קינואה- מזון בריאות עשיר

    כמה דברים שאולי לא ידעתם על קינואה

     הקינואה, שמקורה בהרי האנדים, נכנסה לחיינו בסערה לפני כעשור. בתחילה הגיחה פה ושם אל חנויות הטבע, מאוחר יותר כבשה את מטבחי המסעדות ולבסוף התנחלה אחר כבוד במזווה הביתי. כיום היא מצויה על מדפיו של כל מרכול, פה ושם גם בגרסה האדומה והשחורה, ויש לא מעט סיבות לכך שהיא הפכה לחביבת שוחרי הבישול והבריאות.

    "ממה חטיפי אנרגיה" לקחו את הקינואה צעד אחד קדימה וייצרו חטיפים המבוססים על קינואה תפוחה, תהליך שמשאיר את כל הערכים המדהימים של הקינואה בנוסף להיותם טעימים בטרוף.

    אז מה באמת כל כך טוב בקינואה?

    בקינואה יש פלבנואידים חשובים שמגנים על גופנו.

    בקינואה נמצאו בכמויות גדולות 2 סוגי פלבנואידים שנחקרו רבות: קוורצטין וקמפפרול. למעשה, ריכוז הקוורצטין שבקינואה הוא אפילו גבוה יותר מריכוזו באוכמניות, אשר ידועות כמקור מעולה עבורו. המולקולות החשובות האלה נמצאו כנוגדות דלקות, זיהומים, סרטן ודיכאון. אם תוסיפו קינואה לתזונה שלכם, תצרכו כמות משמעותית ויעילה של החומרים האלה.

    הקינואה מכילה הרבה יותר סיבים מדגנים

    זאת אחת הסיבות שקראו לה באימפריית האינקה "אם כל התבואה". במחקר משנת 2011 שבדק 4 סוגים שונים של קינואה נמצא טווח של בין 10-16 גרם סיבים בכל 100 גרם קינואה לא מבושלת. זה שווה ל-17-27 גרם לכל כוס קינואה וזה פי 2 יותר סיבים מאשר בדגנים. מספר מחקרים מצאו שהסיבים יכולים להפחית את רמות הסוכר בדם, להפחית כולסטרול, ולעזור בהורדה במשקל.

    הקינואה מכילה חלבונים רבים עם כל חומצות האמינו שאנו צריכים

    איננו יכולים לייצר חלבונים שמבוססים על חומצות אמינו, ולכן עלינו לקבל אותם ישירות מהתזונה שלנו. כשחלבון מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות, הוא נקרא "חלבון מלא", והוא חלבון שהגוף שלכם ישמח לקבל. בניגוד לצמחים אחרים שלוקים בחוסר של חומצות אמינו, הקינואה מלאה בכל חומצות האמינו החיוניות, ומהסיבה הזו היא מקור מושלם לחלבון, משום שהוא מגיע בכמות רבה יותר ובצורה בריאה יותר מאשר בדגנים.

     

    לקינואה יש ערך גליקמי נמוך

    הערך הגליקמי מודד עד כמה מהר המזון שאנו אוכלים מעלה את רמת הסוכר שבדם שלנו, וזה ידוע שאכילת מזון בעל ערך גליקמי גבוה יכולה לעורר את התיאבון עוד יותר ולתרום להשמנת יתר

    הקינואה מלאה במינרלים שאנחנו לא צורכים מספיק

    יש הרבה מאוד דברים שחסרים לנו בתזונה המודרנית, וזה נכון במיוחד לגבי מינרלים מסוימים כמו מגנזיום, אשלגן, אבץ וברזל (בעיקר בקרב נשים). למרבה המזל, הקינואה מלאה ב-4 המינרלים האלה, ובמיוחד במגנזיום, כשכוס 1 מכילה כ-30% מהצריכה היומית המומלצת.

    הקינואה היא מקור מצוין לאנטי אוקסידנטים

    האנטי אוקסידנטים עוזרים לנטרל רדיקלים חופשים ועוזרים למנוע את תהליכי הזדקנות הגוף ומחלות. במחקר שבדק את כמות האנטי אוקסידנטים ב-10 מאכלים שונים; 5 דגנים, 3 זרעים ו-2 קטניות, נמצא כי הקינואה מכילה את כמות האנטי אוקסידנטים הרבה ביותר.

    מוזמנים להיכנס לאתר שלנו, ולטעום כבר עכשיו:

    ממליץ בחום על המוצרים של "ממה"
    משלבים בריאות והרבה אהבה.
    במידה ומעוניינים לרכוש את המוצרים בהנחה יפה, כנסו לאתר – www.purefoods.co.il
     
    ובזמן הרכישה, הזינו את הקוד ההנחה  – pureziv19

     

    תהנו….
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support