט.

    שתי הסיבות העיקריות לנוכחותו של החיידק הליקובקטר פילורי בקיבה הן מערכת חיסון חלשה ומערכת עיכול לא מאוזנת. המורינגה מחזק את מערכת החיסון, משפר דרכי עיכול ופועל כנוגד חמצון מעולה כך שבחלק גדול מהמקרים יכול לעזור במצבים אלו).

    בנוסף, המורינגה יכול לסייע במקרים של סכרת מבוגרים (מוריד רמת סוכר בדם), מטפל באסטמה ובמחלות דרכי הנשימה, מסייע במקרים של אלרגיה ותומך במערכת החיסון בזמן הקרנות וטיפול כיומתרפי.

    לאחרונה, התחלתי להשתמש במורינגה ככלי טיפולי במקביל לטיפול ברפואה הסינית וגיליתי כלי נוסף לעזור ולשקם את מערכת העיכול, מערכת החיסון והכבד וכך להשפיע לטובה על בריאותי ובריאות מטופלי.

    זיו אלקלעי

    טיפול ברפואה סינית המשלב דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה ושיאצו

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support