דלקת אוזן חיצונית

    דלקת אוזן חיצונית

    זיהום בתעלת האוזן אשר עלול לתקוף את התעלה כולה או חלק קטן ממנה. דלקת מסוג זה נפוצה ביותר בעונת השחייה ומועברת דרך מי הבריכה והים. הזיהום נגרם כתוצאה מחדירה של מגוון חיידקים, פטריות ווירוסים שונים.

    הסימנים של דלקת באוזן החיצונית

    הסימנים של דלקת באוזן החיצונית כוללים גרד, עקצוץ, כאבים והפרשה עם ריח רע. במקרים בהם תעלת האוזן מתנפחת או מתמלאת במוגלה, השמיעה נפגעת (באופן זמני בלבד).

    הטיפול

    הטיפול המקובל כולל ניקוי הפסולת המצטברת בתעלה, טיפות אנטיביוטיות ומשככי כאב.

    הטיפול ברפואה הסינית

    הטיפול ברפואה סינית כולל ניקוי ושאיפת הנוזלים מהאוזן בעזרת נרות הופי (במידה והרופא לא ניקה היטב או שעדיין לא ביקרו אצל הרופא). דיקור סיני נועד במטרה להפחית את הצטברות הדלקת וחיזוק מערכת החיסון. בנוסף, אמליץ בשעת הצורך על טיפות אוזניים המורכבות מצמחי מרפא, שום ובצל (מייבשות ומטפלות בדלקת המקומית).

    במידת הצורך, במקרים חמורים של התפשטות הדלקת מעבר לתעלת האוזן נשתמש בצמחי מרפא על מנת לטפל בבעיה בדרך יותר עמוקה. תזונה היא מרכיב חשוב ביותר במקרים אלה ולכן ההמלצה התזונתית כוללת הפחתת מאכלים הגורמים לליחה (בננה, חלב, סוכר…) והגברת התזונה המחזקת ומייבשת ליחה (שיפון, גריסי פנינה…). ברוב המקרים, לאחר ניקוי מקומי של רופא אף אוזן גרון, טיפול בדיקור וטיפות אוזניים הבעיה נפתרת ללא סיבוכים.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support