שלבקת פשוטה / הרפס סימפלקס

    מהי שלבקת פשוטה?

    דלקת ווירלית מווירוס ההרפס אשר גורם להופעה של שלפוחיות מכאיבות, מלאות בנוזל, על פני העור או על פני הרקמות הריריות.

    מרבית האנשים נושאים את הנגיף בצורה רדומה בתוך המערכת (בתוך תאי עצב). מפעם לפעם, הנגיף הופך להיות פעיל ומתרבה, ובשלב מסוים הוא גם מדבק. הטריגרים להופעת התופעה על העור הם – חשיפה רבה לשמש, לחץ נפשי או רגשי, עייפות, חולשת מערכת החיסון.

    השלפוחיות יכולות להופיע בכל מקום, אך במרבית המקרים הן מופיעות סביב הפה, על השפתיים ובאברי המין.

    הטיפול המקובל

    הטיפול המקובל היום הוא ניקוי האזור במים וסבון, ייבוש ייסודי ומריחת משחה אנטי ויראלית כמו זובירקס (ברוב המקרים המשחה מקלה על השלפוחיות). במקרים חמורים של התפשטות הנגיף על אזורים אחרים בגוף, יש צורך לבלוע אציקלוביר למניעה ולטיפול.

    שלבקת פשוטה – הרפואה הסינית

    הרפואה הסינית בהחלט יכולה לעזור במקרים של הרפס. בעזרת משחות צמחי מרפא סינים או צמחי מרפא מערביים (אכינצאה, אצידופולוס, קלנדולה, עשב חיטה), ניתן לטפל בשלפוחיות בצורה מקומית. 

    צריך לזכור שדווקא במקרים כמו השלבקת הפשוטה הרפואה הסינית מטפלת יותר במניעת התפתחות והתגלות ההרפס, תוך כדי חיזוק מערכת החיסון, הרגעה, פעילות גופנית בריאה ומחזקת (טאי צ'י למשל).

    בקליניקה, אני מבחין בהרבה מקרי הרפס, אך ברוב המקרים המטופל מגיע על מנת לטפל בבעיה אחרת והשלבקת הפשוטה היא רק תלונה משנית.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support