טיפול בדלקת אוזניים

    דלקת אוזניים היא אחת הסיבות השכיחות ביותר שגורמות להורים להביא את ילדם לטיפול. דלקות אוזניים הן תופעה שיכולה להופיע פעם אחת בחיים או יכולה לחזור לילדים אחת לשבוע או אחת לחודש. לצערי, ילדים רבים סובלים מדלקות אוזניים חוזרות במשך חודשים ושנים ולומדים ל"אהוב" ולהתרגל לסירופ הממותק שבתוכו אנטיביוטיקה.

     

    קצת להבין יותר על דלקת אוזניים

    דלקת אוזניים היא זיהום בתעלת האוזן או באוזן התיכונה, אשר עלול לתקוף את התעלה כולה או חלק ממנה ועד תוך האוזן. דלקת אוזניים מסוג זה נפוצה ביותר בעונת השחייה ומועברת דרך מי הבריכה והים, או בעונת החורף כשהווירוסים והחיידקים חוגגים. הזיהום נגרם כתוצאה מחדירה של מגוון חיידקים, פטריות ווירוסים שונים.

     

    סימנים של דלקת אוזניים (תעלת האוזן)

    הסימנים של דלקת אוזניים (דלקת באוזן החיצונית) כוללים גרד, עקצוץ, כאבים והפרשה עם ריח רע. במקרים בהם תעלת האוזן מתנפחת או מתמלאת במוגלה השמיעה נפגעת (באופן זמני בלבד).

     

    סימנים של דלקת בעור התוף

    מלבד מצב של דלקת אוזניים, יכולה להתפתח גם דלקת בעור התוף. יכול להיות מצב של דלקת בעור התוף ללא דלקת בתעלת האוזן, אך כשזה מגיע בנוסף לדלקת אוזניים, המצב מעיד על החמרה וחולשה של מערכת החיסון.

    הסימנים לדלקת עור התוף הם התנפחות עור התוף ע"י שלפוחיות נוזליות וכאבים פתאומיים רבים שנמשכים מספר ימים.

     

    סימנים לדלקת חריפה של האוזן התיכונה

    דלקת אוזניים מסוג זה נקראת אוטיטיס מדיה והיא שכיחה במיוחד לילדים מגיל 3 חודשים ועד 3 שנים. הסימנים שלה יותר חריפים וכוללים כאב אוזניים חזק ובלתי פוסק, אובדן שמיעה זמני, לעיתים בחילות, הקאות ושלשולים, חום גבוה ובמידה ויש קריעה של עור התוף תופיע הפרשה דמית, נוזלית ולבסוף מוגלתית. דלקת אוזניים מסוג זה יכולה גם להסתבך ולגרום לזיהום עצמות הפנים, שיתוק פנים, אובדן שמיעה, דלקת קרום המוח וכיבים במוח (ברוב המקרים לפני הופעת הסיבוכים יופיעו כאבי ראש, אובדן שמיעה פתאומי, סחרחורות, חום וצמרמורות).

     

    סימנים לדלקת אוזניים כרונית

    במידה ודלקת האוזניים חוזרת על עצמה, היא יכולה לגרום לנקב של עור התוף ולדלקתיות כרונית של רירית האוזן. במקרים אלה תמיד יש גם חולשה של מערכת החיסון שלא מאפשרת לדלקת לחלוף.

    הסימנים העיקריים של דלקת אוזניים, אוטיטיס מדיה כרונית הם הפרשה מוגלתית בעלת ריח רע, לעיתים אובדן שמיעה ולעיתים כאבים. סיבוכים חמורים יותר של דלקת אוזניים כרונית כוללים דלקת האוזן הפנימית, שיתוק הפנים, זיהום המוח וכולסטאטומה.

    הטיפול הרפואי המקובל במקרה של דלקת אוזניים כולל ניקוי הפסולת המצטברת בתעלה, טיפות אנטיביוטיות ומשככי כאב.

     

    הטיפול בדלקת אוזניים ע"י רפואה סינית

    כל כך רבים המקרים של דלקות אוזניים חוזרות במרפאתי. הטיפול ברפואה סינית יעיל ביותר ופותר את הבעיה בהצלחה רבה ובמהירות מפתיעה.

    אסטרטגיית הטיפול במקרים של דלקות אוזניים חוזרות היא – חיזוק מערכת החיסון, הפחתת הדלקת, שיקום האוזן ומניעה.

    בשלב א' האקוטי – הטיפול כולל ניקוי ושאיפת הנוזלים מהאוזן בעזרת נרות הופי (במידה והרופא לא ניקה היטב או שעדיין לא ביקרו אצל הרופא). בנוסף נטפל בדיקור סיני (הדיקור לא נעשה באזור האוזניים), טיפות צמחיות לטיפול מקומי וצמחי מרפא לריפוי הדלקת החריפה.

    שלב ב' – חיזוק מערכת החיסון ושיקום האוזן. הטיפול נעשה ע"י דיקור סיני במטרה להפחית את הצטברות הדלקת וחיזוק מערכת החיסון. במקרים בהם מערכת החיסון מאוד חלשה, נשתמש בצמחי מרפא על מנת לטפל בבעיה בדרך יותר עמוקה.

    שלב ג' – בשלב זה, הילד אינו סובל יותר מדלקת באוזניים ומערכת החיסון מחוזקת, לכן נעשה כל מאמץ למנוע את המחלות הבאות. הטיפול בשלב זה נעשה בתדירות נמוכה, אחת למספר חודשים.

    תזונה – מניסיוני, לתזונה יש השפעה גדולה להתחזקות או החלשות מערכת החיסון ולהצטברות דלקות חוזרות. לכן במהלך הטיפולים, נשים דגש על תזונתו של הילד, נפחית את המרכיבים הגורמים להצטברות הדלקת באוזניים והחלשות מערכת החיסון ונגביר את המזונות החשובים והמחזקים.

    לא כדאי לחכות לדלקת הבאה

    התהליך שעובר על הילדים והורים במקרה של דלקות אוזניים, מאוד מוכר לי וזהו נושא מאוד כאוב, שבחלק גדול מהמקרים נגמר לא טוב. אני חייב להגיד שכמעט 100 אחוזים מהמקרים של דלקות אוזניים חוזרות, מטופלות שוב ושוב באנטיביוטיקה מיותרת שאינה מונעת את הדלקת הבאה ולהיפך מחלישה את מערכת החיסון עוד יותר.

    ניתן לטפל בדלקות אוזניים ע"י רפואה סינית ולמנוע את הופעתן. אל תחכו לדלקת הבאה, תטפלו בילד עוד היום וכך תמנעו ממנו סבל רב בעתיד, תקבלו ילד בריא ומאושר ואיכות חייכם תחזור במהרה.

     

    זיו אלקלעי, מטפל ברפואה סינית ומחמחה לטיפול בילדים ונשים, מסיר כיצד ניתן להימנע מדלקות אוזניים וכיצד ניתן לטפל ביעילות בדלקות אוזניים וטיפות אוזניים, מלבד דיקור סיני וצמחי מרפא.

     

     

    טיפ : טיפול בדלקת אוזניים באמצעות הרפואה הסינית

    דלקת אוזניים היא תופעה מטרידה וחוזרת בקרב ילדים במיוחד. ניתן ע"י טיפות אוזניים להקל על הדלקת ועל הכאבים. את הטיפול ניתן לקנות בבתי טבע או להכין בקלות רבה בבית.

    לצורך ההכנה, יש לקחת כפית של שמן זית, 4 טיפות שמן לבנדר, 2 טיפות שמן מנטה, לערבב ולטפטף באוזן הדלקתית כל שעתיים שלוש או ארבע טיפות.

    על מנת למנוע התפתחות של דלקת אוזניים, יש לחזק את מערכת החיסון במיוחד בחודשי הקיץ ולפניו. מומלץ לקנות גרגירי פולן, מכילים את כל הטוב שיש לעולם להציע, ולתת מגיל שנה בלבד, כפית עד שתי כפיות ליום.

    לבריאות!

    מתוך "תוכנית הבראה" – טופ ליין תקשורת בערוץ 22

    דלקת אוזניים ילדים – אמא של שחם משתפת בשמחה:

    "זיווווו!!!! מזל מזל מזל שהכרנו אותך. אנחנו גלגול שלישי של המלצות
    עליך. כבר היו אצלך האמא של הבת של החבר ושל הדודה ועכשיו אנחנו ואנחנו
    שמחים. שמחים כי הצלת אותנו וזה הסיפור שכולם מבחינתי חייבים לשמוע: שחם
    שלנו התחילה לסבול מדלקת אוזניים בגיל 7 חודשים. הדלקת הראשונה הופיעה
    משום מקום אחרי החיסון של גיל חצי שנה. חשבתי שזה נורמלי כי כבר גם
    הילדים האחרים שלנו סבלו מדלקת אוזניים פה ושם ונתנו לזמן לעשות את שלו
    וגם לאנטיביוטיקה שנתן לנו הרופא. העניין הוא שהדלת הראשונה עברה אחרי
    שבוע ואז בסיום האנטיביוטיקה הגיעה הדלקת השניה. שחם צעקה ובכתה מכאבים
    ולא היתה ברירה שוב לתת אנטיביוטיקה והפעם לא רק טיפות. שוב חיכינו
    והדלקת עברה ושוב אחרי שלושה שבועות דלקת נוספת והפעם עם חום גבוה בטירוף
    שהיינו חייבים לעוף לבית החולים, שם לא ממש עזרו לנו ושוב נתנו
    אנטיביוטיקה גם טיפות וגם לפה. בשורה התחתונה, הגענו אליך כששחם היתה בת
    שנה וחודשיים ואחרי למעלה מחצי שנה שהדלקות פחות או יותר לא עוזבות את
    שחם. היה נראה לנו כבר לא הגיוני שאנחנו מפוצצים אותה באנטיביוטיקה ויותר
    לא הגיוני שזה לא עוזר ושוב ושוב חוזר ואנחנו כבר גמורים לגמרי. ואז?
    ביקרנו אותך זיו ורק אלוהים יודע מאיפה המזל שלנו.נתת צמחים, דיקרת
    דיקורים, נתת טיפים לתזונה וכמו קסם, שחם הפסיקה לסבול מדלקות אוזניים!!
    פשוט ככה. יותר כבר לא ביקרנו אצל הרופא (בטח כבר נמאס לו מאיתנו חחח)
    ויותר כבר אין בתי חולים ותודה לאל גם לא פיטרו אותנו מהעבודה שלנו, כי
    כבר לא הגענו כמו שצריך לעבודה.
    בקיצור זיו- אתה נס משמיים
    ואל תגידי לי שזה לא אתה ושזו הרפואה הסינית- חתיכת צנוע שכמוך
    תודה רבבבבההה"

    מידע נוסף בנושא

    טיפול בדלקת אוזניים בילדים

    טיפול בדלקת אוזניים הוא אחד מסוגי הטיפול הנפוצים ביותר, הן ברפואה הסינית והן ברפואה המערבית. זיו אלקלעי מומחה לדיקור סיני ולרפואה סינית, מתמחה בטיפול במגוון רחב של דלקות ובעיות רפואיות אחרות. זאת, באמצעות שיטות טיפול שהתפתחו ונבחנו במשך אלפי שנים ונמצאו יעילות במגוון רחב של מצבים. בשורות הבאות נרחיב את היריעה באשר להבדל בין רפואה סינית לרפואה המערבית. זאת, בעיקר תוך התייחסות לבעיה של דלקת אוזניים כמקרה מבחן.

    טיפול בדלקת אוזניים כאבן בוחן לטיפול יעיל וממוקד

    דלקת אוזניים היא אחת המחלות השכיחות, הן בקרב ילדים והן בקרב בוגרים. ברפואה המערבית המודרנית, המכונה גם רפואה קונבנציונלית, הטיפול בדלקת האוזניים מתבצע בכמה מישורים: הראשון – טיפול במוגלה המצטברת בתעלת האוזן כתוצאה מהדלקת וניקוז שלה במידת האפשר. החלק השני של הטיפול הוא מתן תרופות אנטיביוטיות, אשר נועדו לסלק את הסיבה לדלקת ולפגוע בחיידקים שיצרו אותה. מנגד, טיפול בדלקת אוזניים על פי הרפואה הסינית הוא טיפול כל כולל. דרך האבחון של הדלקת היא ייחודית ומתבססת על ראייה שונה של הגורמים למחלה. ואולם ההבדל האמיתי טמון בטיפול במחלה, כאשר על פי הרפואה הסינית הטיפול כולל שינויים בתזונה, ביחד עם נטילת תרופות המבוססות על צמחי מרפא בעלי תכונות ייחודיות. לרוב, הטיפולים בשיטות רפואה סינית הם יעילים גם על פי אמות מידה מערביות. היתרון של הרפואה הסינית במקרים הללו טמון בעובדה שהמטופל לא מקבל אנטיביוטיקה, שמעבר לפגיעה הפיזיולוגית והחלשת ההתנגדות של המטופל למחלות, היא עשויה לגרום לתופעות לוואי בעייתיות.   

    דלקת אוזניים טיפול ברפואה סינית והיתרונות הגלומים בו

    בשורות דלעיל, הודגמה התועלת ברפואה הסינית במקרה ספציפי. ככלל, הרפואה הסינית מאבחנת מחלות בצורה ייחודית, כשלרוב התרופות שמספקים המטפלים מותאמות אישית למטופל ולבעיה שלו. ההבדל בין הרפואה הקונבנציונלית והרפואה הסינית, טמון בכך שהמטפלים ברפואה הסינית מנסים לאתר את הגורמים למחלה. זאת, לעומת הרפואה הקונבנציונלית המטפלת לרוב בסימפטומים, תוך התעלמות מגורמי המחלה עצמם. בניגוד למצופה, הרפואה הסינית לא שוללת שיטות טיפול אחרות מנגד, הרפואה המערבית איננה מקבלת שיטות רפואה שאינן מערביות ומדעיות.

    שאלות נפוצות

    מה היתרון בטיפול באמצעות רפואה סינית?

    הרפואה הסינית, בניגוד לרפואה המערבית – שמה דגש על איתור ופתרון שורש הבעיה ובכך פותרת גם את התסמינים.

    למה אנחנו? 

    זיו אלקלעי בעל השכלה וניסיון רב בתחום הרפואה הסינית ובפרט התמחות בטיפול בילדים ע"י גו'ליאן סקוט. הטיפול שתקבלו הוא טיפול מסור, איכותי ויעיל.

    איך יוצרים איתכם קשר?

    ניתן להתקשר לאחד ממספרי הטלפון הבאים למענה – 077-3332267 או 052-2203683

    טיפול בדלקת אוזניים אצל ילדים ומבוגרים

    טיפול בדלקת אוזניים, נועד לפתור בעיות קיימות אצל ילדים ומבוגרים. טיפול באמצעות דיקור סיני בשילוב של כלים נוספים של הרפואה הסינית, יכול לסייע רבות לטיפול מקומי בדלקת אוזניים, במניעה של דלקת אוזניים ובטיפול עמוק שבוחן ופותר את הסיבה להופעת דלקת באוזניים. 

    זיו אלקלעי מטפל ברפואה סינית מזה 23 שנה ובעל ניסיון רב בטיפול בדלקת אוזניים אקוטית וכרונית לילדים ומבוגרים.

    טיפול בדלקת אוזניים – בתהליך מורכב ומובנה 

    טיפול בדלקת אוזניים נעשה בקליניקה של זיו הנמצאת ביישוב קדימה. במידה וישנה דלקת אוזניים מקומית וחד פעמית, רוב הסיכויים שניתן לטפלה על ידי מפגש אחד של דיקור סיני ואולי בשילוב צמחי מרפא או שמנים ארומטיים וטיפים שונים שניתן להשתמש בהם בבית. במידה ויש צורך בטיפול בדלקת אוזניים כרונית, כלומר, דלקת אוזניים שחוזרת על עצמה שוב ושוב, כנראה שנצטרך יותר מטיפול אחד או שניים, על מנת לפתור באופן מקומי את הבעיה, אבל כדי בעיקר גם לפתור את הבעיה משורשה.

     דלקות אוזניים נוצרות אצל מבוגרים אבל נפוצות עוד יותר אצל ילדים. בעיות נוצרות לרוב עקב ירידה ברמת מערכת החיסון, וחדירת חיידקים ווירוסים לתוך תעלות האוזן ולתוך האוזן התיכונה, כמו כן, תזונה לקויה או אורח חיים שאינו מדויק, יכול גם הוא להיות אחת מהסיבות לדלקות אוזניים כרוניות.

    זיהוי לפני טיפול בדלקת אוזניים

    בקליניקה ניתן לזהות דלקות בדרגות חומרה שונות שחלקן הופכות לכרוניות ועלולות להימשך מספר שנים. כך בתעלות האוזניים, בעור התוף ובחלקים אחרים באוזן. הסימפטומים הם אודם, גירוד, כאבים, הפרשה מהאוזניים, חום ועוד. 

    טיפול בדלקת אוזניים על ידי רפואה סינית ודיקור סיני בפרט, נעשה בקליניקה של זיו ביישוב קדימה שבאזור השרון. מפגש ראשוני אשר אורכו כשעתיים, כולל הכרות מעמיקה עם המטופלת, יצירת אבחנה, בניית אסטרטגיה טיפולית, שיתוף המטופל בתוכנית הטיפול, ייעוץ לתזונה ותוספי תזונה לפי הצורך וכמובן דיקור סיני. הטיפולים מתבצעים אחת לשבועיים שלושה, כמובן שלפי האבחנה והמקרה ספציפי. לאחר הפגישה הראשונה, כל מפגש אורך כשעה. זיו הוא מסוג המטפלים ברפואה סינית ששמח לתת ייעוץ גם מחוץ למסגרת שעת הטיפול. לכן, ניתן תמיד להתקשר ולהתייעץ על שיגרת החיים בכל זמן שנחוץ.

    טיפול בדלקת אוזניים בקליניקה

    מטרות הטיפול הסיני היא הפחתת ופתרון הבעיות הנ"ל ושיקום האוזן. בנוסף, גם חיזוק מערכת החיסון וטיפול למניעת התחדשות הדלקות. ברוב המקרים, הטיפול הראשוני התרכז בשיקום הריריות הדלקתיות וייבוש ההפרשות מהאוזניים הדלקתיות. לאחר מכן או במקביל, הטיפול בדיקור (שאינו נעשה באוזן אלא בנקודות נבחרות אחרות בגוף) התמקד יותר בשיקום ובחיזוקה של מערכת החיסון. לעיתים  תינתן גם המלצה לשימוש בצמחי מרפא לטיפול עמוק יותר ולתזונה נכונה המחזקת אף היא את מערכת החיסון.

    טיפול מקצועי, מסור ואישי בדלקת אוזניים

    זיו אלקלעי – מומחה לרפואה סינית, בעל ניסיון של 23 שנות טיפול ומתמחה בטיפול בילדים ובעל ניסיון רב בטיפול במבוגרים וקשישים. זיו למד לאורך שנים במוסדות מובילים בתחום, שייך לאיגוד הרפואה הסינית בישראל. הניסיון ממטופלים רבים ומורכבים, מוביל להצלחה בטיפול וכהוכחה, מאות מטופלים המגיעים ממגזרי אוכלוסייה שונים ומכל הארץ, כולל כמובן ילדים ומבוגרים הסובלים מנוזלים באוזניים.

    דלקת אוזניים ילדים

    אין כמעט מי מאיתנו המבוגרים שלא חווה את זה בשנותיו הבוגרות וסיכוי גבוה יותר שחווינו את זה כילדים, דלקת אוזניים היא אחד מהדברים הפחות נעימים, היא יכולה לכאוב מאוד ולהיות מציקה ומעיקה, כזו שאי אפשר סתם להתעלם ממנה. 

    דלקת אוזניים היא תהליך דלקתי, שקורה בחלל האוזן התיכונה בה יש הצטברות של הפרשות. ההפרשות הללו יכולות להיות מוגלתיות או שקופות והתופעה הזו יכולה להיות חד פעמית או כרונית, ובקרב ילדים היא נפוצה מאוד. בחורף קרוב ל-75% מהילדים לפני גיל 3 יחוו את הדלקת והיא יכולה להיות נגיפית או חיידקית. הטיפול ברפואה הקונבנציונאלית הוא בעיקר אנטיביוטיקה, אם כי המחקרים בשנים האחרונות מלמדים על זה שחיידקים פתוגניים עמידים יותר ויותר לאנטיביוטיקה ובנוסף ידוע שרוב המצבים של דלקת אוזניים ילדים היא בכלל לא חיידקית אלה ויראלית.

    דלקת אוזניים ילדים והרפואה הסינית

    דלקת אוזניים ילדים לפי הרפואה הסינית היא ירידה ביכולת המערכת החיסונית כמו גם נטייה גבוהה לליחה שהיא זו שגורמת להפרשות. לפי הרפואה הסינית, ישנן מספר סיבות למקור של הנוזלים באוזניים למשל חולשה באנרגיית הטחול אצל ילדים (וגם אצל מבוגרים), חולשה באנרגיית הכליות ובאנרגיית הכבד וכו. מכיוון שרפואה סינית היא רפואה הוליסטית שמחברת ומקשרת בין המצב הפיסי לרגשי, נשים לב שלעיתים ילדים מפתחים דלקת אוזניים בעקבות דברים רגשיים שעוברים עליהם הקשורים למערכת העיכול הרגשית או הקשורים לפחדים הקשורים לכליות.

    דיקור סיני ישפר את הנעת הנוזלים בגוף ולצד הדיקור הילד וההורים יקבלו הוראות תזונתיות שונות להפחתת הדלקת. מה שטוב אצל ילדים הוא התגובה המהירה שלהם לדיקור סיני, תגובה מהירה פי כמה מאשר אצל מבוגרים בגלל היכולת של הגוף שלהם להשתלט על המחלות בקלות יתר ושהמחלה לא העמיקה עדיין והגיעה למצב כרוני מסובך. אין ספק שזה תלוי גם במטפל עצמו, מי הוא וכמה ניסיון יש לו.

    לטפל בדלקת אוזניים ילדים רק אצל מטפל עם התמחות ונסיון !

    דלקת אוזניים ילדים, יכולה אם כן להיות מטופלת באמצעות דיקור סיני. דיקור יכול אומנם להפחיד בהתחלה את הילד (בכל זאת, מדובר על מחטים) אבל עם הידע והניסיון בטיפול בילדים כמו גם הגישה הנכונה אפשר להתגבר על זה בקלות. דיקור סיני אינו הטיפול היחיד ובמידה והילד מפחד מידי, ניתן לטפל גם בדלקת אוזניים בעזרת צמחי מרפא.

    זיו אלקלעי הוא מטפל ברפואה סינית ומומחה לטיפול בילדים. מטפל למעלה מ 20 שנה ובעל  ניסיון רב בטיפול בילדים והפידבקים החיוביים שהוא מקבל לא מפסיקים להגיע. אם אתם רוצים לקבל מידע נוסף אתם מוזמנים להשאיר פרטים ומהר מאוד יחזרו אליכם לקביעת פגישה, או רק לייעוץ ומידע.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support