אלרגיה / קדחת השחת

    אלרגיה או קדחת השחת היא מחלה עונתית (במקרים רבים בעונות מעבר) הנגרמת כתוצאה מגירוי של דרכי הנשימה העליונות ע"י אלרגן חיצוני כדוגמת פולן (אבקת פרחים). זוהי מחלה אוטואימונית שבה למעשה מערכת החיסון נמצאת במצב של חוסר איזון ותוקפת את עצמה. במילים פשוטות, נכנס אבק או אבקת פרחים או שיער חתול לגוף דרך האף והגוף במקום לעשות אפצ'י או לשלוח קצת "חיילים" (מערכת חיסון), לתקיפה, הוא שולח המון חיילים בצורה מוגזמת ומיותרת.

     

    איך נדע שזו אלרגיה?

    כמובן שאשר לעשות בדיקה אצל אלרגולוג, אבל הסימנים הם ברורים וכוללים גירוד באף, נזלת, גירוד בגג הפה, גירוד בעיניים, גירוד בגרון יחד עם הפרשות מימיות מרובות, עיניים דומעות ועיטושים. ישנם אנשים המפתחים כאבי ראש, שיעול ונשימות שורקניות. לפעמים האלרגיה מגיעה יחד עם אסטמה או ברונכיטיס.

     

    אלרגיה וטיפול רפואי

    ברוב המקרים, אלרגיה מטופלת עי אנטי היסטמינים. זהו טיפול התחלתי הרגיל לדלקת עונתית הכולל כדור ומוריד את תופעות האלרגיה בחלק מהמקרים. לעיתים מקבל המטופל, בנוסף, תרופה נגד גודש באף, טיפות עיניים ומרחיבי סמפונות (במידה ויש קושי נשימתי או אסטמה) .

    ניתן בבדיקות שונות לעשות אבחנה מדויקת של אלרגיה ובכך לזהות את סוג האלרגן שהמטופל סובל ממנו , אך יש לזכור שבכך לא נפתרת הבעיה. בדרך זאת ניתן אך ורך להימנע מהסימפטומים  אבל לא לפתור את הבעיה עצמה.

    אלרגיה – מחלה אוטואימונית

    רופאים רבים מאמינים שכל מחלה היא תוצאה של כשל כלשהו במערכת החיסון. במצב של אלרגיה, (מחלה אוטואימונית), מערכת החיסון הופכת לאויב הגרוע ביותר של הגוף עצמו, בכך שהיא תוקפת את הרקמות והתאים הנורמאליים שלו.

    איש עדיין לא יודע בוודאות מדוע מערכת החיסון פונה כנגד עצמה, אך יש חוקרים רבים הסבורים שנזק חמצוני הוא שנמצא ברקע של כל המחלות האוטואימוניות. הנזק הזה נגרם כתוצאה מתרופות, חיסונים, חשיפת יתר לשמש, קרינה אלחוטית, תזונה מתועשת, חוסר שינה ומתחים.

     

    איך רפואה סינית יכולה לעזור לך עם האלרגיה שלך?

    הטיפול באלרגיה ע"י הרפואה הסינית מתחלק לשניים:

    • טיפול מניעתי  לחיזוק ואיזון מערכת החיסון, רצוי להתחיל בטיפול לפני שמתחילות התופעות (רצוי להתחיל בחורף או אפילו בסתיו).
    • טיפול אקוטי מתרחש בעונת האלרגיה ומטרתו לדכא את תופעות האלרגיה ע"י ייבוש וסילוק הלחות מהרקמות הריריות בגוף, להפחית את רמת הדלקתיות בריריות השונות ולהקל על תופעת קוצר הנשימה.

     

    כיצד מטפלים באלרגיה ע"י הרפואה הסינית?

    הטיפול המנצח במקרה של אלרגיה הוא השילוב בין צמחי מרפא, דיקור סיני ותזונה. השילוב של דיקור סיני וצמחי מרפא יכול להפחית במהרה את התופעות האלרגיה, לחזק את מערכת החיסון ולאזנה.

    במקביל, ישנם מספר טיפים היכולים להקל על התופעות.

    לדוגמה – מומלץ לחלוט תה ירוק, עלי מנטה ועלים של גדילן מצוי ולשתות שלוש או ארבע כוסות ביום.

    ממליץ בחום לנסות את הרפואה הסינית במקרה של אלרגיה ובכך לשפר את איכות חייכם ולמנוע את הופעתה ומחלות אחרות בעתיד.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support