כיב פפטי / אולקוס/ כיב עיכולי

    PEPTIC ULCER - כיב פפטי / אולקוס/ כיב עיכולי

    כיב עיכולי, המוכר בלשון העם כאולקוס, הוא למעשה פצע בשכבה הרירית של הקיבה והתריסריון. אולקוס הוא מצב שכיח ביותר באוכלוסיה, ולמעשה למעלה מעשרה אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מהתופעה.

    התנאים ליצירת כיב הם חומציות יתר ואנזים הנקרא פפסין (מופרש בזמן שיש חומציות יתר ע"י תאי רירית הקיבה). 

    הגורמים ליצירת חומציות וכיבים

    • חיידק הליקובקטר פילורי – נמצא בקיבה ובתריסריון ועלול בזמן של חולשה חיסונית לגרום לדלקת ולהתפתחות כיב. הטיפול בחיידק הוא בעזרת אנטיביוטיקה ממושכת. לעיתים רבות, לא מספיק סדרה אחת של טיפול. במקרה זה לרפואה הסינית, יש כלים נהדרים לטיפול בחיידק, לשיקום רירית הקיבה והתריסריון וחיזוק מערכת החיסון. הטיפול מתרכז בדיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה נוגדת חומציות ותוספי מזון.
    • נוגדי דלקת וסטרואידים – גורמים לפגיעה במנגנוני ההגנה של הריריות.
    • גידול בלבלב – מפריש הורמון אשר מגביר את החומצה בקיבה, במעי הדק ובתריסריון.
    • תזונה לקויה – היא אחד הגורמים העיקריים ליצירת חומצה ופגיעה כרונית בריריות העיכול. התזונה אשר גורמת לחומצה כוללת – קמח לבן, מוצרי חלב, ג'אנק פוד, בשר, סוכר, אוכל מטוגן, צבעי מאכל, חומרים משפרי טעם ומשמרים.

    הסימנים לכיב פפטי

    הסימנים לכיב פפטי יכולים להיות שונים בהתאם למיקום הכיב. לרוב, יורגש כאב בטן חד ושורף, בבטן עליונה או אמצעית ומופיע מספר דקות או שעות לאחר הארוחה. יכולים להופיע סימפטומים נוספים כגון בחילות, צרבות, חוסר תאבון, נפיחות בבטן וגיהוק ממושך.

    כיב פפטי עלול להסתבך ולגרום לדימום פנימי בדרכי העיכול, התנקבות הרירית ולחסימת המעבר בין הקיבה לוושט.

    הטיפול

    הטיפול המקובל הוא סותרי חומצה או מפחיתי חומצה, אנטיביוטיקה (לחיידק) או ציטוטק למניעת כיבים הנגרמים בגלל סטרואידים. במקרים מועטים, יש צורך בהתערבות ניתוחית (בעיקר לסיבוכי הכיב).

    כמובן שאף תרופה לא פותרת את הסיבה ליצירת החומציות במערכת העיכול, ובחלק גדול מהמקרים יהיה צורך ליטול את סותרי החומצה לכל החיים, או לתקופה ארוכה ביותר. סותרי הקיבה מחלישים ופוגעים יותר במערכת ההגנה של הגוף ושל ריריות הקיבה, כך שהטיפול בכיבים אינו מספק תשובה ראויה לאדם אשר מעוניין להישאר בריא ולהתחזק.

    הטיפול ברפואה הסינית

    רפואה סינית היא דרך נפלאה, קלה ויעילה להיפתר מהחומציות ומהכיבים. הטיפול כרוך בשינוי תזונתי, שתייה של צמחי מרפא ודיקור סיני. התוצאות מהירות וההקלה מיידית, במיוחד במקרים הקלים ובאנשים צעירים. בעזרת כלים טיפוליים אלה, אנו מרפאים את רירית הקיבה והתריסריון, סותרים חומצה, ומחזקים את מערכת העיכול ומערכת החיסון.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support