תודה מעמית – צמחי מרפא ודיקור ל"שריטת חתול"

    זיו יקר,

    למרות שעד עכשיו לא יצא לי להביע את הערכתי העמוקה לפלא שעשית בעמית,בתי האמצעית, היום, ערב יום כיפור בא לי להודות.

    לפני למעלה מארבע שנים עמית חשה בכאבי מתנים חזקים שהפכו להתקפים בלתי נסבלים. הוא הובלה מספר פעמים לבתי חולים, אושפזה למעלה מחודשיים, עברה את כל הבדיקות האפשריות ושום דבר לא נמצא.

    הגענו אליך כאשר שוחררה מבית חולים שניידר (עם כאבים חזקים ועם טענת הרופאים שהיא עוברת משהו פסיכוסומטי). ברגישות מדהימה עמית עברה אבחון ותשאול. הגעת למסקנה שהכבד שלה מאוד מוגדל (מה שפרופסור שפירר ימצא כשבועיים לאחר מכן). החלטת שלא לטפל בה בדיקור מפאת מצבה הרגיש ובמקום הרכבת לה תמצית צמחי מרפא.

    המצב לא השתפר מיד, בנתיים ביקרנו אצל פרופסור שפירר שגם הוא, מתוך מבוכה שלא יודע מה יש לילדה, החליט לתת דיאטה המבוססת על אורז, מרק עוף וקולה. בתום שבועיים, החליט לאשפזה בבית חולים אחר. בכל התקופה הזו הקפדנו לתת לעמית את תמצית הצמחים. (בזמן הזה היא הצליחה לפתח מתודות מיוחדות לשתיית המשקה שלא היה במיוחד ערב לחך של ילדה בת חמש).

    עמית הושפזה בבית חולים תל השומר. 3 ימים הייתה בבידוד עד שעלו על הבעיה. לעמית היה גידול בעמוד השדרה שמחק לחלוטין 2 חוליות סביב L2. ממצא נוסף שליווה אותה היה בלוטות לימפה מאוד מוגדלות וכן הועברה לטיפול של המחלקה ההמטואונקולוגית. החשד העיקרי – ממהירות של לימפומה. היא שוב עברה את כל הבדיקות האפשריות. עשו להבדיקת מח עצם, נלקחו לה דגימות ביופסיה מעמוד השדרה, עוד MRI, עוד בדיקות דם והימים נראו כמו נצח!

    מדי כמה ימים הייתי מקבלת ממך טלפון ששואל מה שלומה של עמית – ולא פחות חשוב – מה שלומי – שעצמי הייתי על סף שבירה.

    כעבור חודשיים נוספים, אחרי שהביופסיה שללה את כל סוגי הסרטן האפשריים- נמצאה מחלה נדירה שנקראת CAT SCRETCH DESEASE. זו מחלה שנגרמת מחיידק הברטונלה שנמצא בציפורני חתולי רחוב (ועמית כאמור אוהבת בע"ח באופן מיוחד). במקרים נדירים המחלה מתפתחת לכדי גידול דלקתי. גידול בגודל כזה שהיה בגבה של עמית הצריך כ- 6-8 חודשי אשפוז עם אנטיביוטיקה במתן דרך הוריד.

    כיוון שעבר זמן כה ממושך מאז שהתפתחה המחלה ועד הגילוי, נשלחנו לבצע שוב MRI . והפלא ופלא: הגידול הראה סימני נסיגה מבלי שנעשה כלום. הרופאים שראו את תוצאות הבדיקה הסיקו שהיא קיבלה שלושה חודשי אנטיביוטיקה. אבל לא!!! עמית בסך הכל קיבלה תמצית צמחים. אף אחד לא האמין. תמציות הצמחים לא היוו כל עניין בעיני הרופאים. הם טענו שהיא פשוט "נס רפואי".

    מאז, כבר חלפו למעלה מארבע שנים. עמית בריאה לחלוטין. מדי כמה חודשים היא עוברת בדיקת MRI . אותך היא ממשיכה לבקר באופן קבוע אחת למספר שבועות. החוליות נבנו מחדש. והכי חשוב – החזרת לי ילדה בריאה!!!

    מדי פעם, כשאנו עושים הפסקה של כמה שבועות היא דואגת להזכיר לי ש"מזמן לא היינו אצל זיו". אני לא יודעת אם זה בגלל איזה צורך פנימי של הגוף שלה שמבקש או שסתם הקסם והקסמים שלך.

    אז שוב:

    תודה. תודה.

    יפעת

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support