הפרעות שינה / נדודי שינה

    נדודי שינה / אינסומניה

    נדודי שינה אינם מחלה, אלא תסמין שיש לו סיבות רבות. אם זאת חוסר שינה יכול להוביל למחלות רבות וזאת משום שבזמן השינה מתרחשים תהליכים פיזיולוגים רבים וביניהם:

    חידוש רקמות, ניקוי הכבד, ניקוי רדיקלים חופשיים (חומרים אשר פוגעים במערכת החיסון ובתאי הגוף), בניית שרירים, וויסות רמות הסוכר, בניית תאי המוח ותפקוד הורמונאלי תקין.

    סיבות לנדודי שינה

    עודף פעילות של בלוטת תריס, סוכרת,  יתר לחץ דם, בעיות נשימה (אסטמה, אמפיזמה), כאבי מפרקים שונים, רפלוקס (צרבת, בחילות, כאבי גרון), שלפוחית שתן "עצבנית" , מחשבות יתר ודאגות מרובות,מצוקות נפשיות, דיכאון, חרדה ומתח נפשי.

    שעות שינה המומלצות

    לתינוקות, יש צורך בלפחות 14 שעות שינה ביממה, ילדים ומתבגרים זקוקים ל 8 עד 12 שעות שינה, ומבוגר זקוק ל  8 שעות שינה (ספורטאים יותר), קשישים נוטים לישון פחות וגם שלבי השינה שלהם משתנים (זהו מצב תקין).

    הטיפול הרפואי לאינסומניה / נדודי שינה

    הטיפול המקובל בהפרעות שינה הוא לרוב תרופות היפנוטיות, סמי שינה והרגעה ונוגדי חרדה. תרופות אלה מפסיקות ברוב המקרים להיות יעילות מסיבת התרגלות ובנוסף הן ממכרות וקשה להפסיקן לאחר שימוש רב. תרופות מסוג זה מסוכנות לקשישים ולאנשים הסובלים ממחלות נשימה ולב.

    אפשר לישון בשקט – הסיבות וטיפולן ברפואה סינית

    הטיפול  ברפואה סינית תלוי בגורם ובמידת חומרתה של התופעה.

    הגורמים העיקריים לאינסומניה לפי הרפואה הסינית הם:

    חוסר שקט, עומס רגשי ומתחים גדולים

    חוסר שקט, עומס רגשי ומתחים גדולים במהלך היום אשר מתבטאים ישירות בלילה. אנרגיה מסוג זה במהלך היום מחלישה את הטחול והכבד, ולטווח ארוך גם את הריאות, הלב והכליות.

    במקרה זה, הדרך הטובה ביותר לשיפור נדודי השינה היא צריכה של מזונות מרגיעים ומחזקים (שיבולת שועל לדוגמה מרגיעה את הלב ומחזקת את הטחול והכבד), פעילות גופנית מרגיעה בתחילתו או סופו של יום (טאי צ'י והליכה יחזקו מאוד את מערכת העיכול), חליטות תה לאורך ובמהלך היום (פסיפלורה, שיבולת שועל, תה ירוק, מליסה, לואיזה ולבנדר הם דוגמאות טובות לצמחי מרפא מרגיעים), דיקור סיני לשיפור והזנת האיברים ולהרגעה, צמחי מרפא (יעילים ביותר לתופעה זו) וטיפול שיאצו יכול בהחלט לתמוך ולחזק את הטיפול כולו.

    עומס רגשי, כעסים ומתחים

    עומס רגשי, כעסים ומתחים לאורך זמן יחסמו את אנרגיית הכבד אשר תפסיק להזין את הלב בדם. חולשה או חסימה של הכבד תוביל לשינה לא שקטה, חלומות רעים והתעוררויות רבות במהלך השינה. חוסר הזנה של הלב יוביל לקושי רב להירדם ולפעימות לב חזקות במנוחה.

    במקרה זה, ניתן להיפתר מנדודי השינה ע"י צמחי מרפא להנעה והזנה של הכבד וחיזוק הלב ובתוספת לכך נשתמש בדיקור סיני על מנת לאזן את המערכת ולמנוע את התופעה בעתיד.

    עבודה מרובה, חוסר שינה, תזונה

    עבודה מרובה, חוסר שינה, תזונה לא מאוזנת וחסרה בויטמינים ומינרלים וחוסר בנוזלים, יחלישו, לפי הרפואה הסינית את הכליות. כליות חלשות יגרמו להפרעות שינה חמורות, אי שקט, יובש בפה  (בשעות הערב ובלילה), ולחוסר איזון הורמונאלי. מכיוון שהכליות נחשבות לאיבר מרכזי וחשוב ביותר לתפקוד המערכת כולה, היחלשות של הכליות היא הקשה ביותר לטיפול. למרות זאת ברוב המקרים ניתן לשפר את התופעה בעזרת פורמולה של צמחי מרפא , אשר מחזקת את הכליות ובעזרת דיקור סיני.

    לסיכום,

    הרפואה הסינית עושה אבחנה מבדלת בין גורמים אלא לגורמים אחרים ומטפלת בתופעת האינסומניה בהצלחה מרובה. 

    מניסיוני האישי, גם לקשישים אשר מצבם קשה במיוחד וכרוני, ניתן לשפר את איכות השינה לאחר מספר טיפולים.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support