תסמונת התעלה הקרפלית

    Carpal Tunnel Syndrome – תסמונת התעלה הקרפלית

    תסמונת זו נגרמת כתוצאה מלחץ על העצב בתעלת שורש היד. היא גורמת לתחושת כאב או נימול לאורך היד, בעיקר בכף היד אך גם במרפק ובכתף. זו תופעה שכיחה למדי ונפוצה בעיקר למבוגרים. בחלק גדול מהמקרים, התופעה מתחילה בלילה כאשר חלק מהיד "נרדם" ומטריד את האדם במהלך שנתו. בשלב מאוחר יותר, הבעיה מחמירה, הנימול הופך לכאב ומפריע גם במהלך היום לתפקוד היד.

    הסיבה לתופעה

    הסיבה לתופעה היא חוסר זרימת דם לעצב בתעלה הקרפלית בכף היד.

    אין סיבה מוכחת להופעת התופעה אך סיבות מסוימות כמו חוסר איזון של בלוטת התריס, וסכרת יכולות להיות טריגר או נלוות לתופעה.

    הטיפול

    הטיפול המקובל הוא טיפול סימפטומטי, כלומר כדורים לשיכוך הדלקת והכאבים, הזרקת סטרואידים בצורה מקומית (קורטיזון –גורם נזק רב במיוחד לאנשים אשא חולים במחלת הסכרת, הריון, לחץ דם גבוה, וחוסר איזון של בלוטת התריס), ובמקרים חמורים ניתן לעשות ניתוח (שיקום ארוך, ובחלק גדול מהמקרים התופעה חוזרת או עוברת לכף היד השנייה).

    הטיפול ברפואה הסינית

    הטיפול ברפואה הסינית במקרה זה, דומה מאוד לטריגר פינגר וכולל טיפול בדיקור סיני ובצמחי מרפא, במטרה לשכך את הכאבים בשלב הראשוני ולאחר מכן לתמוך במערכת החיסון ולתקן את חוסר האיזון אשר גרם לתופעה (גם במקרה זה, ניתן להבחין בחוסר של נוזלים אשר אחראיים על גמישות הגידים והתעלות). לעיתים יש צורך בשינויים קלים בתזונה אשר יכולים גם כן להמשיך ולשפר את יכולת הגוף לתקן את הבעיה.

     

    אולי יעניין אתכם גם – טיפול בדלקת אוזניים

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support