התקף לב / אוטם שריר הלב

    התקף לב (אוטם שריר הלב), הוא מצב חירום רפואי שבו חלק מהספקת הדם נקטע או מוגבל באופן חמור, דבר הגורם לשריר הלב לסבול מחוסר חמצן. זהו השלב האחרון והסופי בתהליך הטרשתי של העורקים הכליליים. המצב הוא בלתי הפיך וחלק מהלב שניזון על ידי העורק החסום נפגע לצמיתות.

    ברוב המקרים, התופעה מתרחשת בעקבות קריש דם החוסם את כל חלל העורק. אותו אזור בשריר הלב אשר מקבל דם מהעורק החסום עובר שינויים איסכמיים (העדר דם וחמצן), ובסופו של התהליך, עובר נמק, וכמובן מאבד את יכולתו לתפקד בצורה אפקטיבית.

    תלונות וסימפטומים הקשורים לאוטם חריף בשריר הלב

    לחץ, כובד או כאב מתחת לבית החזה,הקרנת הכאב ליד שמאל, כתפיים, לסת או מרכז הגב,התעלפות, גיהוק ממושך, מחנק, קושי נשימתי ,מחנק פתאומי, קשיי נשימה ויש כאלו שלא יכולים להגדיר את התחושה וכל תלונתם הייתה "שמשהו רע קרה". 

    התחושה מלווה לעיתים קרובות בהזעה קרה, בחילות והקאות ואפילו שלשול. מאפיין נוסף להתקף לב, הוא הופעת התלונות האלו בפתאומיות, לעיתים מתוך בריאות שלמה (גם לצעירים) ומצד שני, התופעה יכולה להופיע בהדרגה, וזה יכול להמשך מספר שעות עד יממה.

    כמובן שבמקרה זה יש צורך בטיפול חירום רפואי. הטיפול הראשוני בבית החולים הוא בטבליות אספירין לדילול הקריש, חמצן דרך מסכה או צינור המוחדר דרך הנחיריים וכמובן במידת הצורך, ניתוח מעקפים. בהמשך הטיפול, יש צורך בהמשך טיפול תרופתי, מנוחה כללית, הפסקת עישון ותמיכה נפשית.

    סיבת המוות מספר אחת בארצות הברית ובישראל היא מוות כתוצאה מהתקף לב. גורמי הסיכון להתקף לב כוללים: עישון, דלקות כלי הדם, מתח, חוסר פעילות גופנית ותזונה לקויה. 

    גורמי הסיכון של התקף לב

    גורם הסיכון הגדול ביותר להתקף לב הוא אורח החיים המודרניים אשר משלב תזונה לא בריאה הגורמת להצטברות כולסטרול ומחסור בויטמינים אשר לא נלחמים ברדיקלים החופשיים, משנים את צורתו של ה- LDL מחמצנים אותו ואת כלי הדם. השילוב של דלקת כלי הדם, תזונה לקויה, מתחים, חוסר פעילות גופנית וחוסר בויטמינים יוצר בסיס מושלם להדבקות השומנים בעורקים ויצירת פלאק אשר חוסם את כלי הדם ובעתיד (רק לאחר חסימה של 80% ומעלה) יתחיל החולה להרגיש קושי נשימתי במאמץ, לחץ בחזה וחולשה. הצרה היא שבשלב זה כבר מאוחר מידי והאדם לוקה בהתקף לב או ניצל ממוות ע"י ניתוח מעקפים או צנתור טיפולי.

    הטיפול רפואה סינית

    תפקידה של הרפואה הסינית היא מניעת התקף הלב. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא ע"י שינוי אורח החיים המתמקד כמובן בתזונה, פעילות אירובית, הרגעה ותוספי תזונה. 

    בנוסף, נשתמש בדיקור סיני בשרון על מנת לשפר את יעילות המערכת בהורדת כולסטרול, חיזוק וניקוי מערכת העיכול (כבד, כיס מרה קיבה, טחול). במידת הצורך נוסיף צמחי מרפא להורדת כולסטרול, חיזוק כללי והרגעה.

    לסיכום,

    במידה ומטפל ברפואה סינית נמצא במקום שבו האדם לקה בהתקף לב, ניתן לשפר את סיכוייו לחיות ולא להיפגע ע"י טיפול מהיר בדיקור בנקודות דיקור בעלות השפעה חזקה ומיידית על הלב. בנוסף, שיעול מתמשך וחזק יכול להיות לעזר רב במקרה זה, בזמן הנסיעה לבית החולים.

    לאחר התקף לב, ניתוח מעקפים או צנתור טיפולי, מומלץ ביותר להגיע למרפאתו של רופא סיני אשר מרכיב דיאטה שיקומית מחזקת ובריאה, משתמש בצמחי מרפא ודיקור סיני על מנת לשפר את תפקודי הלב, הכליות, הראות והכבד, מזרז את תהליכי השיקום ומונע התקף לב נוסף.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support