אקנה / פצעי בגרות

    אקנה, היא תופעה שכיחה מאוד בקרב מתבגרים ונשים בכל גיל. זהו מצב שבו נקבוביות העור נסתמות ונוצרים פצעונים מודלקים ומזוהמים בפנים,חזה, גב וכתפיים. המחלה מתפתחת לרוב במתבגרים ונשים בשל האינטראקציה בין הורמונים, שומן וחיידקים החיים על פני העור, בתוכו ובשיער. בגיל הנעורים הבלוטות נהיות פעילות יותר, ומפרישות יותר שומן. הפרשות ישנות, תאי עור מתים ובקטריות נאספים ויוצרים חסימה בהפרשה התקינה מתוך זקיק השערה דרך הנקבוביות אל פני העור.

    במידה והחסימה חלקית יופיע ראש שחור, במידה והחסימה מוחלטת יופיע ראש לבן. הפעילות הבקטריאלית באזור החסום גורמת לגירוי נוסף המוביל להתפרצויות הפצעים. מבדילים בין אקנה שטחי לעמוק לפי עומק הפגיעה בשכבות העור השונות.  באקנה עמוק, הזיהום יכול להתפשט וליצור אזורים גדולים , מודלקים וכואבים, עם ציסטות מוגלתיות שעלולות להשאיר צלקת. להיגיינה של העור יש לרוב השפעה קטנה, וסבונים מייבשים יכולים לגרום גם לגירוי עודף והחמרה.

    הטיפול

    טיפול מקובל נוסף לאקנה הוא מריחת משחה אנטיביוטית, או לקיחת אנטיביוטיקה בצורה של כדורים, אך לרוב יש צורך לבלוע את התרופה במשך חודשים או שנים על מנת לבלום את התפתחותה. ברוב המקרים, לקיחת האנטיביוטיקה מאוד מזיקה וגורמת להחמרת המצב לאחר סיומה או לתופעות כמו קנדידה, שלשולים וכאבי מחזור . כשהטיפול האנטיביוטי אינו מועיל, ממליצים הרופאים על תרופה בשם רואוקוטן. תרופה זו חוללה מהפכה בטיפול באקנה אבל כמעט בכל המקרים היא גורמת לתופעות לוואי קשות כמו דיכאון, עייפות, תפקודי כבד לקויים, תופעות רבות הקשורות למחזור החודשי ולנזק לעובר, יובש בריריות העיניים , יובש בשפתיים ובעור, יובש באיבר המין, כאבי מפרקים וכו…

     

    אקנה – רפואה סינית

    לעומת הטיפול המערבי, המתמקד בעיקר בהעלמת הפצעים ע"י תרופות אשר לרוב מזיקות ולא יעילות, הטיפול ברפואה הסינית מתמקד בחיזוק החוסרים ואיזון הורמונאלי עמוק הכולל צמחי מרפא בבליעה ומשחות צמחיות למריחה (לא מזיקות), דיקור סיני, שינוי קשוב בהרגלי התזונה והוספה של תוספי מזון הכוללים בין השאר ויטמין E (שמן אורז ) או שימוש במיץ עשב שעורה/חיטה המכיל ויטמינים ומינרלים רבים ועשיר בכלורופיל אשר ידוע בניקוי מערכת הדם וחיזוקה.

    הטיפול ברפואה הסינית במקרי אקנה הוכח כיעיל ביותר לריפוי, מניעה והקלה לאורך זמן .

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support