רפואה סינית – כלים להתמודדות ומניעת שפעת החזירים

    רפואה סינית - כלים להתמודדות ומניעת שפעת החזירים

    בעזרת רפואה סינית, המובילה מבין כל תחומי רפואה משלימה, ניתן למנוע ולהתמודד בהצלחה בשפעת רגילה או שפעת החזירים. ע"י שימוש בכלים יעילים כמו דיקור סיני או צמחי מרפא, ניתן לחזק את מערכת החיסון ולמנוע את שפעת החזירים ולטפל בה.

    במשך שנים, למדו הסינים ע"י התבוננות והתנסות כיצד להתגבר על מזהמים רבים ולמדו במשך אלפי שנים לחזק את מערכת החיסון ובכך להוריד את הסיכון של המחלות.

    צריך לזכור, שחיידקים ווירוסים ומזהמים שונים ורבים נמצאים כל הזמן באוויר, במים, בתזונה שלנו – בכל מקום בו אנו חיים. מאוד קשה לחשוב שהמזהמים ינצחו אותנו, בני האדם, בעלי מערכת חיסון כל כך מתוחכמת ויעילה, מכונה שאין כמוה. בשנים האחרונות, אני עד במרפאה לאנשים וילדים רבים בעלי מערכת חיסון כושלת או ירודה. ירידה זו מביאה עליה במחלות שונות וזיהומים שונים וגם חזרה של מחלות זיהומיות של העבר.

    החוכמה היא להתגבר עליהם – הגוף שלנו חזק יותר מהווירוסים הקטנים, רק צריך לתת לו את האפשרות לממש את הפוטנציאל שלו.

    על מנת להמחיש יותר על חשיבותה של מערכת החיסון, המחיש את המתחולל בגופינו בזמן חדירת הפתוגנים/ פולשים- ווירוסים/ שפעת:

    למעשה, כאשר נכנס גוף זר לתוך גופינו, תאי מערכת החיסון (התאים הלבנים) הראשונים שנמצאים ברקמות חיצוניות כמו העור מתחילים להלחם בפולש (פתוגן) בדרכים שונות. במקום הזיהום, מתרחשת מלחמה לא קטנה הכוללת הפרשת חומרים להרחבת כלי הדם וכיווץ כלי דם חיצוניים, הגברת זרימת החמצן למקום, אדמומיות, העלאת לחץ הנוזלים ונפיחות וכמובן כאב כתוצאה מהפעלת לחץ על חיישני הכאב במקום.

    תאי הדם מפרישים חומרים נוספים שמגיעים למוח ונותנים לו פקודה לעלות על טמפרטורת הגוף –חום. במידה ויש זיהום חיידקי ישנה סבירות גדולה יותר של מוגלה אשר מורכבת מחיידקים, תאי גוף מתים, תאים לבנים וחומרי פסולת שונים של תאים שנהרסו.

    מטרת הכאב והחום היא בעיקר טכניקה של הגוף שמטרתה למנוע תנועה ולהגביר את מנוחתו של האדם ובכך מתאפשר לגוף להחלים במהרה. בנוסף חום תורם להרג המזהמים או להאטת פעולתם.

    חשוב לזכור – חום הוא תהליך טבעי ובריא. רבים חוששים מהמילה דלקת, רבים חוששים מהמילה חום וכמובן שהיום רבים חוששים מהמילה שפעת או שפעת החזירים.

    אז נזכור את אותם ווירוסונים קטנים שעושים לנו בעיות רבות וגורמים לנו לתופעות שונות של חום, כאבים, חולשה ולתופעות של דלקת ריאות, ליחה וקושי נשימתי – נשים אותם במגירה צדדית במוח ונתחיל לעבוד במטרה לשפר את מערכת החיסון שלנו ולמנוע מחלות, ובזה רפואה סינית ובעיקר דיקור סיני וצמחי מרפא מתמחים.

    דיקור סיני - איך הוא יכול לעזור לנו?

    קשה להגיד שיש מחקרים שמוכיחים חד משמעית את העובדה שדיקור סיני יעיל לטיפול ומניעה של השפעת. אבל צריך לזכור שכשעושים מחקר על דיקור סיני, פועלים בצורה לא פרטנית, כלומר לכל חולה ידקרו את אותן הנקודות, מספר פעמים ויבדקו האם נקודות הדיקור הסיני יעילות במקרה זה למול טיפולים אחרים וטיפולי פלצבו (טיפול דמה). רפואה סינית שנחקרת בצורה שכזו, ובמיוחד דיקור סיני שנחקר בצורה שכזו, תמיד יניב תוצאות ירודות מכיוון שהוא מנוגד לכל הפילוסופיה של הרפואה הסינית ולכל התיאוריה של דיקור סיני.

    דיקור סיני נעשה רק לאחר אבחון מדויק ומקצועי ומותאם לבן אדם שיש לו מחלה ולא למחלה שיש לאדם. זו בעצם תיאוריה ודרך הפוכה שקשה מאוד עד בלתי אפשרי לבדוק אותה בצורה מושלמת. אפשר לבדוק נקודות דיקור מסוימות ואיך הן משפיעות על תהליכים שונים בגוף, אבל מה שמיוחד כל כך בדיקור סיני ומה שמיוחד כל כך ועוצמתי כל כך ברפואה סינית היא העובדה שכל בן אדם שונה אחד מהשני ומגיב בצורה שונה.

    טיפול בשני אנשים שסובלים שניהם בשפעת או בכל מחלה אחרת זהה – יהיה שונה לחלוטין! נכון, מחקר מדעי לא קיים, אבל קיים מחקר אישי, ניסיון טיפולי, עשרות ומאות אנשים שעוברים טיפול, ולאט לאט מצטבר ידע שממנו ניתן להבין ולהסיק מסקנות.

    דיקור סיני מחזק את מערכת החיסון, דיקור סיני יכול להביא את הגוף לשיא הפוטנציאל החיסוני של אותו אדם ובנוסף בזמן שיש את השפעת, דיקור יכול לקצר את זמן המחלה- תנסו ותיווכחו- זה יהיה המחקר שלכם.

    צמחי מרפא – איך הם יכולים לעזור לנו?

    צמחי מרפא עוזרים לטיפול במחלות אלפי שנים, למעשה כל התרופות בעבר היו מבוססות על צמחי מרפא. לצמחי המרפא יש מבנה ומרכיבים שונים שמשפיעים בצורה זו או אחרת על הגוף. בתחום צמחי המרפא נעשו עוד יותר מחקרים מאשר דיקור סיני, ובמקרה של צמחי מרפא בהחלט אפשר לעשות מחקר על כל צמח וצמח והשפעתו על האדם.

    נמצאו מספר צמחי מרפא ידועים בהשפעתם על חיזוק מערכת החיסון וטיפול בשפעות ומחלות שונות. צמחי מרפא הם תרופה לכל דבר, לכן חובה להשתמש בהם רק לאחר התייעצות עם מטפל מוסמך בתחום זה. ישנם צמחי מרפא ארץ ישראליים או מערביים וצמחי מרפא סינים.

    דוגמאות לצמחי מרפא

    • דוגמאות לצמחי מרפא למניעת שפעת: אסטרגלוס, אכינציאה, לחך, שוש קירח, סילר, אטרקטילודס
    • דוגמאות לצמחי מרפא לטיפול בשפעת: פרופוליס, אכינציאה, אילקס, ויטקס, מנטה, מרווה, גי'נג'ר, איסטיס ועוד…

    במידת הצורך ובמקרים שנרצה לחזק יותר ויותר מהר את מערכת החיסון או במקרים של תסמינים המופיעים בעקבות המחלה (כמו דלקת ריאות, דלקת דרכי הנשימה/אסטמה…) , נשתמש בצמחי מרפא. הרפואה הסינית כחלק של רפואה המשלימה ורפואה שלמה מתאימה את טיפול צמחי המרפא לאבחון הכללי ומשנה את הצמחים בהתאם למצב הנוכחי.

    תזונה - איך היא יכולה לעזור בשפעת החזירים?

    כחלק מטיפול של רפואה סינית, ניתן להרכיב תפריט תזונתי אשר מתאים לאדם ויוכל להתמיד איתו לאורך זמן יחזק ויתחזק את גופו בהווה ובעתיד. תזונה היא א' ב' של בריאות וחולי. תזונה עשירה ומגוונת, נקייה מחומרי הדברה, חומרים משמרים וטרייה, תועיל לחיזוק מערכת החיסון, לא פחות מדיקור סיני או צמחי מרפא.

    חשוב לצרוך מהכול בצורה מאוזנת, לא להפריז בפחמימות ולא בחלבונים (לרוב האנשים במקרה זה יש בעיה, נוצרים עודפים אשר מקשים על האיברים הפנימיים ומחלישים את מערכת החיסון). הרמב"ם אמר – "עדיף לאכול מעט מדברים רעים, מאשר הרבה מדברים טובים"- מידה- חשובה.

    מאכלים חשובים לצריכה במהלך החורף לחיזוק מערכת החיסון:

    פטרוזיליה, כוסברה, סלק, ברוקולי, שורשים שונים , גרגירי פולן, סלרי, שיבולת שועל, שעועית שחורה או אדומה, אזוקי, פירות הדר… כמובן שרצוי לאכול מזון עונתי – המכיל הכי הרבה מרכיבים תזונתיים שיעילים במיוחד לעונה.

    לסיכום,

    במקרה של שפעת חזירים, ההתייחסות בטיפול זהה לכל מקרה של שפעת רגילה בנוסף למקרים בהם יש סיבוכים שבהם נטפל בצורה ספציפית. טיפול מתחלק למניעה וטיפול מקומי בתקופת המחלה למטרת הבראה מהירה.

    מומלץ ביותר להתחיל טיפול מניעתי. טיפול מניעתי מתחילים תמיד בעונה שלפני, כלומר בסתיו מתחילים לטפל ולחזק על מנת שנגיע לחורף חסונים. במידה ויש ביקור של השפעת (לצערנו), מומלץ להתחיל טיפול עם הופעת הסימנים הראשונים של חום, כאבי שרירים, חולשה וכו…

    ברצוני להזכיר שהדרך הטובה ביותר לשמור על בריאות הגוף היא באיזון גוף ונפש. לכן, מומלץ להוריד מעומס ולחץ של העבודה, למצוא פינות של רגיעה במהלך היום ולעשות דברים שעושים לנו כיף.

    מאחל בריאות שלמה

    אשמח לעזור

    צרו קשר לכל שאלה או לקביעת מפגש

    חורף קל (עם הרבה גשמים)

    זיו אלקלעי

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support