כאבים במפרקים – חלק ב

    בחלק א' של המאמר, הוסבר בקצרה על חשיבות ותפקוד המפרקים בגופנו ועל סוגי התופעות המתבטאות בגופנו. בחלק ב' של המאמר נתבונן על קצה המזלג בטיפול המקובל ע"י הרפואה המודרנית ובחלק ג' ואחרון נלמד על הטיפול המומלץ ע"י הרפואה הטבעית והסינית במחלות מפרקים.

    הטיפול המודרני / קונבנציונאלי בדלקת מפרקים

    באופן עקרוני, הטיפול מתחלק לשניים: 

    1. טיפול תרופתי. 
    2. טיפול כירורגי – ניתוח.

    זהו לא המקום לפרט את כל סוגי התרופות באופן יסודי, אך נציין רק חלק מהן. מטרת התרופות היא שיקום הדלקת והקלה על כאבים:

    • גופרית – בשנות הארבעים והחמישים של המאה ה- 20, השתמשו בתרופות שהכילו גופרית ונקראו בשם סולפה ומטרתם הייתה לשכך כאבים (הגופרית מצויה גם במרחצאות). חולים הכניסו את הגופרית לגופם בכדורים או בדיפוזיה דרך העור במרחצאות. הגופרית היא יסוד חומצי ולכן הקלה על הכאבים באופן זמני, אך לאורך זמן הגבירה את החומצתיות בדם והחריפה את המחלה.
    • אספירין – בתקופה מאוחרת יותר ועד עכשיו, משתמשים באספירין בכמויות יחסית גדולות להקלה בכאבים. האספירין מכיל בין השאר חומצה סליצילית אשר משככת כאבים ומדכאת את מערכת העצבים, אך חסרונו הוא בנזק לקיבה ולמעיים ולאורך זמן לדימומים וכבים במערכת העיכול ולנזק לדרכי השתן.  כל חומצה מגבירה את הצטברות החומצה בגוף, מעלה בעקיפין את חומצת השתן ולכן מחריפה לאורך זמן את דלקת המפרקים.
    • תכשיטים שיש בהם זהב – בנוסף, נהגו בעבר להשתמש בתכשירים שהכילו זהב, אך הטיפול פסק לאחר שהבינו שהוא גורם לנזק במוח העצם ולהתפתחות אנמיה.
    • קורטיזון – אחת התרופות הנפוצות ביותר עד היום הוא הקורטיזון. השימוש בקורטיזון גורם להקלה גדולה בכאב (לעיתים, ממש כמו קסם), אך הוא גורם לגוף לגייס סידן מהעצמות לתוך הדם וכך נוצרת הקלה בכאבים ואפילו משתפר התפקוד. השימוש בקורטיזון גורם להתדלדלות סידן בעצמות (אוסטיאופורוזיס), להפרעות עיכול, מחלות לב, האצת תהליך הסוכרת, צבירת נוזלים ובסופו של דבר האצת המחלה.
    • כינין – תרופה נוספת מכילה כינין וקרויה פלקואנין. כינין הוא מרכיב צמחי רעיל הגורם נזק ללב ועלול לגרום לעיוורון. בשנים האחרונות, משתמשים בתרופה למקרים חמורים ביותר , זוהי תרופה כימותרפית, הגורמת לדיכוי מערכת החיסון (בכך לסיכון גדול בזיהומים) ולתופעות לוואי רבות וקשות.
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support