דיקור סיני לטיפול במחלות כרוניות

    דיקור סיני הוא אחד הכלים העוצמתיים של הרפואה הסינית. רבים נוטים לחשוב שדיקור הוא כלי יעיל בעיקר לטיפול במצבים אורטופדיים או כאבים חיצוניים פשוטים, אבל מדובר בכלי יעיל מאוד לטיפול במחלות מורכבות ומצבים קשים במיוחד.

    כמובן שדיקור סיני הוא רק אחד מהכלים הרבים שיש לרפואה הסינית להציע ולכן אי אפשר להפריד את הדיקור מהכלים האחרים. לרוב משתמשים לא רק בדיקור, אלה גם משלבים כלים טיפוליים נוספים כמו צמחי מרפא, תזונה סינית, מוקסה, תוספי תזונה שונים, פעילות גופנית שמשתלבת עם הגישה הסינית ועוד… לפעמים, גם לא נעזרים בדיקור, אלה בוחרים להשתמש ככלי טיפולי דווקא בצמחי המרפא.

    יתרונות הרפואה הסינית בטיפול במחלות

    כמעט תמיד כשמופיעה מחלה, או כאב או ספטום אחר, הכאבים או המחלה לא מגיע סתם. לרוב המחלה היא רק תוצאה של חוסר איזון פנימי של המערכות הפנימיות או איברים פנימיים כאלה או אחרים. לרפואה המודרנית יש כלים מצויינים להתמודד עם הסמפטומים ולעיתים להקל או להעלים אותם לתקופה מסויימת, אבל היתרון של הרפואה הסינית הוא שהרפואה הסינית יודעת היטב לטפל ולהקל על הסמפטום ובמקביל יודעת לעשות אבחנה מדוייקת ולמצוא את שורש הבעיה, את המקור שבגללו יש תופעות חיצוניות.

    מהי מחלה כרונית?

    מחלה כרונית בהגדרה המערבית שלה, היא מחלה שניתן להקל עליה, אבל לא לרפא. כלומר, זו מחלה שמתוחזקת בצורה כזו או אחרת על ידי תרופות ולכל החיים ברוב המקרים. כן, לעיתים המחלות נעלמות, אבל זה בזכות הטיפול התרופתי וכמו שלרפואה אין ידע ויכולת להבין את שורש הבעיה, אין לה היכולת לטפל בשורש הבעיה ולהביא לריפוי.

    רפואה סינית – טיפול בשורש הבעיה

    לעומת הרפואה המערבית, הרפואה הסינית יודעת לאבחן ולטפל במגוון רחב של סמפטומים, אבל מעבר לזה היא יודעת להביא לריפוי, מכיוון שהיא מבינה את עומק הבעיה. כדור השלג שמתרחש לרוב כשנוצרת בעיה או מחלה- כאב- רופא-תרופה- התדרדרות הבעיה- תרופה נוספת, גורמת בסופו של דבר לפגיעה נוספת של שורש התופעה ולכן בסופו של דבר נוצרת מחלה כרונית מורכבת.

    תהליך הטיפול של הרפואה הסינית

    לדוגמה טיפול בכאב ראש – יגיע מטופל שסובל מכאבי ראש כרוניים במשך שנים. השאיפה של המטפל היא להקל על הכאב, למנוע את הכאב מלהגיע וגם להבין מדוע הכאב הגיע. בשלב הראשון נעשה טיפול שיקל באופן מקומי את הכאב וישפר את איכות החיים של המטופל, אבל אסור לשכוח או להתבלבל, הקלה מקומית אינה הפתרון השלם שהרפואה הסינית מדברת עליו. שלב שלב באופן הדרגתי, בעזרת דיקור ובעזרת צמחי מרפא או כל כלי טיפולי אחר, משתפרים ומאזנים יותר ויותר את מצבו הפנימי, עד לשלב שהמטופל כבר לא זקוק יותר לתרופות מכיוון שהוא יודע בעצמו "לנהל" את המערכת של עצמו ולא זקוק יותר לטיפול. זה נקרא ריפוי.

    ישנם מחלות כרוניות רבות שניתן לעזור רבות בריפוי שלהן, דרך עבודה יסודית ופנימית, למשל- דלקות כרוניות במפרקים, בעיות עיכול שונות כמו קרואן או קוליטיס או ריפלוקס/ צרבות, אסטמה, יתר לחץ דם ומחלות אוטואימוניות שונות אחרות.

    אשמח להיות זה שמלווה אתכם/ן בדרך לריפוי שלם ובדרך לשיפור איכות חייכם.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support