דלקת כרונית של האוזן התיכונה

    HRONIC OTITIS MEDIA - דלקת כרונית של האוזן התיכונה

    זהו מצב של זיהום מתמשך של האוזן התיכונה שנגרם עקב נקב קבוע בעור התוף. נקב עור התוף עלול להיגרם כתוצאה מדלקת חריפה באוזן התיכונה, חסימה של חצוצרת השמע, חבלה מגוף זר שחדר לאוזן, שינוי פתאומי בלחץ אוויר או כוויות חום וכימיקלים.

    התסמינים של דלקת כרונית של האוזן בתיכונה

    התסמינים כוללים הפרשה מוגלתית בעלת ריח רע, לעיתים אובדן שמיעה ולעיתים כאבים. סיבוכים חמורים של המחלה כוללים דלקת האוזן הפנימית, שיתוק הפנים, זיהום המוח וכולסטאטומה.

    הטיפול

    הטיפול המקובל כולל ניקוי יסודי של האוזן ע"י רופא בשאיפה ובצמר גפן, מריחת תמיסת חומץ בתוספת של קורטיזון ומתן אנטיביוטיקה במקרים חמורים של זיהום חיידקי.

    לסיכום,

    הגוף ברוב המקרים יכול לרפא ולתקן את הנקב בעור התוף בעצמו, אך לשם כך האוזן חייבת להישאר נקייה ולא מודלקת לתקופה ארוכה. בזמן זה של שיקום, יש צורך בחיזוק של מערכת החיסון, על מנת שלא תתפתח דלקת חדשה, ייבוש האוזן מנוזלים וריפוי הדלקת המקומית. הדיקור הסיני בתוספת של צמחי מרפא ותזונה מחזקת תומכים בגוף בשלב זה בדרך לשיקום הנקב וריפוי הדלקת הכרונית.

    מניסיוני, אחוזי ההצלחה גדלים כאשר תהליך השיקום כולל טיפול ברפואה סינית.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support