גישות שונות לדיקור סיני

    מה כבר לא נאמר על דיקור סיני? נראה שנכתבו אלפי מאמרים בכל מיני דרכים וצורות ועדיין אני מופתע בכל פעם מחדש לקבל מטופל חדש שעדיין לא ניסה או עדיין לא מבין איך דיקור סיני עובד ולמה בעצם זה טוב. האם דיקור יכול לעזור רק בבעיות מקומיות כמו כאבי צוואר או כאבי ראש? האם דיקור סיני יכול לעזור רק לבעיות עור שונות בגלל שהמחטים נדקרות על העור? ואיך בכלל הטיפול הזה עובד?

    לא רק דיקור סיני- על גישות שונות לדיקור

    דיקור שמקורו בסין הוא למעשה הטיפול המקורי ומשם נוסדה הרפואה הסינית וכל נקודות הדיקור הגיעו ממנה.
    כיום אפשר לראות שיש עוד גישות לטיפול מלבד הגישה הסינית. למשל דיקור יפני או דיקור קוריאני ואפילו מה שקוראים לו דיקור מערבי או "דיקור יבש" שמשמש בעיקר את הפזיוטרפיסטים או את האורטופדים, שמשתמשים בטכניקות שונות שלמדו בעולם המודרני, כאשר דוקרים נק' מרכזיות שונות במרכזי עצבים או קשרי גידים או עצבים על מנת להקל על דלקת או על מנת לשחרר ולהקל על כאב, אבל בשורה התחתונה הן טכניקות שונות שכבר מיושמות אלפי שנים בצורה כזו או אחרת ברפואה הסינית ואצל כל מטפל ברפואה סינית שאחד מהכלים הטיפוליים שלו הוא דיקור סיני. לנק' האלה קוראים ברפואה הסינית נק' אשי או נק' מקומיות.

    על דיקור סיני וטיפול במחלות שונות

    דיקור סיני נחשב כטיפול מאוד עדין, אך מאוד משמעותי. נכון, לעיתים למטופלים ומטופלות זה נראה קצת חשוד או מינימלי מידי וכמובן לא מובן, אבל הטיפול עושה את שלו ובצורה מאוד מרשימה.
    רבים מהמטופלים חושבים שיש קשר בין דיקור סיני ואמונה והמשפט הנפוץ ביותר הוא "בשביל שזה יעזור צריך להאמין בזה" או משפט אחר הוא "אם זה לא יועיל זה לא יזיק".

    רפואה סינית -רפואה לכל דבר

    אין צורך באמונה. כן, אמונה (או לחץ או חוסר ברירה) מביאה את המטופל לטיפולים אבל גם אם המטופל או המטופלת לא מאמינים בדיקור הסיני, המחטים יעשו את שלהן ככה או ככה. אמונה תמיד עוזרת ועזרה לשפר את התוצאות או חוסר אמונה להפחית את התוצאות, אבל זה לא הדבר המרכזי והחשוב. מה שחשוב הוא שהאבחנה תהיה נכונה והטיפול יהיה מדוייק וכמובן שהדיקור עצמו חשוב שיהיה מדויק ביותר.

    הרפואה הסינית היא רפואה לכל דבר ועניין ולכן, אבחנה נכונה ומדוייקת וטיפול נכון, יעשה את העבודה בצורה טובה ויביא לתוצאות טובות ובמידה והטיפול והאבחנה לא יהיו מדוייקים ושגויים, הדיקור הסיני יכול בהחלט להביא להחמרה של המצב הרפואי. לכן המשפט – "לא יועיל לא יזיק" הוא שגוי ומקורו בחוסר ידע וחוסר הבנת הרפואה הסינית.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support