טיפול בילדים ברפואה סינית

    טיפול ברפואה סינית באמצעות צמחי מרפא, תזונה וכמובן דיקור סיני, מחזק את מערכת החיסון, משפר תהליכים פנימיים ומלווה ילדים מגיל אפס, בדרכם להתעצמות גופנית ונפשית, עם מינימום התערבות ומקסימום השפעה.

    דיקור סיני לילדים – טיפול אפקטיבי על פי הרפואה הסינית

    ילדים מגיבים טוב לדיקור

    בשל מבנה גופם וזיכרון המערכת החיסונית של תינוקות וילדים, ילדים מגיבים טוב מאוד לשיטות טיפול הרפואה הסינית בהם צמחי מרפא ושינוי תזונה ודיקור סיני בפרט.

     

    הילה, אמא של מיכלי מספרת:

    "הגענו לזיו קיבלנו הסבר מקיף אודות אסטמת ילדים, המחלה, הגורמים, התהליך אותו אנו עתידים לעבור ו… מיכלי נדקרה ביד… זיו תיאר את התופעות שיקרו בעקבות הדיקור הראשון (האף ינזול ללא הפסקה למשך כשבוע) ואכן כך היה… הדיקור החל להשפיע על מיכלי ובאופן מפתיע גם על אבא שלה שפתאום הסכים לתת לתהליך צ'אנס אמיתי… וכך במשך כמה חודשים הגענו פעם בשבוע לזיו. מיכל טופלה, הליחה החלה להתייבש, מיכל כבר לא הכחילה ואני התחלתי לנשום לרווחה, עם כל טיפול חל שיפור במצבה, חסל נזלת, חסל חנק, חסל לא לישון בלילה ולחרחר"

    כיצד מתבצע טיפול בילדים על פי הרפואה הסינית?

    טיפול בילדים נחלק למספר קבוצות גיל עיקריות.

    בקבוצה הראשונה, מגיעים הורים עם תינוקות שמעוניינים לפתור בעיה או מחלה שנוצרה במהלך הלידה או בשבועות הראשונים לחיי הילד.

    בקבוצה השנייה, מגיעים ילדים מגיל חצי שנה ועד גיל שש, לרוב עם מחלות המופיעות בגיל הכניסה לגן /פעוטון. בהיעדר טיפול חלופי לתרופות (בהן אנטיביוטיקה, משאפים, נוגדי דלקת וסטרואידים), מערכת החיסון נחלשת, המחלות חוזרות באופן מוגבר והולכות ומתחזקות.

    הטיפול ברפואה סינית עוצר את "כדור השלג" של המחלות ומחזיר את החיים לשגרה.

    בקבוצה השלישית, מגיעים ילדים בגילאי בית ספר ועד סוף הצבא. מרבית הילדים מגיעים עם תלונות על בעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות, עודף משקל, דיכאון או חרדות, בעיות אורטופדיות שונות כמו כאבי גב וברכיים, נשירת שיער ואקנה (פצעי בגרות).

    טיפול בילדים משלב לרוב שלוש שיטות טיפול : דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה.

    ברוב המקרים, הנטייה האישית שלי היא להסתפק בדיקור סיני בלבד, אבל חייב לומר ששילוב בין השלושה בדגש על דיקור סיני לילדים, הוא שילוב מנצח המשדרג משמעותית את המערכת החיסונית של הילד ומונע מחלות חוזרות בעתיד.

    הטיפולים מתקיימת בנוכחות ההורה באחת משתי הקליניקות באזור השרון, באווירה נעימה וידידותית לילד. דיקור סיני לילדים נעשה באווירה חיובית תוך כדי משחק, קסמים, שירה וסיפורים במהלכו נבנה האמון עם הילד.

    יתרונות מוכחים לדיקור סיני לילדים:

    • דיקור סיני מחזק את מערכת החיסון של הילדים.
    • דיקור עוצר את הכניסה למעגל התרופות בגיל הרך (תרופות בכלל וטיפול אנטיביוטי בפרט).
    • הטיפול קצר, ידידותי לילד ויעיל עבורו לא פחות מדיקור במבוגר.
    • טיפול בדיקור סיני לילדים עורך מספר שניות (במקום במבוגרים שאצלם הטיפול אורך 21 דקות).
    • טיפול ברפואה הסינית בילדים, מונע התפתחות מחלות במהלך גדילתם.
    • מחקרים מוכיחים שדיקור הוא טיפול בטוח שאינו גורם לתופעות לוואי בלתי רצויות.
    • הרפואה הסינית נותנת פתרונות לסדרת בעיות רפואיות (גוף ונפש) בקרב ילדים.

    בעיות רפואיות המטופלות בהצלחה בעזרת הרפואה הסינית

    הטיפולים מקלים ופותרים קשת רחבה של בעיות מהם סובלים ילדים (והוריהם) מהגיל הרך ועד בגרות:

    • מערכת חיסונית חלשה החושפת את הילד למחלות. הטיפול מתמקד בחיזוק מערכת החיסון.
    • מחלות נשימה בהן סטרידו, אסטמה, ברונכיט ספסטית, דלקת ריאות וזיהומים בדרכי הנשימה
    • שיעול וליחה טורדניים הנמשכים על פני תקופות ממושכות
    • בעיות עור בהן אטופיק דרמטיטיס – אסטמה של העור בקרב ילדים
    • דלקות אוזניים כרוניות ואקוטיות
    • נוזלים באוזניים
    • דלקות גרון חוזרות
    • דלקות שקדים כרוניות ואקוטיות
    • דלקות עיניים
    • בעיות במערכת העיכול, בהן כאבי בטן חוזרים, עצירות או שלשול.
    • הפרעות שינה בקרב ילדים
    • אי שקט, קושי להתרכז ובעיות קשב (קשור גם להפרעות בשינה)
    • טיפול באלרגיות
    • שקד שלישי מוגדל.

    תכונות המטפל ברפואה סינית כמנוף להצלחת טיפול בילדים

    טיפול איכותי בילד, משלב מקצועיות עם יחס אישי אשר תורם לכימיה בין המטפל והילד ולהצלחת הטיפול.

    זיו אלקלעי מטפל בכיר בעל כ 20 שנות ניסיון בטיפול בילדים בכל קשת הגילאים, למד את שיטות הטיפול ברפואה הסינית המודרנית והעתיקה במשך שבע שנים, והתמחה ברפואת ילדים על פי הרפואה הסינית.

    זיו חבר בלישכה לרפואה סינית ואף יו"ר וועדת הקבלה בלישכה זו. מטפל במסגרת פרטית בקליניקה ביישוב קדימה ובהוד השרון ומטפל בילדים רביםהמגיעים על פי המלצות רופאי ילדים שונים, אשר מכירים את דרכו והצלחותיו.

    על פי תפיסתו, קיימת מחויבות להצלחת הטיפול בילד ולכן הוא מקפיד לשמור על קשר עם המשפחות כדי לעקוב באופן אישי אחר התקדמות הטיפול.

    משפחות שילדיהם טופלו על ידו מספרות כי גישתו לילדים ומקצועיותו, הם הגורמים העיקריים להצלחת הטיפול בילדיהם.

    דנית משתפת על חווית הטיפול הראשון:

    "חייבת לשתף!

     

    לא סיימנו את התהליך ואנחנו ממש לא באמצע הדרך, אבל הייתי חייבת לספר ולשתף את כולם בחוויה שעברנו, אני, יריב בעלי וכמובן דן הבן שלנו בן 4 וחצי.

    היינו כבר אצל הרבה מטפלים ברפואה משלימה וגם עברנו מספר רופאים מומחים אבל חוויה כזו במפגש ראשון אף פעם לא חווינו.

    זיו הכין אותנו למפגש יחסית ארוך וחששנו שלדן לא תהיה סבלנות וגם חששנו שהוא לא ירצה לעשות דיקור ויבכה וישתולל כמו שבדרך כלל הוא עושה במפגש עם מטפלים או רופאים או אחיות (הוא די היסטרי ? ).

    הטיפול עבר כל כך מהר וכל כך בכיף גדול שלא רצינו בסוף לעזוב את הקליניקה אבל הכי חשוב זה דן! דן יצא מהקליניקה ובמשך שבוע שלם לא הפסיק לדבר על החבר החדש שלו. היום, אני מבינה את משמעות המילה מומחה. באמת עברנו כולנו הרבה סוגים של מומחים אבל היום נפל האסימון והיום אנחנו באמת מבינים את משמעות המילה בפרקטיקה.

    תקשיבו, זו פשוט אומנות! אין לי מילים לתאר את גודל הכישרון והחדות והיכולת של זיו ליצור קשר ואמון בזמן כל כך קצר ( וזה כל כך חשוב במיוחד עם ילדים ).

    מה לא היה שם? הכל באופן טבעי וזורם כאילו אנחנו כבר מכירים שנים רבות.
    הומור
    משחק
    שירים
    חיקויים
    אהבה
    אכפתיות
    מקצועיות
    חדות
    צחקנו המון
    קסמים
    ציורים על היד
    הפתעות
    ודיקור בשלוש נקודות תוך כדי סיפור מרתק על דוב פנדה והבמבוק שהוא אוהב לאכול.

    יריב ואני עדיין בשוק.

    לאחרונה, נפלנו על מספר בעלי מקצוע לא מקצועיים ולא נחמדים וכבר התחלנו לאבד אמון באנשים. נפגשנו גם עם הרבה מטפלים טובים, אבל שילוב כזה של מקצועיות, אופי וכשרון עוד לא נתקלנו.

    המפגש עם זיו עשה לנו סוויץ' והחזיר אותנו לתמימות של פעם.

    שוב , אנחנו רק אחרי טיפול אחד בלבד ועדיין לא רואים תוצאות אבל רק רציתי לשתף מהלב את החוויה שעברנו ובטוחים שעם התחלה כזו התוצאות יגיעו במהרה.

    כרגע, דן מחכה למפגש הבא, קם בבוקר ושאל מתי שוב נלך לבית של זיו? (שזה הקליניקה כמובן) ומתי זיו יצייר לי שוב פנדה על היד?

    איזה כיף!!!

    מחכים כבר למפגש הבא

    ככה צריך להרגיש אחרי פגישה עם רופא או מטפל שמתמחה בילדים :-):-)"

    מידע נוסף בנושא

    דיקור סיני לילדים

    הרפואה הסינית הפכה להיות פופולארית מאוד בשנים האחרונות. לפני כעשרים או שלושים שנה, מטפלים עבדו רק במרפאות פרטיות והיום היא כבר חלק מהרפואה הקונבנציונאלית ואת זה אפשר לראות בבתי החולים ובקופות החולים השונות שמציעות בין השאר דיקור סיני כמו גם טיפולים אחרים, ויש יותר ויותר אנשים שבוחרים בה על פני כל אופציה אחרת. היא בטוחה מאוד ומאוד יעילה להקלה וריפוי ומביאה להחלמה מלאה לא פעם, ובטח להפחתת כאב במקרים רבים. אנשים כבר יותר מודעים לזה שרפואה סינית היא רפואה לכל דבר ולא עוד שיטת טיפול שטחית. אנשים מודעים לכך שלרפואה הסינית יש כלים טיפוליים רבים ולא רק דיקור סיני וגם התמחויות שונות, לאחר לימודי הרפואה הבסיסיים, לדוגמה דיקור סיני לילדים או התמחות באורטופדיה.

    דיקור סיני לילדים המלצות

    נכון להגיד שדיקור סיני הוא הכלי הכי פופולארי של הרפואה הסינית, אבל בחלק גדול מהמקרים משלבים אותו עם כלים אחרים כמו תזונה או צמחי מרפא (כמובן רק מטפל שלמד את הכלים הטיפוליים לעומקם). בכל מה שנוגע לדיקור סיני, יש אנשים רבים שמדווחים על שינוי דרמטי בבעיה שלהם. הם גם מדווחים על השינויים לרופאים שלהם, וכפועל יוצא אני רואה בקליניקה שלי יותר ויותר אנשים שמגיעים דרך הרופא שלהם. עם השנים התחברתי ליותר רופאי ילדים שהכירו אותי לראשונה דרך המטופלים שלהם (שלשמחת כולנו לא חזרו יותר לטיפול אצל הרופא כי לא הצטרכו)  והמשיכו להמליץ עלי מכיוון שהמשיכו לראות תוצאות. אני שמח מאוד לשתף פעולה עם רופאים מתחום אחר, השילוב מביא לתוצאות טובות יותר ולבריאות שלמה וכמובן לביטחון גדול יותר של המטופלים. דיקור סיני לילדים הוא גם הטיפול הנפוץ ביותר בקרב הטיפולים של הרפואה הסינית לילדים. כאשר הורים בוחרים לעשות דיקור סיני לילדים שלהם, הם עוד יותר זקוקים לביטחון שהטיפול לא רק יעיל אלה גם בטוח. הורים בוחרים דיקור סיני לילדים מכיוון שלרוב גם הם עשו בעבר טיפול מוצלח וכעת רוצים לתת לילדים שלהם את אותו הדבר. בדיקור סיני לילדים נראה לרוב תוצאות מהירות יותר מאשר מבוגרים וזה בגלל סיבות רבות ולרוב גם נסתפק בדיקור סיני לילדים ללא צורך בכלים אחרים. ילדים גם מראים לא פעם תוצאות מהר יותר. 

    דיקור סיני לילדים אצל מטפל עם הגישה הנכונה והתמחות בטיפול בילדים

    בעקבות ניסיון עבר עם מחטים בבדיקות דם או חיסונים, ילדים מטבע הדברים עלולים לחשוש מדיקור סיני. חשוב לדעת, המחטים שמשתמשים בדיקור סיני  הן שונות ודקות הרבה יותר ולכן כמעט ולא מורגשות. בנוסף, הגישה הטיפולית היא שונה לחלוטין וגם הזמן הוא מינימלי. 

    כשמדובר בילדים, הטיפול יכול להיות מאתגר במיוחד, גם כי הם מפקפקים יותר בטיפול כזה על פני לקיחת תרופה ובעיקר כי זה מפחיד אותם. לכן דיקור סיני לילדים חייב להיעשות אצל מטפל עם התמחות בטיפול בילדים, וכמובן שרצוי שיהיה עם ניסיון רב וגישה מתאימה על מנת לרכוש את אמונו של הילד. 

    דיקור סיני לילדים יכול לעזור בריפוי והקלה בתופעות רבות כגון דלקות אוזניים חוזרות, מערכת חיסונית חלשה, אטופיק דרמטיטיס ובעיות עור שונות וגם חרדות, היפר אקטיביות או פציאליס ופירכוסים

    התמחות בדיקור סיני לילדים + נסיון

    אם דיקור סיני לילדים הוא משהו שמעניין אתכם ואם אתם רוצים להעניק לילד שלכם טיפול שלם, בטוח ויעיל שיכול לעשות לו פלאים ולשפר את איכות חיוו וחייכם, רפואה סינית היא הפתרון שלכם ואשמח להיות שם בשבילכם ובשביל הילדים. 

    זיו אלקלעי, מטפל ברפואה סינית מעל 20 שנה, מומחה לטיפול בילדים ובנשים, חבר באיגוד הרפואה הסינית ובעל ידע עצום ברפואה סינית ובטיפול ספציפי בילדים וכמובן פועל בגישה מותאמת לילדים. 

    דיקור סיני לילדים – אין מה לפחד

    דיקור סיני לילדים יכול להישמע טיפול מאוד מפחיד ובאמת הרבה הורים מתקשרים אלי ולמרות ההמלצה החמה שבעקבותיה הם יצרו קשר, עדיין שואלים אותי כאחת השאלות הראשונות- תגיד, באמת עושים דיקור סיני לילדים? ומאיזה גיל? מה כבר אפשר לדקור תינוקות? אז כמובן שהתשובה היא כן! ואפילו רצוי ואפילו בקלות רבה, אבל חשוב ביותר שמי שעושה דיקור סיני לילדים עבר לימודים נרחבים ומלאים של רפואה סינית פלוס התמחות בטיפול בילדים וכמובן שיש הרבה טעם וצורך ויתרון כשיש ניסיון.

    נסיון עשיר והתמחות בטיפול בילדים בעזרת דיקור סיני

    לא הרבה יודעים שעל מנת לעשות דיקור סיני לילדים ובכלל, חובה לעבור לימודים מלאים של רפואה סינית כבסיס. הלימודים עורכים כ 4 שנים לפחות שבהם לומדים את הרפואה הסינית במקביל לידע נרחב ומעבר לבסיסי של רפואה מערבית. דיקור סיני הוא אחד הכלים מבין רבים שלומדים ומשתמשים בהם ברפואה סינית.
    לאחר 4 שנות לימוד, ניתן לעבור התמחויות שונות כגון התמחות בטיפול בנשים, עור, אורטופדיה וכו… לאחר 4 שנות לימוד עברתי התמחות בטיפול בילדים אצל אחד המטפלים המנוסים ביותר בעולם, אבל זה לא הרגיש לי מספיק. הרגשתי שבשביל לעשות דיקור סיני לילדים ובאמת להגיע אליהם ולהבין אותם לעומק, אצטרך עוד כלים. לכן המשכתי לעשות קורסים והשתלמויות שונות כמו מבוא לפסיכולוגיה של הילד וגם לימודים קצת משונים כמו פסיכודרמה, אנטרופוסופיה, אדלר ואפילו שיעורים פרטיים בקוסמות, כדי לשבור את הקרח ולהיכנס לליבם של הילדים.

    כל זה לא נעשה כי דיקור סיני לילדים הוא כזה טיפול נוראי וכואב ולכן חייבים לדעת את לרכך את המכה. ממש לא! כל זה נעשה כדי להעמיק ולהרגיש שאני עושה את הטוב ביותר ונותן את הטיפול המדויק ביותר לילדים ולהורים.

    ילדים מגיבים מהר

    דיקור סיני לילדים מביא לתוצאות מהירות יותר בדר כלל בהשוואה למבוגרים. ילדים הם רגישים יותר ועדינים יותר ולכן חשוב שהטיפול בהם יהיה מדויק. ככל שהטיפול מדויק יותר, התוצאה והשיפור יגיעו במהירות, אבל גם הפוך- ככל שהאבחנה והטיפול לא יהיו מדויקים, התוצאות יאחרו להגיעו או אף הסמפטומים יחמירו.

    לאחר למעלה מ 23 שנות טיפול ואלפי ילדים בכל גיל שטופלו אצלי בהצלחה, אני בטוח שאתם יכולים להיות שקטים ולהגיע לטיפול כשאתם בטוחים שאתם בידיים הנכונות. עזרתי למשפחות רבות ולילדים רבים לשפר את איכות חייהם ולמנוע טיפולים תרופתיים מזיקים וניתוחים מיותרים.

    אשמח לעזור גם לכם

    דיקור סיני לילדים- חוויה חיובית

    אין ספק שהמילה דיקור והמילה ילדים מעוררת אצל הרבה הורים חששות ושאלות. יש חששות מהכאב עצמו, יש חששות שהפרוצדורה של הדיקור עצמה תהיה טראומתית. אבל בסופו של דבר דיקור סיני לילדים בקליניקה זו חוויה מאוד חיובית.

    לפני שאסביר על תהליך הדיקור עצמו, קצת אספר על עצמי. כל חיי, בכל מקום, כמבוגר, שהלכתי אליו והיו שם ילדים, אחרי זמן קצר מאוד, הילדים היו נמשכים אלי ומשחקים איתי, יושבים במעגל, עושים קסמים, בונים בניינים. תמיד כל המבוגרים וההורים שמחו שאני באיזור ומעביר לילדים זמן איכות שמח כשלהם יש הפסקה טובה למנוחה. תמיד התחברתי יותר לשיח עם ילדים מאשר עם בוגרים. היה לי ברור שאמצא את עצמי יום אחד מתעסק במקצווע שלי עם ילדים. כשסיימתי ללמוד רפואה סינית, היה לי ברור שזו הולכת להיות ההתמחות שלי. לא הסתפקתי בלימודי רפואה סינית מלאים של 4 שנים ושנתיים נוספות של לימודי הרפואה הסינית העתיקה, גם לא הסתפקתי בלעשות התמחות רגילה בטיפול בילדים ברפואה סינית, גם לא הסתפקתי בכשרון טבעי ואהבה לילדים. המשכתי ולמדתי עוד תחומים נוספים שיכולים לתת לי גישות נוספות ולפתוח לי דלתות נוספות לעולם הילדים. למדתי פסיכולוגיה, למדתי רפואה ותאוריה של האנתרופוסופיה, למדתי שיטת אדלר, עשיתי קורס דולות (תומך לידה) כדי ללמוד את החוויה והקשר בין אמא וילד כבר מהשניה הראשונה, למדתי קוסמות, למדתי דרמה, עשיתי כל שיכולתי כדי שטיפול בדיקור סיני יעשה פלא ולא טראומה.

    יחסי מטפל מטופל – דיקור סיני לילדים

    כשמטפלים בילדים, מטפלים בהרבה מהמקרים גם בהורים וכמובן שטיפול בילדים דורש את התקשורת והכימיה הטובה בין הילדים המטופלים, הוריו וביני. כאשר יש כימיה במשולש הזה, הקסם קורה, ויש אווירה טובה והתחלה טובה לטיפול בילד בדרך להבראה.

    כשיש יחסים טובים וההורים סומכים עלי כמטפל, גם הילדים מרגישים ביטחון ומאפשרים טיפול גמיש ונעים. לעיתים, כן עדיין נשארות חששות לילדים ולהורים מעצם הדיקור עצמו והבכי שעלול לבוא, אבל בתוך מסגרת הטיפול, אני מתקשר כל הזמן עם ההורים והילדים, ויוצר אווירה טובה, מספר סיפורים, משעשע את הילדים בדרכים שונות (לעיתים גם את ההורים כדי לשבור את הקרח) וברוב המוחלט של המקרים, המחט נכנסת בקלות ויוצאת בקלות לאחר מספר שניות או דקות וכולנו נשארים שמחים וחברים טובים.

    טיפול מותאם לילדים- ילד הוא לא מבוגר עם גוף קטן

    הטיפול בילדים בדיקור סיני הוא שונה לחלוטין מהטיפול במבוגרים בדיקור סיני. המחטים שונות, הגישה עצמה שונה, אופי הטיפול בדיקור ובצמחים שונה וגם הזמן שנמצאות המחטים בגוף שונה. אם אצל מבוגר המחטים נשארות 21 דקות (לפעמים יותר ולפעמים פחות) והוא לרוב שוכב על המיטה ולעיתים גם מנמנם להנאתו. דיקור סיני לילדים הוא יחסית מהיר וקצר. לעיתים שניות בודדות ולעיתים מספר דקות לפי הגיל (וההשפעה היא זהה).

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support