רפואה סינית המשלבת דיקור, צמחי מרפא ותזונה כטיפול ומניעה – חלק ב'

    אז כן, מטפל ברפואה סינית יודע את האדם. יודע לזהות למה האדם זקוק (כל אחד זקוק לתנאים שונים) ולכן יודע למנוע מחלות, למנוע התדרדרות מחלות וגם לרפא מחלות מהשורש בעזרת כלים כמו דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה.

    בחלק א' של המאמר, התחלתי להסביר מהו בעצם טיפול מניעתי ברפואה המודרנית ומהו טיפול מניעתי ברפואה הסינית את הקשר בין הגרונום למטפל ברפואה הסינית ולטיפול מניעתי. אמשיך במאמר זה להסביר את הקשר ולתת דוגמה לטיפול בילדה עם דלקת אוזניים חוזרת שניסתה את הכלים המערביים ובסוף מצאה פתרון יעיל ברפואה הסינית.

    דוגמה המקשרת בין אגרונום לאופן הטיפול ברפואה סינית

    גם בני האדם, כמו העצים והפרחים, סובלים ממזיקים וטפילים. דוגמה מצויינת היא תולעי מעיים. תולעי מעיים הם אחד הדברים המציקים והמגעילים שיש והאמת שהתופעה מאוד מאוד מדבקת. מדבקת כל כך שהמציאות היא שבמידה ויהיה לילד אחד בגן תולעים, 100 אחוז מכל הילדים ומכל ההורים שלהם בטוח ידבקו.

    הטיפול היחידי של הרופאים הוא תרופה שעושה למעשה הדברה של התולעים (לא לכולם היא עוזרת והיא גם הורגת רק את התולעים ולא את ביצי התולעים).

    אז איך זה שבכל זאת לא כל הילדים וההורים נדבקים? איך יכול להיות שיש ילדים שאף פעם לא נדבקים וילדים אחרים שכל הזמן נדבקים?

    הרפואה הסינית (כמו האגרונום) לא מתייחסת לתולעים ולהדברתם. רופא סיני יבין מדוע אצל אותו אדם התולעים שורדות ומתרבות, מה הסיבה להיחלשות או לחוסר איזון פנימי שגורם לתנאים טובים לתולעים להתרבות ולשרוד ולא להיחסל ע"י מערכת החיסון.

    כאשר נטפל במקור הבעיה הפנימי, התולעים לא ישרדו וניפתר מהן לתמיד. פשוט לא נחוש שנדבקנו.

    מה החיסרון בלקיחת תרופות?

    ראשית, אין תרופה שלא עושה נזק. יש כאלה שמעט מאוד מחלישות ומזיקות (טיפות אוזניים) ויש כאלה שיכולות גם להרוג (כימותרפיה), אבל כולן מזיקות.

    בנוסף, תרופות רק יכולות לטשטש או להעלים כאב באופן זמני, אבל לא באמת מביאות לריפוי. כשנפסיק אותן המצב יחזור לקדמותו.

    בנוסף, חלק מהתרופות ממכרות. כאשר אנחנו מכורים למשהו, אנחנו הופכים לתלויים בו ורוצים בו עוד ועוד וככל שניקח יותר, נזיק לעצמנו יותר.

    דבר נוסף הוא עניין התלות במקרים של מחלות כרוניות או תופעות שאנחנו סוחבים זמן רב, ולכן משתמשים בתרופות לאורך זמן, אנחנו למעשה מחליפים את תפקוד הגוף בתרופה והופכים את הגוף ליותר ויותר עצלן. לדוגמה – כשיש עצירות וניקח תרופה שתעזור להוצאת הצואה, המעיים עם הזמן יהפכו לעצלנים ויפסיקו לתפקד ללא התרופה (ישכחו איך לעשות את העבודה). או לדוגמה שיש בעיה של היפר תירודיזם (עודף תפקוד של בלוטת התריס), התרופה עם הזמן תגרום לתת פעילות של הבלוטה.

    אבל גם לרפואה הסינית יש תרופות. צמחי מרפא. מה ההבדל? זו לא תרופה?

    כן. צמחי מרפא הם תרופה. תרופה לכל דבר ועניין. צמחי מרפא מביאים ריפוי במקביל להקהלה על הסמפטומים המציקים, לכן הם נחשבים תרופה (שורש ר.פ.א).

    לאחר שרופא סיני עושה אבחנה, הוא עושה הבדלה בין שני דברים חשובים- שורש וענף.

    ענף- סמפטום- הכאב או הגרד או המועקה שצצה לה ומפריעה לאיכות החיים.

    שורש- המקור הפנימי- הסיבה הפנימית המערכתית שבגללה צצה המחלה.

    לאחר שכבר יש אבחנה ומבדילים בין השורש לענף, ניתן לטפל בעזרת צמחי המרפא גם בשורש וגם בענף.

    לכן, הטיפול של הרפואה הסינית נחשב טיפול יחסית שלם.

    כמובן שלרפואה הסינית יש כלים נוספים כגון דיקור ותזונה, אבל כל הכלים עובדים באותו האופן ולכן העיקרון נשאר ללא שינוי והיעילות עולה ככל שיש ברשותנו יותר כלים טיפוליים.

    דלקת אוזניים כדוגמה לטיפול ומניעה של הרפואה הסינית

    בסיפור, המקרה הזה (מאוד שכיח בקליניקה). הייתי רוצה להתייחס למושג טיפול אנטיביוטי מניעתי, להבדלים בין הטיפול ברפואה הסינית לרפואה המערבית ולדרך הטיפול הספציפית שמשלבת טיפול סמפטומתי וטיפול פנימי.

    אתייחס לנושא דרך מקרה טיפולי של ילדה בת שנתיים שעברה 7 סטים של טיפול אנטיביוטי לדלקת אוזניים ולבסוף הומלץ על ידי רופא אף אוזן גרון מומחה, טיפול אנטיביוטי מניעתי.

    כהתחלה חשוב לי להדגיש שבמידה והילדה או הילד סובלים מגיל צעיר מכל כך הרבה דלקות אוזניים חוזרות שדורשות טיפול אנטיביוטי, כנראה שמצבה של מערכת החיסון שלו או שלה, לא מאוזן במיוחד ומשהו באורח חיוו של הילד לא מסונכרן עם יכולותיו, או שהאבחנה והטיפול אינו מתאים ומדוייק.

    ילדים, יותר נכון פעוטות ותינוקות לא אמורים להיות חולים בכלל, ואם חולים אז מערכת החיסון אמורה להיות מסוגלת לעבור את המחלות בקלות יחסית ובצורה עצמאית ללא עזרה חיצונית רבה. כאן כבר התחלת ההבנה מהו השורש או מקור הבעיה.

    טל הגיעה אלי עם אמא שלה שמגדלת אותה לבד, כשהייתה בגיל שנתיים. אמא הייתה כבר מיואשת ומאוד עייפה והאמת שגם מפוחדת מעט ממצבה וגם מהאפשרות לאבד את מקום עבודתה בעקבות חיסורים רבים של ימי מחלה. למרות גילה הצעיר, טל חולה המון וכמעט כל פעם שהיא חולה, המחלה מגיעה לדלקת אוזניים.

    הסמפטומים העיקריים של טל בזמן מחלה הם חום מעט גבוה, שלשולים, כאב אוזניים והפרשות צהובות, רבות ומסריחות במיוחד משתי האוזניים. המחלה אורכת כשבוע ומייד לאחר עוד שבוע עד 10 ימים לאחר הפסקת האנטיביוטיקה, שוב טל חוזרת להיות חולה.

    בגלל ריבוי ותכיפות דלקות האוזניים של טל, רופא האף אוזן גרון המליץ על אנטיביוטיקה מניעתית (לקיחה יום יומית של אנטיביוטיקה למשך חודשיים).

    לאחר חודשיים של שימוש יום יומי של האנטיביוטיקה, עברו 10 ימים של שקט יחסי ושוב לצערן הרב, הדלקת חזרה.

    בשלב זה, החליטה האמא לקבל את המלצת הגננת של טל ולהתקשר אלי לקבלת טיפול (הגננת שומרת כבר שנים את המספר שלי בעקבות הצלחות קודמות בטיפול בילדים אחרים בגן).

    אבחנה וטיפול של הרפואה הסינית:

    ענף- סמפטום- צורך לפזר "חום" מהכבד והמעי הגס (לפי הרפואה הסינית ולא האיברים המוכרים ברפואה המערבית).

    שורש – מקור הבעיה – חולשה בסיסית של הכליות.

    על מנת לצאת מכדור השלג בצורה הכי מהירה ולמנוע דלקות חוזרות, היה צורך ממשי גם לשקם את האוזניים ולטפל בסמפטום וגם לחזק במקביל.

    בעזרת צמחי מרפא, טיפלתי בהוצאת החום מהמערכת ובעזרת דיקור סיני עשיתי חיזוק של הכליות. במקביל, המלצתי על תזונה מנקה וגם מחזקת את מערכת החיסון.

    אחרי חודש של ניקוי ושיקום האוזניים ע"י הצמחים וכשראיתי שמערכת החיסון שלה מתחזקת ושבנתיים לא הופיעה דלקת אוזניים נוספת, התחלתי בהדרגה להוריד את צמחי המרפא שמטפלים בסמפטום ומונעים חזרת הדלקת והוספתי יותר צמחים מחזקים, במטרה ללמד ולאפשר למערכת החיסון של טל להתחזק.

    אחרי תהליך של 3 חודשים, ללא דלקת, הורדנו לטל את צמחי המרפא לגמרי ונשארנו עם טיפול אחד לחודש על מנת לשמר את המצב הקיים.

    סיכום:

    במקרה של טל, כמו במקרים רבים אחרים בקליניקה, מטופלים עוברים תהליך מבורך של ריפוי אמיתי, שינוי הרגלי חיים ולימוד דרך חיים שמאפשרת בריאות לאורך זמן ומניעת מחלות לעתיד.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support