צמחי מרפא ופטריות לטיפול בכולסטרול ושומנים בדם

    כולנו יודעים ומכירים את הסיטואציה שבבדיקות הדם, מצב הכולסטרול, השומנים, הסוכרים והכולסטרול הרע עולה באופן קבוע, ועד מצב שיום אחד, הרופא ממליץ על נטילת תרופות להורדת הסוכר או השומנים או הכולסטרול. ברוב המקרים מדובר על סיטואציה ידועה מראש שהגורם העיקרי שלה הוא אורח חיים לא מאוזן המשלב חוסר פעילות גופנית, סטרס ותזונה לא מאוזנת.

    על מנת לטפל ביסודיות במצב של כולסטרול גבוה, יש לשלב 2 מסלולי טיפול. האחד, ניקוי והורדה מקומית וספציפית של הכולסטרול והשני חיזוק ואיזון של האיברים הפנימיים בעלי תפקיד בעניין.

    במקרה של פתרון שורשי וחיזוק האיברים והמערכות הפנימיות, אין ספק שדיקור סיני הוא הכלי האידאלי ביותר שיש לרפואה הסינית להציע. אבל כשמדובר על הורדת הכולסטרול עצמו השילוב הנכון יהיה בין תזונה מאוזנת ותומכת לבין טיפול של צמחי מרפא.

    צמחי מרפא מערביים לטיפול בכולסטרול

    ישנם מספר צמחי מרפא אשר שימשו באופן מסורתי לטיפול בכולסטרול גבוה ושומנים בדם. עם זאת, חשוב לציין שיש להשתמש בצמחי מרפא בשילוב עם תזונה ואורח חיים בריא, ובהנחיית איש מקצוע בתחום הבריאות.

    להלן מספר צמחי מרפא שעשויים לסייע בהורדת כולסטרול ושומנים בדם:

    שום: שום הוא אחד מצמחי המרפא הפופולריים ביותר להפחתת רמות הכולסטרול. הוא מכיל תרכובות שעשויות לסייע בהורדת רמות הכולסטרול (הרע) LDL ולהגביר את רמות הכולסטרול HDL (הטוב).

    כורכום: הכורכום מכיל תרכובת בשם כורכומין, אשר הוכחה כבעלת תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון. הצמח עשוי גם לעזור להפחית את רמות הכולסטרול על ידי שיפור תפקוד הכבד, האחראי על עיבוד הכולסטרול.

    חילבה: זרעי חילבה שימשו באופן מסורתי להפחתת רמות הכולסטרול. הם מכילים תרכובות הנקראות ספונינים, אשר ידועים כמעכבים את ספיגת הכולסטרול במעיים. הדרך היעילה והמזינה ביותר לשימוש בחילבה היא הנבטה של הזרעים ואכילת טריים.

    ג'ינג'ר: לג'ינג'ר יש תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון, ועשוי לסייע בהורדת רמות הכולסטרול על ידי הפחתת הדלקת בגוף. לעיתים רבות, אחת הסיבות העיקריות לעליית הכולסטרול, היא עלייה של רמות דלקת בדם ובעורקים.

    קינמון: קינמון מכיל תרכובות שעשויות לעזור להורדת רמות כולסטרול LDL ולהעלאת רמות כולסטרול HDL. עשוי גם לעזור לווסת את רמות הסוכר בדם, מה שיכול להועיל לאנשים עם סוכרת במקביל לכולסטרול.

    בזיליקום קדוש: בזיליקום קדוש, הידוע גם בשם טולסי, הוא צמח ששימש שנים רבות באופן מסורתי בשל סגולותיו הרפואיות. הוא מכיל תרכובות שעשויות לעזור להורדת רמות הכולסטרול ולהפחית את הדלקת בגוף.

    צמחי מרפא סינים להורדת הכולסטרול

    ישנם מספר צמחי מרפא סיניים אשר שימשו באופן מסורתי לטיפול ברמות כולסטרול גבוהות. הנה כמה דוגמאות:

     

    אורז שמרים אדום: זהו סוג של אורז שעבר תסיסה עם זן ספציפי של שמרים, והוכח כבעל תכונות של הורדת כולסטרול. אורז שמרים אדום מכיל תרכובות הנקראות מונקולינים, המעכבות אנזים שהגוף משתמש בו לייצור כולסטרול. 

    Guggui: שרף זה מעץ Commiphora mukul שימש ברפואה האיורוודית והסינית המסורתית להורדת רמות הכולסטרול. Guggul מכיל תרכובות הנקראות guggulsterones, אשר הוכחו כמפחיתות את סינתזת הכולסטרול בכבד. 

    עוזרר: צמח זה נמצא בשימוש נפוץ ברפואה הסינית המסורתית לשיפור זרימת הדם ובריאות הלב. הוכח שלעוזרר השפעות של הורדת כולסטרול, כמו גם תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות. 

    דנשן: שורש זה משמש ברפואה הסינית המסורתית לשיפור זרימת הדם ובריאות הלב. דנשן מכיל תרכובות הנקראות טנשינונים, אשר הוכחו כבעלי השפעות להורדת כולסטרול.

    פטריות מרפא להורדת הכולסטרול

    מספר פטריות מרפא שימשו ומשמשות באופן מסורתי בשל השפעותיהן הפוטנציאליות להורדת הכולסטרול. כמה מהפטריות הרפואיות הידועות והנחקרות ביותר שעשויות לסייע בטיפול בכולסטרול הן:

    פטריית ריישי (Ganoderma lucidum): פטריית ריישי הוכחה כבעלת השפעות של הורדת כולסטרול במחקרים בבעלי חיים ובבני אדם. מסייעת בהורדת רמות הכולסטרול LDL (הרע) והגברת רמות הכולסטרול HDL (הטוב).

    פטריית שיטאקי (Lentinula edodes): פטריית שיטאקי מכילה תרכובת בשם אריטדנין, אשר הוכחה כמסייעת בהורדת רמות הכולסטרול. עשויות להיות לה גם השפעות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון.

    פטריית מייטאקה Maitake (Grifola frondosa): פטריית Maitake הוכחה כבעלת השפעות של הורדת כולסטרול במחקרים על בעלי חיים ובבני אדם. מועילה בהורדת רמות הכולסטרול LDL (הרע) והטריגליצרידים, ולהגביר את רמות הכולסטרול HDL (הטוב).

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support