תסמונת השחלות הפוליצסטיות על פי רפואה סינית

    תסמונת השחלות הפוליצסטיות היא תופעה שכיחה מאוד בארץ ובעולם. היא אחת הסיבות המרכזיות לחוסר פריון ולקושי להיכנס להריון ולמעשה היא מופיעה אצל כ-10% מהנשים בארץ, מגיל הפריון והלאה. גם בקליניקה, התופעה הולכת וגוברת, אך למזלנו ניתן לטפל בתופעה ביעילות רבה ומפתיעה.

    תמונה כללית של תסמונת השחלות הפוליצסטיות

    למעשה, תופעה זו נגרמת כתוצאה מייצור מוגבר של הורמונים גבריים. נשים הסובלות מתסמונת זו, מתקשות להיכנס להריון, יסבלו הפרעות במחזור הווסת (איחור במחזור, אל ווסת, כלומר מחזור שאינו מגיע כלל), שיעור יתר, נשירת שיער, פצעי בגרות (אקנה), עלייה במשקל, מצבי רוח משתנים, רמה גבוה של שומנים בדם, סוכרת, יתר לחץ דם ובמקביל עלייה בסיכון לחלות בסרטנים שונים ומחלות לב.

    טיפול בתסמונת השחלות הפוליציסטיות ברפואה המודרנית

    על מנת לזהות את חוסר האיזון ולשלב תרופה מתאימה, יש להתייעץ עם רופא מומחה. ישנן מספר תרופות שיכולות באופן מלאכותי לאזן את רמת ההורמונים, אך לא לתקן או לאזן את מקור הבעיה. בנוסף, הרופאים לא ממהרים (במיוחד לנשים צעירות) להמליץ על התרופות לטיפול בתופעה, מכיוון שיש לתרופות תופעות לוואי לא קטנות וקשה להתאים את התרופה הנכונה לתופעה הספציפית.

    תזונה מאוזנת לשיפור תסמונת השחלות הפוליציסטיות

    במקרים אלה, יש להתאים תזונה מאוזנת לכל בחורה באופן ספציפי. חשוב שיהיה איזון בין פחמימות מורכבות לקטניות וניתן ע"י הרכבת תזונה על פי הפילוסופיה הסינית, לקבל תוצאות טובות של ירידה במשקל וספיגה יעילה של החומרים החיוניים.

    צמחי מרפא לטיפול בתופעה

    צמחי מרפא במקרה של תסמונת שחלות פוליצסטיות הן פתרון נהדר כתחליף לתרופה שהרופא עשוי להמליץ. ע"י צמחי מרפא, ניתן לאזן את התהליך ההורמונאלי ,אבל זה עדיין לא נותן את הפתרון המושלם בשביל האישה.

    דיקור סיני

    ע"י שימוש בכלי העיקרי של הרפואה הסינית – דיקור , ניתן לטפל במקביל לטיפול בתזונה ובצמחי המרפא (מטפלים יותר ברמה החיצונית), נשתמש כבסיס ועל מנת לאזן את המערכות הפנימיות. לעיתים רבות, רק דיקור סיני מספיק על מנת להביא לריפוי מלא, אך לעיתים נעזר גם בכלים נוספים (הרי בשביל זה הם קיימים).

    לסיכום,

    ניתן לומר שהכלים של הרפואה הסינית יעילים ביותר לריפוי התסמונת לאיזון מחדש של הרמות ההורמונאליות ובזכייה מחודשת באורך חיים בריא יותר ופורה.

    המלצה

    לקריאת המלצה על טיפול של זיו אלקלעי בתסמונת השחלות הפוליציסטיות, לחצו כאן

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support