דלקת גיד אכילס

    דלקת גיד האכילס נקראת גם טנדיניטיס אכילס, זוהי דלקת בשק הבורסה הנמצא בחיבור בין גיד האכילס לעקב. תופעה זו נפוצה ביותר בקרב ספורטאים אשר מאמצים רבות את האזור, או בעקבות פציעות בעקב. הסימנים לתופעה זו הם נפיחות, חום וכאב באזור הקרסול והעקב, אך ברוב המקרים התופעה השכיחה ביותר היא כאב בזמן ריצה/הליכה בלבד.

    הטיפול

    הטיפול המקובל לתופעה הוא מנוחה, וזריקות מקומיות של סטרואידים לטיפול בדלקת המשולב עם חומר לשיכוך הכאב .

     

    הטיפול ברפואה הסינית

    הרפואה הסינית מחלקת את הטיפול במקרה זה לשניים:

    בחלק הראשון, הטיפול נעשה ע"י דיקור סיני בשרון בקליניקה של זיו אלקלעי בעזרת קומפרסים קרים/חמים של הרגל, והשריית כף הרגל בתוך מים חמימים בתוספת של צמחי מרפא אשר עוזרים להקלה והורדת הנפיחות. מטרת הטיפול, שיכוך הכאב והפחתת הדלקת. לאחר מספר ימים או מס' טיפולים, הכאב, הנפיחות והבצקת יורדים וניתן להתחיל בחלק השני של הטיפול. בחלק זה, נמנע את חזרתו של הכאב אך נתמקד יותר בחיזוק מערכת החיסון (אחראית על טיפול בדלקת) ובנוסף הגמשתם וחיזוקם של השרירים ברגל.

    הטיפול מתמקד בדיקור סיני, תרגילי חיזוק ובמידת הצורך צמחי מרפא לחיזוקם והנעתם של הגידים והרצועות.

     

    לסיכום,

    הטיפול ברפואה סינית במקרה זה יעיל ביותר, לכן אין צורך להשתמש בזריקות המכילות קורטיזון ועלולות להזיק ולהחליש עוד יותר את מערכת החיסון. בנוסף, הטיפול בזריקה משכך את הדלקת בצורה רגעית בלבד, ומכיוון שבמקרה זה המצב מחמיר כתוצאה משימוש יתר (ספורטאים), יש צורך בפתרון אשר יפתור את התופעה אחת ולתמיד, כאן מקומה של הרפואה הסינית.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support