טיפול בפציאליס – "שיתוק על שם בל" בילדים

    למרות שפציאליס הרבה פחות נפוץ אצל ילדים ומקושר פעמים רבות למצבי חולשה וסטרס ששייכים יותר לעולם המבוגרים, לעיתים מופיעים בקליניקה לטיפול בדיקור סיני, גם ילדים. הכלים של הרפואה הסינית שבמקרה זה, דיקור הוא העיקרי, אבל לא היחידי (לעיתים רבות, נעזר גם בצמחי מרפא ובשלל תרגילים וטיפים להקלה וריפוי מהיר יותר), יכולים להביא לפתרון לעיתים לאחר ימים בודדים וכך נחסך מהילדים להשתמש בתרופות מיותרות ומחלישות כגון סטרואידים וכמובן שנחסך מהם הרבה עוגמת נפש חברתית ובעיות קוסמטיות לעתיד.

    למעשה, מדובר על תופעה הקשורה ישירות לעצב הפנים – facial nerve. בעקבות שילוב של סיבות שונות כגון וירוס, סטרס מתמשך, אבל ברוב המקרים הסיבה לא ברורה לחלוטין. 

    במצב של פגיעה, פציאליס נגרם "שיתוק" לעצב הפנים (בצד אחד). השיתוק עצמו גורם להפרעות תפקודיות של הפנים כמו חוסר יכולת לסגור את העין (הגורם ליובש וקושי להירדם), חוסר יכולת לפתוח ולסגור צד אחד של הפה (קושי בבליעה של רוק, קושי באכילה וכו…) ולבעיות קוסמטיות נוספות. ברוב המקרים, התופעה לא מתבטאת בכאב, אך לפעמים יש שימוש עודף בצד השני של הפנים הגורם למאמץ יתר וכאבים. חשוב לזכור שבמידה ואנחנו סובלים משיתוק כזה או אחר בפנים, יש קודם כל לגשת לאבחון אצל רופא ולשלול שיתוק כתוצאה מגידול מוחי, שבץ וכו. 

    במקרה שאובחן פציאליס (על ידי שלילת הגורמים האחרים), התופעה בחלק גדול מהמקרים יכולה לעבור לאחר מספר שבועות וללא התערבות רפואית, אבל לעיתים ישנם מצבים עקשניים שמשאירים שיתוק גם למספר חודשים ועד שנה.

     

    קצת על עצב הפנים והשפעתו

    עצב הפנים (facial nerve) העצב השביעי – הוא האחראי על רוב תנועת שרירי הפנים וגם לתחושת הטעם בחלק הלשון, לתחושת האוזן החיצונית וריריות האף. דרך העצב השביעי עוברים גם עצבים לכיוון בלוטת הדמעות, ראש וצוואר. החלק שקשור לתנועה יוצא מגרעין עצב הפנים בגזע המוח ובנוסף עובר דרך עצבים פארהסימפתטיים נוספים, חודר לגולגולת, ליד האוזן התיכונה, עובר סמוך לעצב השמיעה ושיווי המשקל ולמקומות שונים נוספים בגולגולת ובפנים.

     

    שיתוק פריפרי

    כאשר הנזק העצבי יהיה באזור החיצוני בפנים. התוצאה תהיה פגיעה ושיתוק בכל שרירי ההבעה בחצי מהפנים פגועים ומשותקים.

     

    שיתוק מרכזי

    הנזק לעצב הוא בחלקו הפנימי התוך־גולגלתי. במקרה זה השיתוק יהיה רק בחלק התחתון של הפנים.

     

    איך מטפלים ברפואה המערבית בפציאליס?

    במידה ואכן נשללו כל הסיכונים והגורמים האחרים, הרפואה המערבית מתערבת בעיקר בהקלה על התופעות על ידי טיפול להתייבשות העיניים, במידה ומדובר על הרפס, נותנים תרופה שעוזרת להתמודד עם הוירוס ונבדקים על ידי רופא עיניים כדי למנוע פגיעה בעיניים, ובנוסף מחקרים מראים ששימוש בטיפול סטרואידי בימים הראשונים, יכול מעט להועיל. במידה והסיבה לשיתוק היא פגיעה פיסית כתוצאה מחבלה, ניתן לעשות גם ניתוח. כאשר השיתוק ממשיך הרבה חודשים, יש סיכוי לפגיעה קוסמטית ובמקרים מסויימים גם יש צורך בניתוחים לשיקום הגבות, הלחי, הפה והעפעף.

     

    טיפול בפציאליס בעזרת רפואה סינית

    הרפואה הסינית מתייחסת לפציאליס כמו לכל מחלה אחרת. מצד אחד, ניתן על ידי הכלים של הרפואה הסינית לטפל בתופעה עצמה ולהקל על השיתוק באופן מקומי, מצד שני וחשוב יותר, הרפואה הסינית מתייחסת בדיוק לצד הלא ידוע שהוא הגורם לתופעה. מבחינת הרפואה הסינית, המקור לכמעט כל התופעות, הוא מקור פנימי, חוסר איזון של אחד האיברים הפנימיים או אחת המערכות. כשאחד האיברים נחלש או מערכת יוצאת מאיזון, מחלה מופיעה כסימן לחוסר האיזון. הרפואה הסינית יכולה ברוב המקרים לטפל במקור הבעיה, לחזק ולאזן את המערכת מבפנים, כך שהתופעה תעלם מכיוון שהגוף למד איך להתמודד איתה.

    הכלים שהרפואה הסינית משתמשת בהם לטיפול בפציאליס הם דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה ותרגילים לשיפור התנועה.

     

    דיקור סיני וצמחים לפציאליס

    יונתן בן 16 וחצי הגיע אלי לטיפול יום אחד בלבד לאחר שאובחן בפציאליס. אבא שלו הביא אותו במהרה מכיוון שכבר הכיר אותי כשהוא בעצמו טופל אצלי לפני שנים רבות לבעיות אחרות של כולסטרול ויתר לחץ דם, למד על עצמו שרפואה סינית עובדת היטב ורצה גם עזרה עם בנו.

    יונתן הוא ספורטאי מצטיין ומתאמן שעות רבות בכדור סל. יונתן טיפוס חם ואוהב מאוד לישון גם בחורף עם חלונות פתוחים. למרות שהוא ספורטאי, ונראה מאוד חזק, יונתן לא ישן מספיק בלילה, עבר תקופה לחוצה של אימונים, תחרויות, מבחנים ולחץ רב להישגים בכל התחומים ובתקופה של החודשים האחרונים חולה די הרבה.

    יונתן התעורר בבוקר עם השיתוק, לאחר שישן לילה שלם ליד החלון, ביום של חורף מאוד קר. כנראה שהשילוב של הקור החזק, חולשת מערכת החיסון והלחץ, הם הגורמים העיקריים והטריגרים להתפתחות הפציאליס שלו.

     

    הטיפול:

    הטיפול הראשון היה טיפול נטו של חיזוק והרגעה על ידי דיקור סיני. הרגשתי שלפני שאני מתחיל להתעסק עם המחלה עצמה, אני צריך קצת לחזק את יונתן וגם להרגיע אותו, לתת לו כלים להתמודד עם המחלה בעצמו. נקודות הדיקור התמקדו בחיזוק 2 האיברים שהרגשתי שהכי זקוקים לחיזוק.

    דקרתי ב-3 נקודות דיקור בלבד- kid-27 , pc-7, yin tang

    בנוסף, כתבתי ליונתן פורמולה של צמחי מרפא לפיזור הקור שחדר ולחיזוק חיסוני.

    הטיפול השני היה לאחר 3 ימים בלבד בלבד. יונתן נח במהלך סוף השבוע בבית ולא הלך לבית הספר וכבר התחיל לקחת את הצמחים יום אחד בלבד. הדופק התחזק די מהר (כנראה בגלל הפוטנציאל החיסוני והשיקומי של יונתן כספורטאי וילד בריא סה"כ) והרגשתי שכבר אפשר להתחיל יותר להתמקד בגורם עצמו של הפציאליס.

    דקרתי את יונתן ב 4 נקודות דיקור שונות במטרה להוציא קור משכבת ה tai yang ועוד קצת לחזק – si-18, cv-22,si-7, bl- 57

    לטיפול השלישי יונתן הגיע שוב אחרי 3 ימים עם שיפור של כ-80 אחוז. נשאר עוד צורך מעט לחזקו ולהוציא גם מעט קור הפעם מהכבד.

    דקרתי 2 נק בלבד – liv 8, בפיזור, liv 3 בחיזוק.

    ביקשתי לידע אותי טלפונית האם יש שיפור נוסף ביום יומיים הקרובים ובהתאם לכך לתאם טיפול נוסף.

    אבא של יונתן התקשר אחרי שלושה ימים לעדכן שהפנים של יונתן חזרו לתפקוד רגיל!

    קבענו להיפגש עוד שבועיים לטיפול חיזוק נוסף ובמידת הצורך והרצון להמשיך להיפגש אחת למספר שבועות על מנת לתחזק את המערכת ולמנוע מחלות נוספות.

    יונתן היום בן 25 ועדיין מגיע לטיפולים בתדירות של אחת לחודש חודשיים. בעזרת הטיפולים שכוללים דיקור, צמחי מרפא (לעיתים רחוקות), תזונה מאוזנת לספורטאי, הרגלי שינה ולימוד תרגילים פרקטיים להירגעות, הוא עבר כבר יותר משמונה שנים ללא כל מחלה אקוטית או כרונית וממשיך לשחק כדור סל באחת הקבוצות הטובות בארץ.

     

    רועי בן 10 כותב:

    "קוראים לי רועי ולפני בערך חודשיים אמא שלי שמה לב שאני ממצמץ רק בעין אחת.
    בהתחלה חשבתי שזו עין עצלה אבל מסתבר שזה היה פציאליס.
    מחלה שמשתיקה חצי מהפנים.
    אמא שלי חיפשה דיקור סיני כי היא שמעה שזה טוב ואז מצאנו את זיו והתחלנו להגיע לדיקור.
    כשאני מגיע לדיקור לא כואב לי, יש כרית נעימה שאפשר לשים על העיניים ולהרדם והכי חשוב יש חתול וכלב.
    הדיקור הסיני מאוד עזר לי ותוך כמה פעמים בודדות זה גרם לפציאליס להעלם.
    מאוד ממליץ"

     

    והנה קרין אמא של רועי מוסיפה משלה:

    "כשגיליתי שלבן שלי יש פציאליס ליבי החסיר פעימה. מייד רצתי לגוגל לחפש מידע והגעתי לאתר של זיו שהיה ידידותי ומזמין והתקשרתי אליו מהמיון מייד עם קבלת האבחנה.
    זיו היה אדיב וקבענו פגישה במהירות. הוא טיפל ברועי במסירות ומטיפול לטיפול המצב השתפר פלאים.
    כעבור פחות מחודש היינו כבר אחרי זה והמשכנו להגיע לצורך חיזוק המערכת הכללית. שזה תמיד טוב.

    תודה לך זיו על המסירות, והמקצועיות ותמיד באנרגיה חיובית ושלווה.
    אין כמוך ומקווים להמשיך להתראות רק בחיזוקים.

    מומלץ בחום"

    מידע נוסף בנושא

    פציאליס דיקור סיני

    פציאליס או תסמונת בל, היא תופעה מטרידה ביותר שמגיעה בהפתעה רבה. בחלק מהמקרים, קודם לשיתוק חצי מהפנים, נרגיש הרגשת חולי או התקררות או כאב באוזן כאילו יש לנו וירוס כללי או דלקת אוזניים. לאחר מכן, נרגיש התחלה של נימול בחצי מהפנים ולבסוף הירדמות או שיתוק כללי של חצי מהפנים, חצי אף, חצי פה ועיין אחת. מי שחווה פציאליס יכול להעיד שמדובר בתופעה נוראית, שפוגעת במראה, בשינה, בדיבור, באכילה ובהמשך ישיר לכך גם בביטחון העצמי. פציאליס היא בעיה רפואית שיכולה לצוץ לה סתם ככה בלי הודעה מוקדמת, והיא שכיחה למדי בגברים ובנשים באותה המידה. לאחרונה גם טיפלתי רבות בפציאליס שתקף ילדים קטנים ונוער וגם לאחר חיסון הקרונה, אני רואה לא מעט מקרים של פציאליס דיקור סיני יכול בהחלט לתרום להעביר את השיתוק במהרה, במקביל לטיפול רפואי או בלעדיו. 

    חשוב לדעת, פציאליס יכול להיות גם סימן לאירוע מוחי או גידול במוח. אם יש לכם פציאליס לפתע פתאום, בעיקר אם הוא מלווה בבלבול, אי יכולת לדבר או תסמינים אחרים אבל גם אם לא, אתם חייבים להגיע לחדר מיון ולהיבדק ולשלול את אחד מהשניים

    .פציאליס דיקור סיני – טיפול בבעיה

    אז כן, בהחלט ראיתי וטיפלתי רבות פציאליס דיקור סיני והתוצאות ממש מרשימות. עיקר הטיפול ברפואה סינית בפציאליס הוא דיקור סיני ודיקור בעצמו עשוי לפתור את הבעיה אותה ולטשטש את הנזקים שלה. לעיתים, במקרים קשוחים ומאתגרים יותר, נשתמש גם בצמחי מרפא שיכולים להחליף או להוסיף לטיפול הסטרואידי ועוזרים לדיקור לעשות את העבודה. הטיפול בדיקור סיני יכול להיות מקומי, על מנת לשפר תנועתיות באיזור הפנים, אבל זו רק אחת הדרכים. לרוב נתרכז גם בסיבה להופעת הבעיה שבגללה נוצרה הבעיה.דיקור סיני יכול לסייע לחזק את מערכות הגוף ובכך מביאים לא רק לשיפור מקומי או סמפטומי בפציאליס דיקור סיני יכול לשפר לאורך זמן את המצב ולמנוע חזרה של שיתוק הפנים ולמנוע גם מתופעות אחרות להופיע.

    נראה שאנשים נוטים לשכוח או לא מכירים מספיק את הרפואה הסינית ולכן חושבים שזה בסדר ללכת לכל מטפל – מקסימום לא יצליח ולא יזיק, אבל מדובר בטעות גדולה. ישנה חשיבות גדולה מאוד לנסיון ולתחום ההתמחות של המטפל. ככל שהכלי הטיפולי יכול לעזור יותר, ככה כשהאבחנה לא נכונה וכיוון הטיפול ובחירת נקודות הדיקור לא מדוייקות ניתן גם לגרום לנזק או במינימום להתקדמות איטית מאוד, וזמן הוא מרכיב חשוב מאוד בכל מה שקשור לפציאליס  דיקור סיני צריך להעשות ככל שיותר קרוב למועד הופעת המחלה

    פציאליס – לטפל מהר!

    פציאליס היא בעיה שאפשר לטפל בה. אך צריך להשתדל שהטיפול יגיע כמה שיותר מהר, גם במקביל לטיפול המערבי ובמקביל לפזיוטרפיה. כשהסיבה לא ידועה רוב הלוקים בה יחלימו לאט לאט בין חודש לחצי שנה.  על ידי דיקור, ניתן לקצר משמעותית את הריפוי ממש לכמה ימים או שבועות קצרים אני רואה מקרים רבים של פציאליס בקליניקה והסיבות ודרכי הטיפול שונים מאחד לשניה. רק לפני שבוע הגיע לקליניקה מטופל עם פציאליס שכבר הכין את עצמו לטיפול של חצי שנה לפחות. אמרתי לו שלא ימהר להסיק מסקנות על ידי קריאה באינטרנט או על ידי מידע שהרופא שלו נתן ואכן כבר ימים ספורים לאחר המפגש הראשון, הוא התחיל להרגיש שיפור משמעותי ולטיפול השני הגיע עם שיפור של 80 אחוז. 

    מקווה להיות המטפל האידיאלי בשבילכם, צברתי ניסיון רב ואין ספור שעות טיפול בבעיות שונות ובהן גם פציאליס. כאן בשבילכם, אשמח לעזור

    פציאליס דיקור סיני – זיו אלקלעי

    בשבת האחרונה, שבת קיצית נעימה של אביב, יצאתי לטייל באיזור נחל אלכסנדר. אני אוהב מאוד את התקופה הזו ואת מזג האוויר האביבי שמביא איתו המון חשק לטייל בטבע וגם מביא איתו צמחים שונים שאפשר ללקט ומאוד בריאים. למשל זרעי הגדילן שעוזרים להוריד כולסטרול וסוכר וגם מנקים רעלים, שומר וקטניות שונות מאוד בריאות וטעימות.

    בזמן שאני מתלהב מליקוט זרעי גדילן, ניגשת אלי נערה ושואלת – "הי, סליחה על ההפרעה, אתה זיו?" הי בחזרה, כן אני זיו ומי את? "לפני 15 שנה, הגעתי אליך לטיפול, עם אמא שלי, עשית לי דיקור סיני. אני זוכרת עד עכשיו את הציורים שציירת לי על הידיים והרגליים, את השירים והקסמים שעשית לי ובמיוחד אני זוכרת שפשוט עשית לי קסם והוצאת אותי בעזרת הדיקור מפציאליס שהיה לי"

    לקח לי קצת זמן להיזכר, בכל זאת עברו 15 שנה, והילדה החמודה כעת חיילת ומזמן כבר לא בת 4. לאחר סיפורים ותזכורות, הצלחתי להיזכר. כמובן שהלב שלי התמלא בסיפוק ובאושר, התחבקנו, שלחנו סלפי לאמא שלה והמשכנו לדרכנו.

    אני מודה, כל יום מחדש לרפואה הסינית ולרגע שגיליתי אותה, אני כל כך שמח שאני יכול לעזור לאנשים ועוד יותר מזה, שמח שאני יכול לחדור לליבם ושמור זכרונות נפלאים ולגדל דורות חדשים של אנשים שיודעים שיש פתרונות יעילים ובטוחים להביא את הגוף לריפוי והבריאות.

    גם במקרה כמו פציאליס, אפשר לעזור ביעילות גדולה מאוד מאוד על ידי דיקור סיני ולפעמים גם צמחי מרפא שנותנים תחליף או מקבילים לטיפול הסטרואידי שמומלץ היום על ידי הרופאים.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support