רפואה סינית נעזרת במיץ עשב חיטה / שעורה

    מיץ עשב חיטה/ שעורה

    מיץ עשב החיטה הוא משקה המופק ע"י סחיטת העלים הירוקים של החיטה או השעורה שהונבטה וגודלה בשיטה אורגנית לגובה שבין 20-15 ס"מ.

    הסחיטה נעשית ע"י מכונה בעלת סיבובי מנוע איטיים. את המיץ שותים בכמויות קטנות המותאמות אינדיבידואלית.

    את המיץ עשב השעורה או החיטה ניתן לצרוך בכמה דרכים:

    הדרך היעילה ביותר היא ע"י סחיטה של העשב ישירות לאחר שנקצר ולשתות את המיץ מיד לאחר הסחיטה. בדרך זו הוויטמינים והמינרלים נשמרים וגופנו נהנה מאיכות המיץ בצורה המושלמת ביותר. עם כל היתרונות של הסחיטה הביתית, יש לה מספר חסרונות כמו רכישת מכונת סחיטה, רכישת עשב טרי או גידול העשב בבית שדורש אנרגיה וזמן, ניקוי המכונה לאחר הסחיטה וכמובן הזמן שהעניין דורש בבוקר.

    דרכים אחרות פחות טובות אבל עדיין יעילות הן רכישת מיץ עשב חיטה או מיץ עשה שעורה סחוט וקפוא, או רכישת מיץ עשה שעורה או חיטה בצורה של אבקה שמערבבים אותה עם מים ושותים.

    למעשה, אין קשר ישיר בין מיץ עשב שעורה או מיץ עשב חיטה ובין רפואה סינית, אבל דרך ההתנסות האישית והטיפולית שלי, אשמח בכל זאת לשתף אתכם באיכויות של המיץ והקשר שלו לרפואה סינית (כמובן שיותר לפן התזונתי של הרפואה הסינית) וכיצד אני משתמש בו במרפאה לצרכים טיפוליים.

    לפי רפואה סינית, מיץ עשה חיטה / שעורה מחזק דם, מקרר דם, מניע דם ומחדש את תנועת הכבד.

    הרפואה הסינית רואה בכבד כאחד האיברים החשובים ביותר לתפקוד האדם. במרפאה אני מזהה בחלק גדול מהמקרים חוסר איזון כזה או אחר של הכבד.

    מיץ עשב חיטה מחזק את הדם, ולכן נשתמש בו ברפואה סינית במקרים של אנמיה, נשירת שיער, כאבי ראש, יובש בעיניים, יובש בעור, בעיות מחזור / ווסת שונות …

    מיץ עשב חיטה מקרר את הדם ולכן נשתמש בו ברפואה הסינית במקרים שבהם צריך לטפל בדלקות שונות ולקרר את הריריות, לדוגמה- אסטמה של העור/ אטופיק דרמטיטיס, פסוריאזיס, עודף כולסטרול , הרפס, גירוד בעור, דלקות שונות בגוף כמו דלקת של הסינוסים / סינוסיטיס, דלקת גרון, דלקת עיניים, דלקת צוואר הרחם/ וואגינה, דלקת בקיבה, חומציות יתר, חיידק בקיבה, מחלת קרוהן, קוליטיס…

    מיץ עשב חיטה מניע את הדם. לפי רפואה סינית במקרים של חסימה אנרגטית של הכבד, יש צורך ליצור תנועה וכך ניתן להקל על תופעות כמו – כאבי ראש כאבי מחזור/ ווסת, מיומה/ שרירנים, עצירות, גידולים במעיים, כאבי בטן…

    מעלות מיץ עשב החיטה הן כדלקמן:

    קילו אחד של עשב חיטה שווה בערכו ל-35 קילו של ירקות ירוקים.עשב חיטה הוא אחד ממקורות הטבעיים העשירים של ויטמין ,A ,E ,C ,B-17,Complete-B ו-.K בנוסף, הוא מקור מעולה שלסידן, אשלגן, ברזל, מגנזיום, זרחן, נתרן, גופרית, אבץ ו-17 סוגים של חומצות אמינו ואנזימים.

    מכיל הרבה כלורופיל, כ- 70% מתכולתו המוצקה של מיץ עשב החיטה .

    כלורופיל - מהו?

    הכלורופיל הוא הבסיס של כל חיי צמח. מתייחסים לכלורופיל כ"דם החיים של הצמח".הוא דומה למולקולות של תאי הכדוריות האדומות האנושיים. הכלורופיל וגם ההמוגלובין חולקים מבנה אטומי דומה כדי לייצר את המולקולות השייכות להם. ההבדל הממשי היחידי בין שתייה מולקולות הוא אלמנט האטום המטאלי.

    הדם האנושי וההמוגלובין מכילים ברזל בעוד שבכלורופיל האטום המטאלי הנו המגנזיום. מאחר וכלורופיל והמוגלובין דומים כל כך במבנם האטומי, הוא מאפשר להם להיספג ביתר מהירות ולהתחיל בבניית זרם הדם.

    מחקרים הראו כי הכלורופיל יעיל ביותר בנטרול ריחות נתעבים בתוך הגוף ממזון, משתייה, מטבק ומשינויים מטבוליים ומזיעה לאחר מאמץ גופני, עצבנות, הווסת / מחזור וכד', נוזל כלורופיל מנקה תרופות וסמים מהגוף.

    עשב חיטה עשיר בחמצן כמו כל שאר הצמחים הירוקים המכילים כלורופיל. המוח וכל הרקמות מתפקדים ברמה מקסימאלית בסביבה מרובת חמצן.

    עשב חיטה עשיר באנזימים: פראוקסידאז, קטלז, טרנסהידרוגנזות, וסופר אוקסיד דסמוטז.

    מהם השימושים של עשב חיטה?

    • עשב חיטה מנקה רעלים וחומרי פסולת מהמעי הגס.
    • עוזר לתפקוד מערכת העיכול. מונע עצירות. עוזר בריפוי מחלות המעי הגס.
    • משפר את תפקודי הכבד.
    • עשב חיטה משפר את זרימת הדם ומקל על אספקת מזון וחמצן לתאים.
    • במקרים מסוימים, מעלה את מספר התאים הלבנים בדם, שעה שמספרם נמוך.
    • לחיזוק מערכת חיסון. מיץ עשב חיטה עוזר.
    • מיץ עשב חיטה מסייע לריפוי פצעים מוגלתיים ומנקה זיהומים בקטריאליים.
    • שומר על הצבע הטבעי של השיער ומונע האפרה מוקדמת.
    • מסלק עייפות ומעלה רמה אנרגטית. (תחליף מצוין לקפה)
    • מצמצם נזקי קרינה.
    • מיץ עשב חיטה מצמצם את רמת הרעב, מוריד את רמת התיאבון ועוזר להורדה במשקל.
    • עוזר כנגד ריקבון שיניים ופצעים בפה ובלשון .
    • מיץ עשבי חיטה אשר נמצא בפה למשך 5 דקות יסיר כאבי שיניים,הוא יסיר רעלים מהחניכיים ויטפל היטב בפצעים בפה כגון אפטות.
    • עוזר מאוד לאנשים בריאים לחזק את מערכות הגוף ולשמור על תפקוד יצירתי, פעיל ומלא שמחת חיים.

    לסיכום,

    מיץ עשב חיטה או מיץ עשב שעורה משתמש מולטי וויטמין של הטבע. משקה אחד ליום יכול בהחלט לתחזק את גופנו, לשמר ולחסן את מערכת החיסון ומשמש כנוגד חמצון מעולה, אולי אחד הטובים ביותר. ממליץ בחום להתגבר על טעמו המעט מריר, וליהנות מיתרונותיו הבריאותיים.

    זיו אלקלעי

    רפואה סינית

    דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה

    צרו קשר לכל שאלה או לקביעת מפגש

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support