טיפול בילדים ומבוגרים

    רפואה סינית – טיפול בילדים ומבוגרים בשילוב של דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה. זיו אלקלעי, מומחה לרפואה סינית ומתמקד בטיפול בנשים וילדים, מסביר כיצד לחזק ולשמר את מערכת החיסון.

    מתוך "תוכנית הבראה" – טופ ליין תקשורת בערוץ 22

     

    איך מתייחסת הרפואה הסינית לטיפול בילדים?

    זיו אלקלעי: ילדים הם העתיד שלנו והדבר החשוב ביותר בשבילנו. היום יש הערכות ממש פסימיות לגבי בריאות הילדים שלנו כמבוגרים. המטרה שלי ושל הרפואה הסינית היא להתחיל כבר מהיום לשנות את הסטטיסטיקה הזו ולהפוך את הילדים לבריאים היום ובעתיד.

    הרפואה הסינית דואגת לבריאות הילד כבר מהבטן בשלבי ההיריון. ישנם מחקרים שמצביעים באופן חד משמעי על קשר שבין בריאות האם בזמן ההיריון ובריאות הילד לאורך כל חיוו. לכן, כבר מההיריון אנחנו מקפידים על אורח חיים מאוזן ובריא.

    אחרי הלידה ומהלך השנים הראשונות, הן קריטיות לבריאות הילדים. לכן חשוב מאוד להקפיד על הנקה, הימנעות מתרופות מיותרות, וטיפול מונע ומחסן.

    אנחנו ההורים לא קיבלנו הוראות הפעלה לבריאות הילד ולכן אנחנו מעבירים את כל האחריות על הרופא ועל אחיות טיפת חלב, אבל לא תמיד זה מספיק, ולכן יש צורך בבניה של תוכנית אישית לכל ילד שתתן תמיכה להורים ומענה בריא לכל המצבים שהם נקלעים אליהם במהלך השנים, אותם צמתים שיכולים ע"י התייחסות נכונה לחסן ולחזק את הילד או ע"י התייחסות לא נכונה, להחליש אותו.

     

    הדבר הכי קשה להורים זה לראות את הילדים שלהם חולים. יש דרך לחזק את מערכת החיסון שלהם?

    זיו אלקלעי: בהחלט יש ויש הרבה. דבר ראשון, בכל פעם שילד חולה ומטופל בדרך טובה, מערכת החיסון שלו מתחזקת. בנוסף, ישנם צמחי מרפא רבים שנבדקו והוכחו כיעילים לשיפור תפקודה של מערכת החיסון, וכמובן הדיקור הסיני הוא כלי מדהים, בלתי נתפס עד כמה יעיל, לשיפור וחיזוק מערכת החיסון ולטיפול במצבי חולי רבים.

     

    כמה חשיבות יש לתזונה במניעה וטיפול של מחלות של ילדים?

    זיו אלקלעי: לתזונה יש חשיבות רבה מאוד על מערכת החיסון. ישנם חוקרים שדיברו על כך שלמעלה מ 80 אחוז ממחלות הילדים וממקרי הסרטן קשורים קשר ישיר לתזונה לא מאוזנת.

    המטרה שלי היא לעזור לכמה שיותר הורים, להרכיב תפריט תזונתי שמצד אחד יהיה בריא, מאוזן ומורכב מכל מה שמערכת החיסון צריכה ומצד שני שיהיה גם אפשרות ליישם את התפריט בתכלס ביום יום. זאת מטרה לא פשוטה, אבל אפשרית ובמידה ובאמת רוצים לעשות שינוי, צריך לגבש את הילדים, הגננות והמורים ביחד ולהמחיש שכולנו נמצאים באותה סירה כצוות אחד שתלוי אחד בשני.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support