פיברומיאלגיה טיפול

    פיברומיאלגיה – טיפול בעזרת דיקור, צמחי מרפא ותזונה

    רוב המטופלים מגיעים אלי דרך המלצה מחבר או מכיר, במקרה של רונה, הקשר שלנו התחיל בהמתנה בתחנת הרכבת. אני ישבתי על אחד הספלים והיא ישבה לידי בחוסר שקט, תוך כדי שהיא מעסה את הלסתות ואת כתפייה. למרות שבדרך כלל אני לא נוהג לפתוח בשיחה עם אנשים שאיני מכיר, החלטתי לזרוק משפט

    ואמרתי לה משהו בשביל להתחיל לנסות להבין מה עובר עליה. "רופאי השיניים האלה פשוט נוראיים אה? רונה הסתכלה ואמרה – דווקא עם רופאת השיניים שלי אין לי בעיה, אני סובלת מפיברומיאלגיה". השיחה התגלגלה, הסברתי לה שהרפואה הסינית יכולה לעזור לה והמשך השיחה הייתה כבר שיחת אבחון במרפאתי.

    כמה מילים על פיברומיאלגיה

    פיברומיאלגיה היא תסמונת המשלבת מספר תסמינים ובעיקר משלבת כאבי שרירים ועייפות. משמעות השם פיברומיאלגיה היא כאב בשרירים ובגידים. בגלל אוסף הסימנים והכאבים במקומות שונים, לא קל לאבחן פיברומיאלגיה ובקלות ניתן לפספס את המחלה באבחון רפואי. למעשה, את השם פיברומיאלגיה נתנו לאוסף של סימנים, אין בדיקות או ממצאים למחלה, ולכן גם אין טיפול ממשי לרפואה (מכיוון שכך, בעבר נתפסו הסובלים בפיברומיאלגיה כסוג של היפוכונדריים או חולים במחלה פסיכוסומטית).

     

    ממה סובלים כשיש פיברומיאלגיה?

    • כאב – כסימפטום עיקרי. הכאבים בפיברומיאלגיה יכולים להופיע בכל הגוף, בחלק גדול מהמקרים הכאב מתחיל באזור הכתפיים, העורף או הגב והלסתות. הכאב מתיש, שורף והאזור רגיש ונוקשה. רמת הסטרס ואיכות השינה מאוד משפיעים לרעה או לטובה על הכאבים של פיברומיאלגיה. הכאב יכול להיות חלש וממושך או חזק וממושך ולעיתים יש תחושה דומה לכאב של שפעת.
    • תשישות – היא תופעה נלוות לכאבים. התשישות מזכירה מעט את תסמונת העייפות הכרונית. מין עייפות בלתי נגמרת, הגורמת לחוסר חשק לעבוד, לעשות ספורט, סקס ובקלות סובלים מחוסר ריכוז וחוסר סבלנות.
    • בעיות בשינה – הכוללות קושי בהירדמות (במקרים רבים בגלל הכאבים), ובנוסף שינה קלה והתעוררויות רבות, כך שבבוקר לא ממש קמים רעננים להתחיל את היום. לעיתים רבות, סובלים חולי פיברומיאלגיה גם מהתכווצויות שרירים קשות בלילה והפסקת נשימה או קושי נשימתי.
    • דיכאון – יכול להיות שכל המצב הקשה שכולל כאבים בלתי נסבלים, עייפות ולילות לבנים, גורמים לחוסר חשק לחיים, אבל מחקרים מצאו קשר בין פיברומיאלגיה לדיכאון (לפי הרפואה הסינית, יש קשר ברור ובולט בין שתי התופעות, פיברומיאלגיה ודיכאון).
    • ישנן עוד מספר תופעות, מציקות מספיק, אבל לא כמו הקודמות. התופעות כוללות כאבי ראש, תסמונת המעי הרגיז שכולל שלשולים, נפיחות ובחילות, אלרגיות שונות בעור ותכיפות במתן שתן.

     

    האם יודעים מה גורם לפיברומיאלגיה?

    האמת היא שלא ממש יודעים מה הגורם לפיברומיאלגיה, אבל מניסיון, ניתן לזהות כמה מצבים שאחריהם התפרצה הפיברומיאלגיה:

    • גורם מספר אחד הוא סטרס. כנראה לא סטרס קל, אלה סוג של סטרס ממושך, או טראומה נפשית/רגשית.
    • גורם מספר 2 שאני יכול להסיק כתוצאה מניסיוני ומהתבוננות על חולי פיברומיאלגיה, הוא שימוש רב בתרופות או שימוש מקומי בתרופות חזקות, כמו למשל קורטיזון או אנטיביוטיקה או תרופות הורמונאליות ממושכות (כמו למשל כאלה שמשתמשים בטיפולי פריון).

     

    מה רפואה סינית חושבת על פיברומיאלגיה?

    מניסיוני הטיפולי עם חולי פיברומיאלגיה, אפשר לרכז את המחלה להגדרה אחת בלבד – חוסר איזון של איבר הכבד. הכבד על פי הרפואה הסינית אחראי על איכות ועוצמת השרירים ורקמות החיבור, הוא גם אחראי על רקמות כמו שלפוחית השתן, אחראי על ייצור ותחזוק הורמונים השייכים למצבי פיברומיאלגיה, הוא אחראי על עניין הדיכאון, חרדות, התעוררויות בשינה, הוא זה שנפגע הכי הרבה מסטרס והכי הרבה מתרופות, בקיצור, במידה ונצליח לאזן ולחזק את הכבד, יהיה אפשר להיפתר בהפיברומיאלגיה.

     

    נחזור לרונה…

    אצל רונה, בת 34, התופעות התחילו לאחר טראומה פיסית ונפשית. כשהייתה בגיל 28 נפטרה אמא שלה כתוצאה מסרטן ברחם. חודשיים אחרי, בעלה הטרי, נפצע קשות בתאונת דרכים, תאונה שגרמה לו לשיקום ארוך של שנה קשה, התמודדות עם 2 ילדים מאוד קטנים, עבודה ועייפות. במהלך התקופה, חלתה רונה מספר פעמים בדלקת גרון חמורה ונעזרה באנטיביוטיקה מספר פעמים, ככל הנראה, הטיפול האנטיביוטי גרם להתחלת בעיות עיכול שונות שאובחנו כמעי רגיז וקנדידה. בשורה התחתונה, הנסיבות שמשלבות צער, מתח, מאמץ פיסי ותרופות, היו הטריגר להופעת הפיברומיאלגיה.

     

    איך רפואה סינית עזרה לרונה עם תופעות הפיברומיאלגיה?

    בשלב הראשוני, התחלתי לטפל ברונה ע"י דיקור סיני בלבד. המטרה הייתה חיזוק מערכת החיסון ושיקום הכבד והכליות. לאחר כ 4 טיפולי חיזוק ואיזון, התחלנו בתהליך ניקוי דיאטתי (ניקוי ע"י תזונה), בשילוב עם צמחי מרפא שעושים ניקוי למערכת העיכול ובמיוחד לכבד. הדיאטה נמשכה כחודש ימים ובמהלכה רונה הרגישה נפלא. במשך חודש ימים, לא הייתה אפילו תופעה אחת של הפיברומיאלגיה.

    השילוב בין דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה התגלו לרונה כיעילים במיוחד בהפחתת התופעות.

    לאחר כחצי שנה של טיפול (כ- 10 טיפולים בסה"כ) , רונה הפכה להיות אדם שונה לחלוטין, ניתן לומר, אדם נורמאלי לחלוטין, בריאה ושמחה.

     

    חלק ממכתבה של רונה לאחר שנה של מפגשים

    "אין לי מילים להסביר לך זיו עד כמה אתה עושה טוב לאנשים. אני ומשפחתי חייבים לך את החיים שלנו. אני יודעת שאתה צנוע, אבל, אתה חייב לפרסם את המקרה שלי בכל מקום אפשרי, על מנת שתעזור לעוד הרבה אנשים כפי שעזרת לי. מבחינתי אתה מלאך משמיים שפגשתי בתחנת הרכבת"

     

    מטופלים ומטופלות הסובלים וסובלות מפיברומיאלגיה, מוצאים את עצמם ללא טיפול יעיל. ברוב המקרים גם לפני שבכלל מציעים טיפול בפיברומיאלגיה, האנשים עוברים סבל גדול של חודשים ואפילו שנים ללא אבחנה. האבחנה של התופעה היא מורכבת ולעיתים רבות מאוד מבלבלת ובעלת מאפיינים שונים.
    למעשה, לרפואה הסינית לא כל כך משנה אם ההגדרה היא פיברומיאלגיה או משהו אחר, הרפואה הסינית מתמקדת בבן אדם עצמו, מבינים בטיפול מה הגורם לבעיה ומה המקור הפנימי לכאבים ולתופעות ומשלבים בטיפולים טיפול ממוקד לעזרה מקומית לסבל ולכאבים השונים ובמקביל לא שוכחים את המערכת עצמה שבחלק גדול מהמקרים מותשת ולא מאוזנת ולכן מגיעות התופעות.
    בחלק מהמקרים פיברומיאלגיה טיפול מורכב ודורש עבודה יסודית מאוד ומחקר עומק גדול וגם שיקום פנימי, אבל בחלק מהמקרים, כאשר יש אבחנה מאוד מדויקת, נוכל "לדוג" את מקור הבעיה ולטפל בו ולנטרל אותו וכתוצאה מכך התוצאות יהיו מפתיעות ומהירות.

     

    שאלות נפוצות

    מה משך הטיפול?

    משך הטיפול משתנה בהתאם למצב המטופל. תחילה יתבצע אבחון מקיף לבעיה ולאחר מכן לכל מטופל יבנה טיפול מותאם אישית עבורו.

    מהם הגורמים לפיברומיאלגיה?

    הגורמים לפיברומיאלגיה עד היום לא ידועים, מניסיוני במהלך השנים הצלחתי לאבחן שני גורמים להתפרצויות – לחץ נפשי משמעותי או שימוש בתרופות מסויימות.

    איך ניתן ליצור קשר?

    ניתן ליצור איתנו קשר במייל zivmedica@gmail.com או בטלפון 0773332267, 0522203683

     

    מידע נוסף בנושא

    פיברומיאלגיה רפואה סינית

    פיברומיאלגיה היא אחת הבעיות הפיזיולוגיות, שלמרות המחקרים הרבים נחשבת עדיין לתעלומה. הרפואה הסינית מעניקה במקרה של פיברומיאלגיה טיפול איכותי ויעיל, שיכול להקל את הכאבים ולעיתים גם להעלים אותו לתקופה ארוכה. זיו אלקלעי מומחה לרפואה סינית, מעניק טיפולים איכותיים ויעילים גם במקרים הללו. מה זה בעצם פיברומיאלגיה? איך יכול טיפול ברפואה סינית לסייע במקרה הזה?

    פיברומיאלגיה – מה זה בעצם

    פיברומיאלגיה, או בשם העברי שלה "דאבת", היא למעשה מצב שבו החולה במחלה הזאת סובל מקשת רחבה של תסמינים. התסמין החשוב והבעייתי מכולם הוא הכאב הכרוני, המלווה את החולה בכל זמן נתון. מזה מאתיים שנים ויותר מנסים חוקרים לפצח את מהות הבעיה ולמצוא עבור פיברומיאלגיה טיפול איכותי ויעיל. ואולם עד היום, ההצלחה היא חלקית בלבד ומתמקדת בזיהוי סימפטומים אופייניים לפיברומיאלגיה, אבל לא הרבה מעבר לכך. מדובר במחלה בעייתית, שעלולה להביא את הסובל ממנה עד לקצה. ידוע על זמר ישראלי מפורסם, מוכר ומצליח, שסבל מפיברומיאלגיה עד שלבסוף שם קץ לחייו. הרפואה המערבית, כדרכה, יודעת להציע רק אמצעים לטפל בסימפטום – קרי בכאב. ואולם לעיתים האמצעים הללו גורמים למטופל לשעות ארוכות של שינה. מנגד, הרפואה הסינית מנסה לאבחן את הבעיות הכלליות שעלולות לגרום לכאבים. להבדיל מהרפואה המערבית, הרפואה הסינית נותנת משקל גם למועקה נפשית כאחד הגורמים למחלה. עם זאת, מטפלים ברפואה סינית מבצעים אבחון מלא, במטרה לזהות את כלל הבעיות האחרות המשפיעות על המטופל. ברגע שהמטפל מבין את מהות הבעיה, הוא יכול להציע למטופל את כל הטיפולים הנדרשים במטרה להפחית או להעלים את הכאבים.

     

    פיברומיאלגיה טיפול מקיף המעלים את הבעיה

    כאמור, מטפלים ברפואה סינית מציעים עבור פיברומיאלגיה טיפול אשר כולל בלא מעט מקרים שילוב בין תרופות ותוספי מזון שונים, שינוי אורח חיים ותפיסה וכן טיפולים באמצעות דיקור סיני. לרוב, המטפלים ברפואה הסינית מזהים את תופעת הפיברומיאלגיה כתוצאה של בעיות, שחלק מהן נעוץ בזרימה לא תקינה של אנרגיה. כיוון שכך, טיפולי דיקור סיני עשויים לסייע מאד בפתרון הבעיה ובהפחתת הכאבים ושאר תופעות הלוואי של הפיברומיאלגיה.

    פיברומיאלגיה טיפול סיני

    במקרים של פיברומיאלגיה, טיפול סיני יכול לסייע רבות בהקלה על התסמינים עצמם, אבל חשוב מזה, בעזרת אבחון מדויק, ניתן לקבוע מה שורש הבעיה ולפתור את התופעה משורשה.

     מדובר על תסמונת יחסית חדשה בתחום הראומטולוגיה המאופיינת, בין היתר, בכאב מפושט בשרירים, עייפות ורגישות עזה באזורים שונים בגוף. חשוב להדגיש כי מדובר בבעיות שלא נוצרות עקב דלקת מפרקים, למרות שפיברומיאלגיה יכולה להזכיר את התופעות. רפואה סינית בשילוב כלים טיפוליים שונים כגון דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה רפואית מדויקת, יכולה לסייע בהצלחה בטיפול בפיברומיאלגיה, לעיתים בצורה מפתיעה, גם מהר מאוד. 

    זיו אלקלעי מטפל ברפואה סינית מזה 23 שנה ובעל ניסיון רב בטיפול בפיברומיאלגיה בכל שלביה, גם במצבים כרוניים ארוכי שנים וחמורים ביותר.

    פיברומיאלגיה טיפול – מובנה, יסודי ויעיל 

    כאשר ניגשים למקרה של פיברומיאלגיה טיפול משלב בדרך כלל דיקור סיני, טיפול בצמחי מרפא ובנוסף גם  המלצות שונות לאורח חיים בריא המבוסס גם על תרגולי טאי צ'י ותזונה נכונה. זאת כמובן ללא שימוש בתרופות כימיות ו/או פרוצדורות חודרניות אחרות.

    טיפול בפיברומיאלגיה על ידי רפואה סינית ודיקור סיני בפרט, נעשה בקליניקה של זיו ביישוב קדימה שבאזור השרון. מפגש ראשוני אשר אורכו כשעתיים, כולל הכרות מעמיקה עם המטופלת, יצירת אבחנה, בניית אסטרטגיה טיפולית, שיתוף המטופל בתוכנית הטיפול, ייעוץ לתזונה ותוספי תזונה לפי הצורך וכמובן דיקור סיני. טיפולים מתבצעים אחת לשבועיים שלושה, כמובן שלפי האבחנה והמקרה ספציפי. לאחר הפגישה הראשונה, כל מפגש אורך כשעה. זיו הוא מסוג המטפלים ברפואה סינית ששמח לתת ייעוץ גם מחוץ למסגרת שעת הטיפול. לכן, ניתן תמיד להתקשר ולהתייעץ על שיגרת החיים בכל זמן שנחוץ.

    הדיקור עצמו משפר תפקודי מערכות ומאזן איברים פנימיים ובנוסף הדיקור הסיני  גם מעודד הפרשת אנדורפינים במוח המהווים משככי כאבים טבעיים, מפיגי חרדה וכדומה. כבר לאחר הטיפולים הראשונים יתחיל המטופל להרגיש הקלה. תחושות המתח והתסכול נעלמות בהדרגה ונוצר מצב חדש בדרך לריפוי.

    פיברומיאלגיה טיפול משולב

    המלצות לתזונה נכונה תורמות רבות לחיזוק מערכות שונות בגוף כולל מערכת החיסון. השימוש בצמחי מרפא בתוך תמיסות ומרקחות לשתייה מוסיפות רבות. כל אלו, לצד תוספי תזונה מהווים חלק חשוב המשתלב במאמץ לפתרון הבעיה. מדובר על שדרוג איכות החיים של האדם הסובל כרונית לאורך זמן וכמובן ריפוי אמיתי ולא רק פלסטר.

    טיפול מקצועי בפיברומיאלגיה

    זיו אלקלעי – מומחה לרפואה סינית, בעל ניסיון של 23 שנות טיפול ובעל ניסיון רב בטיפול בפיברומיאלגיה ברמות שונות.  זיו למד לאורך שנים במוסדות מובילים בתחום, שייך לאיגוד הרפואה הסינית בישראל. הניסיון ממטופלים רבים ומורכבים, מוביל להצלחה בטיפול וכהוכחה, מאות מטופלים המגיעים ממגזרי אוכלוסייה שונים ומכל הארץ וכמובן שהוא ישמח להעמיד את כל הידע והניסיון שברשותו לטובת מטופלים נוספים. כל אחד יזכה ליחס אישי לצד מקצועיות בלתי מתפשרת.

    פיברומיאלגיה טיפול מקצועי

    בשנים האחרונות רפואה סינית הולכת והופכת לפופולארית יותר ויותר. למרות שבסין רפואה זו פעילה ומוכיחה את עצמה מאות שנים, רק בעשרות השנים האחרונות החלה לצבור תאוצה גם במערב וגם בישראל.  היום, יש כבר בארץ אלפי מטפלים מוסמכים ומוכשרים שעוסקים בזה גם בקליניקות פרטיות, גם בבתי חולים וגם בקופות חולים שונות. משנה לשנה קהל המטופלים שמשתמשים ברפואה סינית ובעיקר בכלים שלה כגון דיקור סיני, זאת כמובן תודות לרפואה יעילה ובטוחה ביותר

    ישנם לא מעט מחקרים שמוכיחים על דיקור סיני ככלי שגורם לגוף להפריש משככי כאבים טבעיים והורמונים שונים בזמן הטיפול. גם אם אתם לא מבינים מהו המנגנון, מספיק לשמוע את הסיפורים בשביל להבין עד כמה הטיפול יכול לעזור. דוגמה קלאסית היא פיברומיאלגיה טיפול ברפואה סינית יכול באופן מפתיע להועיל. אם עדיין לא ניסתם את התחום הזה- הגיע הזמן

    פיברומיאלגיה טיפול – מי צריך בכלל?

    חשוב קודם להבין מהי הפיברומיאלגיה, וכמה דיקור סיני יכול לעזור. פיברומיאלגיה היא מחלה בה הביטוי העיקרי הוא כאב. הכאבים יכולים להופיע במספר רב של מקומות. מפרקים שונים, שרירים, לסתות, כרבי ראש מטרידים, כאבי מחזור וגם במקרים רבים שילוב של מצב רגשי לא מאוזן ודכאון. כאבים שיכולים לא פעם, ממש "להשבית" – לגרום לפגיעה אנושה באיכות החיים. הכאבים הם בכל מערכת השרירים, השלד והפרקים ולא פעם יש תסמינים נוספים. אלו יכולים להיות קשיי ריכוז, כאבי ראש וסחרחורות, תסמיני חרדה או דיכאון ואחרים. כאשר עושים אבחנה של הרפואה הסינית ומבינים מה מקור הבעיה, מתחילים לטפל והתסמינים נעלמים ככל שמצב הפנימי משתפר. אין ספק שטיפול יכול לשנות את החיים של הלוקה בבעיה מהקצה אל הקצה.

    דיקור עושים רק אצל מומחים!

    אם אתם סובלים מפיברומיאלגיה, בגלל מורכבות המחלה ובגלל השילוב העדין שבין המצב הפיסי למצב הרגשי וגם בגלל שפיברומיאלגיה היא מחלה שמשלבת הרבה אלמנטים, חשוב לעבור את הטיפול אצל מטפל בעל נסיון רב בתחומים שונים. כאבים, אי נוחות כלשהי, בעיות במערכת העיכול או במערכות אחרות של הגוף.

     זיו אלקלעי, מטפל ברפואה סינית שמאחוריו מאות מטופלים מרוצים. זיו מומחה בתחומו כבר שנים רבות ומאחוריו אין ספור סיפורי הצלחה, סיפורים של אנשים שניסו כבר הכול אבל רק דיקור סיני אצל במרפאתו עשה את השינוי. גם אתם מוזמנים לחוות הקלה בכאבים ובכלל, לעשות לעצמכם רק טוב ולשפר את איכות החיים מ א' עד ת'. תאמינו או לא, לעיתים נראות תוצאות גם לאחר מפגש אחד או שניים.

    צרו קשר כבר עכשיו וקבלו מענה מהיר ויעיל כמו גם תשובה לכל שאלה שיש לכם בכל מה שנוגע לפיברומיאלגיה וטיפול בה כמו גם בבעיות אחרות

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support