ירידה בצפיפות העצם/ אוסטופרוזיס

    Osteoporosis – ירידה בצפיפות העצם

    ירידה בצפיפות העצם אשר מחלישה את העצמות והופכת אותן לשבירות. על מנת שהעצם תישאר צפופה וקשה, יש צורך לספק לגוף סידן, ויטמינים, תרכובות מינרליות שונות והורמונים המיוצרים ע"י הגוף. החל מגיל 30, צפיפות העצם פוחתת, במידה והגוף אינו מצליח לווסת את תכולת המינרלים בעצמות, הן נעשות פחות צפופות ופחות קשות.

    סוגים של אוסטאופורוזיס

    • לאחר הפסקת הווסת – חוסר מחסור באסטרוגן. (טיפול בלקיחת אסטרוגן)
    • בעקבות זקנה – ככל הנראה כתוצאה ממחסור בסידן , ויטמינים ומינרלים (טיפול בתוספת סידן ויטמין D ופעילות בונה עצם).
    • אוסטאופורוזיס נעורים – מקרה נדיר וקשה לטיפול, לרוב כבר מלידה.
    • כתוצאה ממחלה – כשל כלייתי, חוסר איזון הורמונלי…
    • כתוצאה משימוש בתרופות – סטרואידים, נוגדי פרכוסים, הורמון בלוטת התריס…

    הטיפול ברפואה הסינית

    ברוב המקרים, אין בכלל סימנים למחלה. כאשר צפיפות העצם יורדת לרמה מאוד נמוכה הדבר יכול להוביל לקריסת העצמות, עיוותים, קריסת חוליות וכאב עצום כתוצאה מכך.

    לפי רפואה סינית, ניתן למנוע לחלוטין את בריחת הסידן והידלדלות העצם ע"י תזונה נכונה (החל מגיל צעיר), פעילות גופנית בונה (טאי צ'י, יוגה, צ'י קונג…) מניעה מעישון, הפחתת כמות האלכוהול והפחתת המתחים. במידה וכבר יש דלדול עצם, מגבלה בתנועה וכאב, ניתן בהחלט לשפר את התפקוד, ולעצור את הדלדול ואף לבנות מחדש עצם. הטיפול משלב צמחי מרפא (במיוחד במקרה של זקנה ובמקרה של צורך באסטרוגן), דיקור סיני, תוספי תזונה והוספת מרכיבים תזונתיים אשר משפרים את תפקוד הכליות והכבד.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support