בקע סרעפתי/ היאטאלי

    בקע סרעפתי הוא בליטה של החלק העליון של הקיבה דרך פתח בתוך הסרעפת. הבקע גורם להיחלשות או לחוסר תפקוד תקין של השסתום הנמצא בין הוושט לקיבה והוא אחד הגורמים העיקריים לרפלוקס.

    הגורמים לבקע סרעפתי כוללים:

    השמנת יתר, הריון, שיעול ממושך ביותר, מאמץ גופני המגדיל את הלחץ על שרירי הבטן, הקאות מרובות ולעיתים רבות אין סיבה מדויקת להופעת הבקע.

    סוגים של בקע סרעפתי

    • בקע גולש – נקודת המפגש בין הוושט לקיבה וגם חלק מהקיבה, אשר נמצאים בדרך כלל מתחת לסרעפת, בולטים מעליה. 
    • בקע צמוד – נקודת המפגש בין הוושט לקיבה נמצאת במקומה הרגיל, מתחת לסרעפת, אך חלק מהקיבה נדחק אל מעל לסרעפת ומונח לצד הוושט.

    לסיכום,

    בקע סרעפתי בדרך כלל אינו מצריך טיפול, אך יש לטפל בזרימה החוזרת של חומצה (רפלוקס) המלווה את התופעה, על מנת למנוע פגיעה דלקתית של הוושט. במקרים מעטים, הבקע מלופף סביב כלי דם ועלול לעצור את אספקת הדם לאיברים אותם מזינים כלי דם אלה., ולכן גם מצב זה מצריך טיפול מידי (ניתוחי).

    במקרים בהם הבקע הסרעפתי קטן מאוד, יש אפשרות על ידי טיפול ברפואה הסינית לצמצם אותו יותר, אך עיקר הטיפול מתמקד בתופעות הלוואי אשר מתלוות אל הבקע הסרעפתי (ראה רפלוקס).

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support