טיפולי פריון והיפוך עובר למאיה

    שמי מאיה ואני בת 36. רווקה. 

    לפני כשנה, החלטתי להפוך לאמא בדרך של תרומת זרע. לצורך כך, ניגשתי לרופא פריון והתחלתי בבדיקות הרלוונטיות. אציין כי באופן כללי אני בריאה וכמעט ולא נטלתי גלולות למניעת הריון במהלך חיי, למעט תקופה של כשלושה חודשים.

    בבדיקות שביצעתי גיליתי, לדאבוני, שמצב הפריון שלי בעייתי; יש לי מס' שרירני רחם, מהם שניים גדולים, פוליפים תוך רחמיים, הפרופיל ההורמונלי שלי לא נראה כפי שאמור להיראות, הפרשי הזמן בין ווסת לווסת התקצרו (מה שמעיד על קרבה לגיל הבלות) וכן בדיקת AMH לחיזוי הרזרבה השחלתית שביצעתי במעבדה פרטית עמדה על 0.6, תוצאה שמתאימה לנשים המבוגרות ממני בכעשור. 

    רופא הפריון המליץ לי עקב התוצאות הלא מעודדות להתחיל מיד בטיפולי הפריה (IVF), זאת בגלל השרירנים שידוע שמושפעים לרעה מנטילת הורמונים ועלולים לגדול, ואם כבר נותנים הורמונים אז כדאי להגביר את סיכויי ההצלחה – קרי, בהפריה ולא בהזרעה.

    כיוון שידעתי שלא אקח הורמונים, החלטתי לפנות אל זיו בהמלצת חברה שטופלה אצלו שנים, על מנת להכין את הקרקע. סיכמנו כי יש בערך חודשיים להתכונן, בזמן זה אעבור את כל הייעוצים הנדרשים לפני כניסה להריון.

    אציין כי אני האדם הכי סקפטי לגבי טיפולי דיקור ורפואה לא קונבנציונלית, אני רופאת שיניים במקצועי ובאתי כי הרגשתי שאני חייבת לעשות משהו כדי לעזור למצב ועשיתי כל מה שזיו אמר: התחלנו בדיקור ובצמחי מרפא שהוא רשם עבורי והקפדתי גם על תזונה שאמר שתעזור. נפגשנו בתחילה אחת לשבוע ואז המרווחים מעט גדלו.

    באופן קוסמי, כנראה קרה הדבר שהתור שהיה לי במרפאת פריון בבי"ח התעכב ונוצר חלון בו יכולתי לעבור הזרעה אחת. רופא הפריון חשב שאין מה להפסיד וזרמתי… עשיתי מעקב זקיקים ללא תמיכה הורמונלית ועברתי שתי הזרעות בהפרש של יומיים (בסופו של דבר בהורות משותפת עם ידיד ולא מבנק הזרע), לפני ההזרעה השנייה קיבלתי זריקת אוביטרל.

    וראו פלא! נכנסתי להריון! בנסיון הראשון…

    במהלך ההיריון, זיו ואני הפסקנו את הטיפול בצמחים ונפגשנו מדי 3 שבועות עד חודש לאורך ההיריון לצורך חיזוק הגוף וכדי לעזור לי בקשיים שהתעוררו. זכורה לי תקופה של כאבי ראש קשים שנמשכו שבוע ונפתרו לאחר דיקור יחיד ובסך הכל מהלך ההיריון היה נעים ונוח.

    מהסקירה המאוחרת שהתבצעה בשבוע 24, העובר היה במצג עכוז עד לחודש התשיעי. בשבוע 34 נפגשנו לצורך הכנה להיפוך וכן בשבוע 36, להיפוך עצמו. זיו דקר אותי בשתי הזרתות של הרגל ואני בעצמי חיזקתי את הטיפול בבית בעזרת מוקסה. הטיפול היה ביום שלישי, ביום שישי של אותו השבוע העובר התהפך.

    מחר אני בשבוע 39, זיו לא מסכים לגרום לזירוז הלידה, על אף שממש ביקשתי (:

    מקווה שכל מה שעשינו יחד גם ייקל על הלידה… כנראה שאגלה בקרוב.

    אציין כי לאורך כל הטיפול זיו היה זמין ומתעניין, ניכר שהוא משקיע מחשבה רבה בבחירת והתאמת הטיפול ולראיה – השגתי את מה שרציתי. ממליצה בחום רב ובהצלחה לכולן!

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support