רפואה סינית – חשיבות הכבד על בריאותנו

    משמעות הכבד על בריאותנו

    כבד הוא הבלוטה הגדולה ביותר בגופנו. הוא נמצא בבטן ימין, מעל חברו כיס המרה. איבר זה חשוב ביותר לתהליך חילוף החומרים, מערכת העיכול, נטרול וסינון רעלים, ניקוי מערכת הדם מגורמים חיצוניים (כמו חיידקים), מייצר חלבוני דם, בונה תאי דם אדומים ותומך במערכת החיסון.

    כבד אחראי על טיפול בשומנים בדם אך גם יוצר בעצמו שומנים, ויטמינים, ומינרלים וחומצות אמינו שונות. מחלות כבד כגון צהבת, שחמת הכבד, סרטן הכבד, התרחבות הכבד, כבד שומני ומחלות כבד נוספות, הן מחלות כרוניות של הכבד ודורשות טיפול, אך, ניתן ברוב המקרים למנוע אותן וגם לרפא אותן עי רפואה סינית. הטיפול במקרה זה עי רפואה סינית יכלול טיפול בתזונה, טיפול צמחי מרפא וכמובן דיקור סיני

    במרפאה שלי לרפואה סינית, אני מעלה ומדבר על הכבד וחשיבותו ולצערי לרוב המטופלים אם לא לכולם יש חוסר איזון כזה או אחר של הכבד שמשפיע על איכות החיים שלהם וגורם לתופעות ומחלות שונות. בשורות הבאות, אפרט יותר על הכבד ומשמעותו על פי רפואה סינית וכך המחיש את חשיבותו לבריאותנו ומקווה שהמילים יעזרו להבין ולהתחיל ליישם בחיי היום יום פעולות קטנות שיעזרו בגדול.

    רפואה משלימה או הרפואה השלמה, מודעת לתפקודי הכבד וחשיבותו ומוסיפה תפקודים נוספים. למעשה, לכל איבר יש את האחריות שלו, את הצרכים שלו, אך לפי הפילוסופיה של הרפואה סינית, כל איבר "ניזון" ומתחלה כתוצאה מגורמים שונים- פיסיים, רגשיים ונפשיים, ועל כן חשוב לדעת מה מזין ומזיק לכבד וכך נוכל לשמור על בריאותו ובריאותנו.

    ברמה הפיסית לפי רפואה סינית:

    לכבד חשובה התנועה. הוא אחראי על הזרימה של הדם בכלי הדם ופעילות גופנית בונה, יכולה לתרום לפעילות איברית תקינה. פעילות נכונה היא כזו שגורמת לגוף ולמערכת הדם לנוע, אך לא מתישה אותנו. פעילות כמו טאי צ'י או יוגה שמשלבים תנועה, גמישות ונשימה הם הטובים ביותר.

    • תזונה – הכבד הוא סוג של מסנן ואליו מגיעים כל הרעלים התזונתיים והתרופתיים. לפי הרפואה הסינית תזונה גרועה לכבד כוללת- שומן, אלכוהול, מטוגן, בשר, חומרים משמרים, צבעי מאכל, משפרי טעם, חומרים מתועשים ומעובדים, מזון מרוסס, מזון מדושן ומזון מהונדס. יש המון חומרים נוספים לא מוכרים לאדם מין השורה ורשומים על גבי האריזות של המזון (רשימת המרכיבים), החוק שלי הוא כזה- "מה שאני לא מכיר גם הגוף שלי לא מכיר ולכן זה לא טוב לי".
    • תרופות – כל סוגי התרופות מזיקות בצורה זו או אחרת לכבד. צריך לנסות להימנע מכל תרופה שהיא, במיוחד תרופות שצריך לקחת כל החיים או לתקופה ארוכה. רפואה סינית היא בראש ובראשונה רפואה מונעת, לכן – הדרך הטובה ביותר לטפל במחלה היא למנוע אותה. במידה ושי צורך בתרופה, מומלץ לנסות להשתמש בצמחי מרפא שידועים ביעילותם במשך אלפי שנים ומוכחים מדעית כיעלים ובטוחים.

    ברמה הנפשית לפי רפואה סינית:

    הפילוסופיה של הרפואה הסינית משייכת את הכבד הכבד כאחראי על יכולת הדמיון והיצירתיות. בנוסף משויך הכבד ברפואה הסינית ל"גנרל" , האחד שיודע את הדרך, ולכן אנשים שמרגישים שהם לא נמצאים בדרך או במקום שיועד להם, יחלישו את הכבד ולאורך זמן הביטוי יגיע ברמה הפיסית.

    בנוסף למחלות הכבד עצמן, הרפואה הסינית מאבחנת תופעות ומחלות רבות אחרות שמקורן בחוסר איזון של הכבד, אך לא מתבטאות בכבד עצמו. אשמח לשתף אתכם ברשימה חלקית בלבד של התופעות השכיחות במרפאה וקשורות ישירות לכבד:

    • אזור הראש – נשירת שיער, כאבי ראש, מיגרנות, סינוסיטיס, אלרגיה, פוליפים באף, אקנה, דלקת אוזניים, נוזלים באוזניים כולסטאטומה, בעיות שינה שבץ מוחי, אפטות, הרפס, דלקת גרון דלקת שקדים, שקד שלישי מוגדל…
    • בית החזה – אסטמה, אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור), טרשת עורקים שיעול / דלקת ריאות…
    • בטן – צרבת, דלקת בקיבה, רפלוקס של הקיבה, אולקוס, עודף כולסטרול, חיידק בקיבה, מחלת קרוהן, מחלת קוליטיס, תסמונת בארט, גידולים במערכת העיכול, קנדידה, עצירות, שלשולים…
    • מערכת המין – חוסר פריון האישה, חוסר איזון הורמונאלי, חוסר פריוןהגבר, בעיות מחזור שונות, ווריקוצלה (דליות לגבר), דלקת בשלפוחית השתן, דלקת צוואר הרחם, מיומה/ שרירנים רעלת הריון…
    • כללי – אנמיה,דיכאון, חרדה, פסוריאזיס, פטריות בציפורניים, סרטן העור, הדם, גידולים שפירים וממאירים במערכת העיכול…

    אני משוכנע שאחת התופעות לפחות, ביקרה כמעט כל אחד מאיתנו בעבר ובהווה. זהו בעצם שלב שבו ידידנו הטוב, הכבד, שולח לנו מסרים, תמרורים והוראות – בבקשה, טפלו בי, עזרו לי. בשלב זה, כאשר תלכו ותיבדקו, בדיקות המעבדה יראו שהכבד במצב מצוין (אולי לא). ואז עולה השאלה – אם הכבד במצב מצוין, למה אתה אומר שהוא פגוע? כאן צריך לזכור שהרפואה הסינית היא רפואה שפותחה במשך שנים של הקשבה ולימוד שפת הגוף ותפקודו, ונועדה למנוע מחלות.

    מחלה אומנם מתבטאת/ מופיעה ביום אחד, אך לפי הרפואה הסינית התפתחות המחלה אורכת שנים רבות. בשנים האלה לא ניתן לזהות בעיה בדרך הקונבנציונאלית, אך ניתן בקלות לזהות את הבעיה ע"י הכלים האבחוניים של רפואה סינית. הדבר המשמח הוא שברוב המקרים, במידה ונזהה את הבעיה בתקופת התפתחותה, ניתן יהיה לפתור אותה, להעלים אותה- לרפא. להגיע לרפואה שלמה.

    איך רפואה סינית עוזרת במקרים של חוסר איזון הכבד?

    אז מה עושים? איך יוצאים מזה? הרי לפי הכתוב במאמר זה, כמעט כולנו מחלישים ופוגעים בכבד כל יום, או כל היום. אז ככה, את הרכב שלנו אנחנו מכניסים לטיפול, מחליפים פילטר, מחליפים שמן, מנקים רדיאטור, אז מה הסיבה שלא נאפשר את אותם הדברים גם לעצמנו. הרי הכבד הוא כמו מסנן גדול, נסו לחשוב כמה פסולת הוא אוגר בתוכו כל יום, כל שבוע, כל החיים. שוב, הדרך הטובה ביותר לטפל במחלה היא למנוע אותה. במקרים שכבר יש מחלה, יש תופעות מכאיבות ומציקות (הקשורות לכבד כמובן), יש צורך לעבור תהליך של ניקוי.

    התהליך כולל אבחון ע"י מטפל ברפואה סינית, התאמת דיאטה אישית (שעושה מצוין גם לעודף המשקל),התאמת צמחי מרפא, שטיפות מעיים או חוקן לפי הצורך. טיפול בדיקור סיני תומך בכל התהליך ומשקם את מערכת החיסון, מערכת העיכול והכבד. לאחר הניקוי ושיקום הגוף מומלץ בחום לעבור תהליך ניקוי מקוצר, אחת לשנה. התהליך חייב להיעשות ע"י בעל מקצוע שמתמחה בתזונה, צמחי מרפא ורפואה סינית.

    כמובן שחשוב להתחיל לנהל אורח חיים בריא ולהשתדל כמיטב יכולתנו להזין ביום יום את גופנו, רגשותינו ונשמתנו.

    מקווה שהצלחתי קצת להמחיש את חשיבות הכבד ולהעביר מסר שהבריאות שלנו בידינו!

    מאחל המון הצלחה!

    אשמח לעזור ולתמוך בדרך לבריאותכם

    זיו אלקלעי

     

    טיפולי רפואה סינית ורפואה משלימה המשלבים דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה רפואית ותוספי תזונה

    צרו קשר לכל שאלה או לקביעת טיפול

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support