דרכים להתמודד ולהימנע מאנטיביוטיקה

    לעיתים, הזיהום חודר ותוקף את הילד מהר מאוד ולילד אין מספיק כוחות (מערכת חיסון חלשה) להילחם בחזרה ללא עזרה. במקרים אלו אנטיביוטיקה יכולה להיות הפתרון המושלם והיעיל ביותר, אך יש לזכור שתמיד לאנטיביוטיקה יהיו תופעות לוואי.

    כאשר הילד סובל מחולשה של מערכת החיסון, הוירוס או החיידק חודרים לגופו בקלות יתר. אנטיביוטיקה יכולה לחסל את הזיהום, אך אינה מאזנת את הגוף ואת הגורם למחלה, כך שמצבו של הילד יהיה זהה לאחר המחלה, יהיו לו תופעות לוואי של האנטיביוטיקה וחוסר האיזון שגרם למחלה עדיין קיים ולכן יש סיכוי גדול שמחלה זו או אחרת תחדור שנית לגופו.

    הרפואה הסינית מתמקדת בחיזוקו ואיזונו של הילד ובפתרון הבעיה שגרמה לחולשתו הבסיסית ובנוסף מטפלת בתופעות הלוואי שגורמת האנטיביוטיקה. אנטיביוטיקה טובה למקרים של זיהום חיידקי בלבד ולא וירוס, לכן יש להתעקש ולבדוק האם הזיהום הוא אכן חיידקי (ע"י משטח גרון, אוזן ובדיקות דם). לעיתים רבות, בזיהום חיידקי האנטיביוטיקה עוזרת מאוד ואף מצילה חיים.

    אין לשכוח שהאנטיביוטיקה משפיעה בחוזקה על הגוף, ולכן יש לנסות את כל הדרכים והשיטות לפני נתינת האנטיביוטיקה לילד ולעצמך.

    תופעות לוואי של האנטיביוטיקה

    שלשול:

    מטרת האנט' היא להרוג חיידקים. בגוף ישנם מליוני חיידקים, חלקם פוגעים בנו אך חלקם טובים ועוזרים לתפקוד הנורמלי והתקין של הגוף ומערכת החיסון. הרבה מאוד מהחיידקים הטובים נמצאים אצלנו במעיים ועוזרים לכל תהליך העיכול להתבצע כראוי. בזמן לקיחת האנט' החיידקים הללו מתים, העיכול נחלש ומשתבש ונגרם השלשול.

    במקרים מסוימים, יש שלשול רק בזמן לקיחת התרופה, אך במקרים אחרים (יותר חולשה), השלשול הופך להיות כרוני וטורדני, התינוק, או הילד נחלשים ומאבדים נוזלים וגם ממשקלם גופם והגדילה הנורמלית.

    מה עושים?

    • ראשית יש לטפל בשלשול עצמו בכל דרך שאנו מכירים: עיסוי עם קמומיל, תה קמומיל, תזונה נטולת חלב, להפחית מזונות מקוררים, פרות ושייקים, ולהוסיף מחזקים וקלים לעיכול כמו – כתומים למיניהם. 
    • תוספת של אצידופולוס (טיפות, כדורים או מעט יוגורט) על בטן ריקה בבוקר.

    פריחות \ אקזמה:

    במידה ומופיעות פריחות (לרוב קורה מספר ימים לאחר תחילת האנטיביוטיקה), יש מיד להתייעץ עם הרופא ולשקול את הפסקת האנטיביוטיקה. כאשר אנחנו לוקחים אנטיביוטיקה, הגוף יוצר כמגננה תופעות של חום למיניהם. אחת הדרכים להוציא את החום החוצה מהמערכת היא דרך העור (אלרגיה).

    במקרים אלו, מספר ימים לאחר הפסקת האנטיביוטיקה הגוף יסיים להוציא את כל הפסולת והחום החוצה והפריחה תעלם. במידה והפריחה נשארת כשבוע ימים לאחר הפסקת התרופה – יש להתייעץ עם הרופא ובמקביל לקבל טיפול, במהרה ברפואה המשלימה. על מנת להקל מעט על התופעות, אפשר למרוח על הגוף שמן מנטה\זית או אלוורה.

    ליחה \ נזלת:

    מאוד נפוץ לאחר שימוש באנטיביוטיקה. ברוב המקרים התופעה מפסיקה לאחר מספר ימים, אך במקרים אחרים הליחה היא "מקום נוח" לחיידקים להתפתח, ובנוסף לזיהום המקורי יש זיהום נוסף, שלרוב דורש טיפול אנט' נוסף. על מנת להפסיק את הגלגל הנוראי הזה, יש לטפל בליחה ע"י תזונה נכונה (ללא חלב, גבינות, פרות טרופיים…), ובמקביל לטפל ולחזק את המערכת החיסונית ולאזן את הגוף, על מנת שהמחלה לא תחזור שנית. מקרים כרוניים יכולים להוביל לאסטמה, ברונכיט, שיעול כרוני, אסטמה של העור, דלקת ראות, דלקות אוזניים חוזרות, דלקות גרון חוזרות

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support