מחקר חדש! פרצטמול פוגם ביעילות החיסון

    משככי כאבי ומורידי חום מעכבים את יעילות החיסון

    עליית חום לאחר חיסון או בזמן מחלה היא דבר שכיח ותקין, שמהווה מדד על תפקוד מערכת החיסון. (במאמר בנושא שפעת החזירים הסברתי את מנגנון החום בצורה יותר מפורטת).

    כעת, יצא מחקר חדש שנערך בצ'כיה ופורסם בכתב עת רפואי מכובד בנושא – עיכוב מערכת החיסון לאחר מתן חיסון בעקבות מורידי חום מסוג פרצטמול (אקמולי, דקסמול קיד, נובימול, אקמול,…). המחקר מוכיח שכאשר ניתן פרצטמול 24 שעות לאחר מתן החיסון, הפעולה גורמת להפחתה בפעילות החיסון.

    המחקר נעשה על למעלה מ 400 תינוקות שקיבלו חיסון. התינוקות שקיבלו לאחר החיסון מורידי חום, בדמם נמצאו רמות נמוכות יותר של יצירת נוגדנים, בהשוואה לתינוקות שלא קיבלו מורידי חום מסוג פרצטמול.

    השערת החוקרים

    מתן פרצטמול מעכב את תגובת הגוף למתן החיסון, בכך שהוא למעשה מוריד מהתגובה הדלקתית של החיסון ולכן מערכת החיסון משתדלת פחות ביצירת גורמי חיסון כמו הלימפוציטים (כדוריות דם לבנות).

    מסקנתי -

    דעתי לא השתנתה ואף התחזקה. חום הוא דבר טבעי, תקין ונחוץ למערכת החיסון של הילדים בזמן מחלה. בעבר, חום הייתה מילה מפחידה ביותר, אך בשנים האחרונות, מבינים יותר ויותר שכאשר יש מחלת חום, אין למהר להוריד את החום, נהפוכו – תנו לחום להישאר ולעשות את העבודה. (להוציא מקרים כמו חשש מפרכוסים תורשתיים, ילד שלא מתפקד, מתייבש וכו).

    לפני מספר שנים, קיבל פרס נובל, איש יקר אשר גילה שיש לגוף מערכת זיהוי מדהימה. למעשה הגוף יודע לזהות את עמידות החיידק או הווירוס לחום ומעלה את חום הגוף לרמה כזו שתהרוג את ה"פולש" או תתיש אותו לחלוטין על מנת שמערכת החיסון תתגבר עליו. כך כשמורידים את החום, למעשה הולכים נגד הטבע, נגד מערכת החיסון, מעכבים את החלמת הילד ומונעים התחסנותו (מהמילה – חוסן).

    דבר נוסף שחשוב לי להזכיר בנושא חום וחיסונים -

    בימים אלו, תינוקות, פעוטות וילדים מקבלים חיסון לכל מחלות החום שהיו בעבר, חלקם מחלות חום קשות, מסוכנות וחשבות לחיסון (פוליו, טטנוס…) וחלקם מחלות חום קלות יחסית וחשובות להתחזקות והתחסנות גופם (אדמת,חזרת, חצבת…), כך שלמעשה, ילד כמעט ולא חולה במחלות חום יותר. לדעתי הבלתי מתוחקרת בנושא, הטבע יוצר ווירוסים חדשים, משוכללים, בלתי ידועים, בלתי ניתנים לריפוי כתחליף לחוסר במחלות החום שהיו בעבר.

    בעקבות כך, אנו חווים ווירוסים משוגעים שמשכיבים את הילדים ואותנו שבועות בבית עם חום, כאבים, דלקות והתשובה שנקבל מהרופא – ווירוס.

    בשורה התחתונה -

    חום לרוב לא מזיק. השתדלו לאפשר לגוף לעשות את עבודתו. אפשר ורצוי לסמוך על מערכת החיסון ועל הטבע שיצר לנו גוף כל כך מדהים. אל תתנו לפחדים ודעות קדומות להשפיע על החלטותיכם ואל תפסיקו לשיר, לצחוק וליהנות בחיים.

    צרו קשר לכל שאלה או לקביעת טיפול.

    לבריאות!

    זיו אלקלעי

    רפואה סינית – דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה ושיאצו

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support