טיפול באסטמה לילדים

    אסטמה / קוצר נשימה

    אסטמה היא מצב של דלקת כרונית בתוך הריאות הגורמת לקוצר נשימה. למעשה, יש הצרות של דרכי הנשימה בעקבות תגובת יתר לגירוי מסוים היוצר דלקת תמידית.

     

    מה גורם לאסטמה?

    פיזיולוגית, היצרות דרכי הנשימה נגרמת ע"י כיווץ השריר החלק, בצקת של התאים מפרישי הריר או ריר (mucus) בחלל הברונכי או הברונכיולים.

    בנוסף, אסטמה יכולה להיגרם כתגובה לחומרים מגרים כמו פולן (אבקת פרחים), קרדית האבק, עישון, אויר קר, פעילות גופנית וגם כתגובה למצב רגשי.

     

    מה באמת קורה שם בפנים כשיש אסטמה?

    בהתקף אסטמה השריר החלק מתכווץ והרקמה שעוטפת את דרכי הנשימה מתנפחת כתגובה לדלקת ומפרישה ריר לתוך דרכי הנשימה. פעולות אלו גורמות להצרות קוטר דרכי הנשימה. תאים מסוימים בדרכי הנשימה (קשורים למערכת החיסון) אחראים על התחלת התהליך של היצרות דרכי הנשימה. תאים אלה משחררים חומרים כדוגמת היסטמין, ולויקוטרינאס הגורמים לשרירים חלקים להתכווץ, להפרשת ריר מרובה והבאת תאי דם לבנים לאזור. התאים משחררים חומרים אלו כאשר הם נפגשים עם חומרים הזרים להם (אלרגנים) או בזמן חרדה ומתחים.

    אסטמה קיימת גם אצל אנשים ללא רגישות אלרגית, כאשר אדם החולה באסטמה עוסק בפעילות גופנית או נושם אויר קר, תגובה זהה מתרחשת.

     

    סטטיסטיקה

    אסטמה פוגעת בעשרות מיליוני בני אדם בארצות המתפתחות ומספר החולים בארץ ובעולם עלה בעשור האחרון בלמעלה מ 50%. עד שנת 2000 עלה שיעור התמותה כתוצאה מאסטמה בעולם בלמעלה מ 40%.

     

    יש לך אסטמה? רפואה סינית יכולה לעזור לך

    בקליניקה אני עד למספר רב של מבוגרים אשר סובלים מאסטמה ומספר רב עוד יותר של ילדים ופעוטות שמאובחנים כחולי אסטמה ומטופלים במשאפים, הנאלציות וסטרואידים כטיפול זמני וקבוע. המצב הדלקתי הכרוני שבו נמצא הגוף, גורם לעייפות משמעותית ודלדול של מערכת החיסון.

    אני מודע לכך שכאשר מגיע למרפאתי היום מבוגר או ילד הסובל מאסטמה, סימן שמערכת החיסון וההגנה נוגדת החמצון בגופו מדולדלות. עד הגעתו לטיפול גופו נאלץ להיאבק בזיהומים כרוניים שתקפו את דרכי הנשימה שלו ואת המערכת כולה.

    עם זאת חשוב לומר- כמעט 100% מהמקרים של אסטמה לילדים ומבוגרים אשר מטופלים ברפואה סינית נרפאים או משתפרים בצורה משמעותית ביותר!

     

    אסטמה של ילדים

    ילד שסובל מאסטמה, בדרך כלל הילד הוא בריא ומתנהג נורמאלי לחלוטין, אבל סובל מהתקפי קוצר נשימה חוזרים, קושי נשימתי בזמן פעילות גופנית, קושי נשימתי בזמן השינה ומצבים כמו צחוק מתמשך, קור או שיעול יכולים לעורר אצלו התקף אסטמה שעלול להוביל לקוצר נשימה מצוקתי.

     

    איך נזהה התקף אסטמה לילד?

    בהתקף אסטמטי חמור, הנשימה הופכת להיות קשה, מהירה, קצרה, בית החזה מתרומם במהירות, לעיתים נראה גם את אזור הגרון מתרומם כתוצאה מקושי בנשימה, ישנם צפצופים ו/או חרחורים.

    המצב עלול להתדרדר תוך מספר שעות, עד למצב חמור בו עלול הילד להילחם על כל נשימה ונשימה. מצב זה הוא כמובן חמור ונרצה פעולה מיידית בבית החולים. נוכל להבחין בעור ורוד\כחול בלחיים ורמת חמצן נמוכה בדם.

    ילד שנמצא בשלב זה, לרוב יהיה בסוג של פאניקה, פחד, מאבק ובכי בניסיון להלחם לאוויר. מצב זה יכול להמשך שעות, אך במקרים רבים, כאשר נדע איך לטפל בילד, לאט לאט ההתקף יחלוף כמו שלא היה.

    אתם ההורים, בזמן התקף (ובשביל שאתם בטעות לא תפתחו קוצר נשימה פתאומי) חשוב שתישארו 100% עם הילד ו 100% רגועים. מספיק הרוגע שלכם בשביל להקל מאט, אך גם מספיק הלחץ שלכם על מנת לגרום להחמרת ההתקף.

     

    גורמים וסיבות לאסטמה על פי רפואה סינית

    • ליחה: נראה סימנים של ליחה ונזלת כרונית. במקרים מסוימים הליחה מתייבשת והופכת לצמיגית ובלתי ניתנת להוצאה, ובמקרים אלו נוכל לאבחן זאת ע"י אבחנת דופק, לשון נפוחה ובעלת חיפוי לבן או צהוב. הליחה נגרמת כתוצאה ממערכת עיכול לא מאוזנת, תזונה לא נכונה וקבלת תרופות כמו אנטיביוטיקה וסטרואידים. מצבים אלה הם השכיחים ביותר בקליניקה והקלים ביותר לטיפול.
    • חולשה של הריאות: במצב זה, הריאות חלשות כבר מהלידה כתוצאה מהריון לא תקין, מחלות תורשתיות/ גנטיות  או כתוצאה מזיהומים חוזרים של הריאות והתקררויות חוזרות. מצבים אלה הם הכי פחות שכיחים ואף נדירים.
    • סיבות רגשיות: בעיקר רלוונטי במקרים שהאסטמה החלה מגיל מבוגר יותר. לרוב, קורה לילדים או מתבגרים שאינם מבטאים את רגשותיהם, הכעסים והמתח אשר מצטברים בחייהם או כאשר יש טראומה פתאומית אשר גורמת לקריסה של מערכת החיסון .
    • אלרגיה: בדרך כלל, אלרגיה לאבק, שיער של חתול או כלב, פריחת האביב, מאוד שכיח אך לא תמיד ידוע – אלרגיה לצבעי טעם, ריח , משמרי מזון ואוכל מתועש.

     

    איך רפואה סינית יכולה לעזור לך עם אסטמה?

    רפואה סינית יעילה מאוד במצבי אסטמה אקוטית וכרונית. ברוב המקרים, יש להתאזר בסבלנות מכיוון שמטרתנו הראשונית היא לבנות את מערכת החיסון ולאזנה, קצת זמן, אך משתלם מאוד לעתיד.

    השילוב המנצח במקרה של אסטמה הוא טיפול קבוע בדיקור סיני המשלב טיפול בצמחי מרפא המונע את ההתקפים וטיפול משני של צמחי מרפא הנועד לעצור את ההתקף החמור.

    בנוסף, הדרך הטובה ביותר למנוע ולטפל באסטמה היא התחזוקה היום יומית הכוללת:

    תזונה: מסודרת, להימנע ממוצרי חלב, פרות טרופיים, ממתקים, מטוגנים, שומנים, בוטנים, קמח לבן…

     

    פעולות נוספות שיכולות לעזור במקרה של אסטמה

    • הוספה של תוספי מזון וחומצות שומן חיוניות בהתאמה אישית.
    • פעילות גופנית: מחדירה אוויר נקי לריאות, מחזקת את מערכת החיסון, בונה את בטחון הילד, משחררת ובונה שרירים. לא כדאי לעשות פעילות נמרצת מידי ומעייפת מידי, אלא פעילות בונה כמו שחיה, הליכה משחקייה…
    • משפחה: ליצור אווירה רגועה ככל שניתן בבית, הרגשה פתוחה ולא חונקת, בלי צעקות, בלי כעסים, יותר הבנה, יותר תשומת לב ובניית הביטחון של הילד.
    • הפחתה בפעילות לא טובה: להוריד את הכמות של צפייה בטלוויזיה , משחקי מחשב, או כל פעילות אחרת שבה הילד לא פעיל ונמרץ.

     

    טיפול במצב של התקף אסטמה

    עיסוי הוא דבר מאוד פשוט ושמאוד יכול לסייע במצבים של התקף אסטמה אקוטי. ראשית, חשוב שההורים יהיו רגועים ולהרגיע את הילד כמה שאפשר לפני שמתחילים בעיסוי. להיות בשליטה על הילד, אבל מאוד בעדינות – לא לכווץ אותו עוד יותר. בכל דרך אפשרית שאתם מכירים, תרגיעו את הילד, שימו אותו על הרגליים שלכם, כך שהאנרגיה החיונית תישמר על מנת להילחם בהתקף עצמו.

    האסטמה מופיעה לרוב בלילה, לכן יש להתאמן על הילד במשך היום, מכוון שבלילה אנחנו לא במיטבנו וקל לשכוח מה לעשות (הדבר יוסיף מאוד גם לקשר בין ההורים לילד).

    נורא פשוט: ניתן להשתמש בשמנים כגון- לבנדר, איקליפטוס רדיאטה, מנטה ועל בסיס שמן זית או שמן שקדים.

    עיסוי השכמות, שני הצדדים, עם האגודלים ולאורך עמוד השדרה מלמעלה למטה, כ – 5 דקות.

    עיסוי בית החזה מאחור או בשכיבה, לחיצות עדינות בקצב הנשימה של הילד במרווחים בין הצלעות  כ – 5 דקות, להוסיף סיבובי ידיים בתנועת פתיחה.

    עיסוי כתפיים ולחיצה על הנק' הכי גבוהה בכתף (לחיצה ממושכת, מעט כואב, אבל מאוד יעיל.

    תפיחות על בית החזה והשכמות.

     

    לסיכום,

    הרפואה הסינית יעילה ביותר במצב של התקף אסטמה וכפתרון מניעת למחלת האסטמה. הסיכוי להבריא לגמרי מאסטמה גדול מאוד לילדים, וככל שמקדים להגיע לטיפול.

    מידע נוסף בנושא

    טיפול אלטרנטיבי באסטמה

    טיפול באסטמה לילדים, מהווה אחד האתגרים למטפלים ואנשי רפואה בכלל. הרפואה המודרנית מטפלת לרוב בסימפטומים של האסטמה, ומייצרת אמצעים להתמודד עם התקפי אסטמה בצרה טובה. זיו אלקלעי מומחה לרפואה סינית אמון על טיפול בגורמים לבעיה, תוך ניסיון לפתור אותה ולא רק לטפל בתסמינים שלה. בשורות להלן נעסוק בגורמים לאסטמה. בנוסף, נרחיב את היריעה באשר לטיפולים שאותם מציעה הרפואה הסינית, במטרה למתן את השפעת של הבעיה על חיי היום יום של הילד.

    טיפול באסטמה לילדים – מהי אסטמה ולמה היא בעייתית

    אסטמה (קוצר נשימה), היא בעצם מצב שבו מתקיימת דלקת כרונית בתוך הריאות של החולה, והצרות של דרכי הנשימה שלו. הדלקת איננה בהכרח הגורם היחיד להתקפי אסטמה. גורמים נוספים שאפשר למנות הם תגובת יתר או תגובה אלרגית לחומרים מסוימים – אבק, קרדית, עשן של סיגריות או אפילו אוויר קר. בנוסף, יש מקרים שבהם התקפי קוצר נשימה יכולים להיגרם בעקבות מתח רב אצל המטופל. התקף אסטמה מתרחש כאשר המטופל איננו יכול להכניס לריאות כמות מספקת של אוויר, והלחץ שממנו הוא סובל עקב כך עלול להגביר את חומרת הבעיה. טיפול באסטמה לילדים ולמבוגרים כאחד ברפואה המודרנית כולל אמצעי מניעה, ומשאף הוונטולין הוא חלק בלתי נפרד מהווי החיים שלהם. הבעייתיות של האסטמה נובעת בעיקר מריבוי הגורמים שעלולים להביא את מי שסובל ממנה לכדי התקף, שעלול חלילה להסתיים בכי רע. הרפואה הסינית מספקת למי שסובל מאסטמה טיפול מקיף, ולא רק טיפול בסימפטומים של המחלה.

    הרפואה הסינית וטיפול אלטרנטיבי באסטמה

    במסגרת הגורמים לאסטמה, נכללים על פי הרפואה הסינית גם גורמים רגשיים וגם סיבות פיזיולוגיות. שילוב של דיקור סיני, תזונה נכונה, תוספי מזון מתאימים ואורח חיים רגוע, יכולים להפחית את הסיכויים להתקף קצרת ולשפר את הבריאות ואת היכולת של המטופל להתמודד עם הבעיה. הרפואה הסינית איננה מטפלת רק טיפול חלקי און מקומי, אלא מקדישה תשומת לב לגורמים החיצוניים והרגשיים, לא פחות מאשר לגורמים הפיזיולוגיים למחלה. טיפול באסטמה לילדים בשיטה הזאת הוא יעיל, והתוצאות שלו מורגשות לאורך זמן. 

    טיפול באסטמה לילדים בעזרת רפואה סינית

    טיפול באסטמה לילדים ניתן לעשות באמצעות רפואה סינית המשלבת דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה. רפואה סינית גורסת כי על כל חוסר איזון של מערכת מסוימת או איבר מסוים, נוצרים סימפטומים או מחלות שונות כגון אסטמה. דיקור סיני יכול לעורר ולאזן מחדש את אותן מערכות ובכך להביא להקלה על הנשימה וריפוי לזמן ארוך. אחד היתרונות המשמעותיים הוא, כמובן, שאין צורך להשתמש בתרופות כימיות כמו בסטרואידים, מה שעושים בטיפולי אסטמה וקוצר נשימה מסורתיים. 

    תהליך הריפוי מתבצע בקליניקה במספר מפגשים ככל הנדרש לאחר אבחנה ובשיתוף פעולה ושקיפות תמידית. 

    זיו אלקלעי – מומחה לרפואה סינית מתמחה בטיפול בילדים ובעל נסיון רב שנים ורב מטופלים בטיפול באסטמה של ילדים. כמובן בנושא שניתן לקבל בפגישות וגם בייעוץ טלפוני מידע רב וייעוץ מקיף.

    טיפול באסטמה לילדים ברפואה סינית – פותר בעיה קשה וכרונית

    טיפול באסטמה לילדים עשוי לפתור בעיה מציקה מאוד ואפילו מסוכנת. אסטמה היא למעשה, מצב של דלקת כרונית בתוך הריאות הגורמת לקוצר נשימה. מה שקורה בפועל שהשריר החלק מתכווץ ומפריע לאוויר להיכנס בצורה תקינה. הסיבות לכך מגוונות בגלל בצקת תאים בריאות, כתגובה לגירוי של אבקות פרחים, לקרדית האבק, לעישון, לחדירת אוויר קר, לפעילות גופנית לבעיות רגשיות ועוד. ילדים הסובלים מאסטמה מתנהגים, לרוב, כרגיל למעט המקרים בהם היא תוקפת. לעיתים, אבל לא בכל המקרים, ילדים סובלים מקוצר נשימה גם לאחר פעילות גופנית קצרה ולרוב נעזרים במשאפים כאלה או אחרים. כאשר מופיע התקף גדול, אז מתגלים סימפטומים מובהקים כמו: נשימה קשה, מהירה, קצרה וכדומה. בית החזה מתרומם במהירות כמו גם אזור הגרון וניתן לשמוע צפצופים וחרחורים. כאשר המצוקה נשימתית חמורה יש להגיע מיד לבית חולים.

    תהליך הטיפול באסטמה לילדים

    תהליך הטיפול מתבצע בשלבים כאשר המטרה היא לבנות תכנית הדרגתית לשיפור המצב שתפעל בצורה יסודית. תחילה יש לאבחן את הבעיה היטב ועושים זאת על ידי תשאול הילד וההורים וקבלת מידע ומסמכים רפואיים. לארר האבחון, בונים אסטרטגיה טיפולית וכמובן שניתן ייעוץ על אורח חיים, תזונה מיטיבה וכו'.

    על פי הרפואה הסינית הסיבות לאסטמה מרובות כגון-  ליחה ונזלת כרונית, חולשה של איברים מסוימים בגוף,  סיבות רגשיות ואלרגיה.

    טיפול מקצועי, אישי ומדויק באסטמה לילדים

    זיו אלקלעי – מומחה לרפואה סינית, בעל ניסיון של 23 שנות טיפול ומתמחה בטיפול בילדים. זיו למד לאורך שנים במוסדות מובילים בתחום, שייך לאיגוד הרפואה הסינית בישראל. הניסיון ממטופלים רבים ומורכבים, מוביל להצלחה בטיפול וכהוכחה, מאות מטופלים המגיעים ממגזרי אוכלוסייה שונים ומכל הארץ, כולל כמובן ילדים חולי אסטמה. 

    אין צורך לומר להורה עד כמה קשה ומפחיד שהילד שלו/ה עוברים התקף של אסטמה. אין הכרח במציאות! רפואה סינית יכולה בצורה יעילה ובטוחה להקל על  אסטמה כרונית, להביא לריפוי וכמובן לשיפור גדול איכות החיים של הילד והוריו .

    שאלות נפוצות

    למה אנחנו?

    עם יותר מ-20 שנות ניסיון וגישה ייחודית לילדים – זיו אלקלעי טיפל במקרים רבים של אסטמה אצל ילדים. הטיפול בא במטרה לפתור את הבעיה ולא רק לטפל בתסמינים ולכן הוא עדיף על פני טיפולים אחרים.

    איפה אנחנו נמצאים?

    ניתן לקבל טיפול אצלנו בקליניקות בהוד השרון או בקדימה.

    האם הרפואה הסינית הוכחה כעוזרת במקרים של אסטמה אצל ילדים?

    אחוז מאוד גבוה של מקרים של ילדים ומבוגרים שהגיעו אלינו לטיפול באסטמה השתפרו בצורה משמעותית וחלקם אף נרפאו לחלוטין

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support