כאבי גב / פריצת, בלט דיסק

    פריצת / בלט דיסק

    בתחום האורטופדיה, התלונה הנפוצה ביותר היא כאבי גב. בחלק מהמקרים, כאבי גב מופיעים באופן חד פעמי קצר, בחלק אחר של המקרים, קשורים כאבי הגב למצב השרירים ובחלק גדול מהמקרים, כאבי גב מופיעים בעקבות פריצת דיסק או בלט דיסק. בכל מקרה, במידה ויש לך כאבי גב, דע שהצטרפת למועדון כאבי הגב, שבו ביחד איתך סובלים עוד כ 90 אחוזים מאוכלוסיית מדינתנו.

    מבחינתי המשפט – "צרת רבים, נחמת טיפשים", תופס חזק במקרה של כאבי גב. זאת מכיוון שאפשר למנוע את הבעיה. ושכבר היא מופיעה, ניתן לטפל בה ביעילות רבה.

    מה זה בעצם פריצת דיסק / בלט דיסק?

    חוליות עמוד השדרה מופרדות זו מזו ע"י דיסקוסים עשויים מסחוס. כאשר הדיסקוס מתנוון (לאחר פגיעה, עומס או הזדקנות למשל), חלקו הפנימי עלול לפרוץ מהשכבה החיצונית או לבלוט. מצב זה נקרא דיסקוס קרוע וזוהי התופעה השכיחה ביותר בקליניקה בתחום האורטופדיה.

    החלק השבור או הבולט של הדיסק יכול ללחוץ על שורש עצב בגב, לגרות אותו ואף לפגוע בו.

    סימנים של פריצת דיסק

    המקום השכיח ביותר לקרע דיסקוס הוא בגב התחתון וההשפעה היא  בדרך כלל על הגב התחתון והרגל (לעיתים פחות שכיחות שתי הרגליים סובלות מכאב ולעיתים אין בכלל כאבי גב והכאב מתרכז ברגל או במפשעה).

    הסיבה לכאב ברגל, בברך וכפות הרגליים היא פגיעה באחד העצבים שמתחילים בגב ומסתיימים בכף הרגל. בנוסף לכאב עצום (נשים טוענות שמדובר בכאב חזק יותר מצירי לידה) בגב או לאורך הרגל, עלול להיות קושי בהרמת כף הרגל, הרדמות או נימול בכף הרגל ופגיעה של שלפוחית השתן והמעיים (יכולת ההשתנה והטלת הצואה נפגעת). הכאב עלול להחמיר בזמן שיעול, צחוק , התעטשות ובזמן הפרשת הצואה.

    המקום השכיח השני להיווצרות בלט דיסק או פריצת דיסק, הוא הצוואר. התסמינים משפיעים בדרך כלל על הזרוע, בית השחי, השכמה, הכתף ואצבעות הידיים.

    טיפול בפריצת דיסק / בלט דיסק

    בחלק מהמקרים, מנוחה קלה בבית תעזור להפיג את כאבי הגב. בזמן זה מומלץ להימנע מפעולות שעלולות להחמיר את הלחץ על החוליות כמו הרמת חפצים כבדים, התכופפות וכו'…

    במקרים בהם המנוחה לא מועילה לכאבי הגב ולהתקף לחלוף, הטיפול המקובל הוא תרופות נוגדות דלקת ושיכוך הכאב (נורופן, וולטרן, אטופן, אלגוליזין). במידה ומשככי הכאב לא עוזרים משתמשים בזריקות קורטיזון מקומיות ואפילו זריקות אפידוראליות. במידה והתופעה מחריפה ומפריעה לחיי היום יום שוקלים ניתוח לשאיבת הדיסק, המסת דיסק ע"י הזרקה של כימיקלים או ניתוח להוצאת הדיסק.

    במקרים רבים, שאיבה וניתוח הדיסק מתגלה כפרוצדורה מיותרת וכאבי הגב ממשיכים להופיע ואף מחמירים.

    רפואה סינית – טיפול מוכר ומוכח כיעיל ביותר לכאבי גב

    דיקור סיני נמצא מחקרית כטיפול היעיל ביותר לכאבי גב באופן כללי ובמקרה של בלט או פריצת דיסק, באופן ספציפי.

    הטיפול מחולק לשלושה חלקים:

    • שלב אקוטי / התקף של כאבי גב – זהו מצב שבו יש כאבי גב חמורים וחדים ומטרתנו היחידה היא להפחית את רמת הכאב ולשפר את מוגבלות התנועה בעקבות הכאב. בשלב זה נשתמש בטיפולי דיקור סיני בלבד, בצורה תכופה, עד הקלה.
    • שלב אקוטי פחות חריף – נרצה להמשיך ולהפחית את כאבי הגב, לשפר את התנועה בגב, לשכך את הדלקת המקומית ולהקל על התנועה. בשלב זה נשתמש בדיקור סיני, שיאצו מקומי ועדין, משחות להקלת הדלקת, פלסטרים של צמחי מרפא המודבקים לאזור הכאב, צמחי מרפא אשר משככים את הכאב וגם טיפול במוקסה מקומית אשר מתגלה כמועילה ביותר במצבים רבים.
    • שלב כרוני / מניעתי – מטרת השלב השלישי היא שיקום ומניעת התפרצות חוזרת. הטיפול כולל שיאצו, דיקור סיני, לעיתים צמחי מרפא והנחייה בתרגילי מתיחות יוגה ופעילות תחזוקתית.

    חיים בלי כאבי גב

     

    במידה ונשמור על השלבים הטיפוליים, נשקם את מצב הדלקת ומערכת החיסון ונקפיד על פעילות גופנית ותחזוקה נכונה של הגב, כמעט ב -100% מהמקרים, הכאב יעלם ולא יחזור!

    ראיתי עשרות מקרים של תהפוכות גדולות במצב הגב. עשרות מקרים שניתן היה להפסיק את התרופות, למנוע ניתוח ולחיות לחלוטין ללא כאבי הגב.

    אולי יעניין אתכם גם – דיקור סיני לפוריות

    מידע נוסף בנושא

    דיקור סיני לפריצת דיסק

    אחת מהבעיות הפיזיות הכואבות ביותר היא פריצת דיסק. רק מי שחווה כאבים כאלו, מבין עד כמה הם דרמטיים ורק מי שחווה הקלה, מבין מה ההבדל בין להיות עם או בלי כאבים. בקליניקה אני יכול להשוות כאבים של פריצת דיסק לתיאור של כאבי צירים או אבנים בכיס מרה או בכליות, עד כדי כך. ראיתי המון מקרים של פריצת דיסק ואני יודע שלעיתים התקף של פריצת דיסק יכול להיות גם מאוד ארוך ומתיש וגם על ידי שימוש במשככים שונים הוא לא מפסיק. יש סברה שללמעלה מ 90 אחוז מהאוכלוסיה יש בלט דיסק, אבל פריצת דיסק היא כואבת יותר וקשה יותר ופחות שכיחה. פריצת דיסק יכולה לנבוע מסיבות שונות, החל בישיבה ממושכת וכלה בהרמת משאות כבדים לאורך זמן או תנועה אחת לא נכונה שהתוצאה שלה רעה מאוד, ומה שבטוח הוא שהכאבים הם בלתי נסבלים ושניתן על ידי הרפואה הסינית להקל באופן משמעותי ובעיקר דיקור סיני לפריצת דיסר הוא הכלי העיקרי במקרה זה של הרפואה הסינית. יש דרכים שונות לטיפול בפריצת דיסק ובעיקר להקלה על כאבים ומי שמוכן קצת לצאת מהקופסה, מי שמוכן לשמוע גם על אופציה לא קונבנציונאלית ומוכן לשלב עם הטיפולי הפיסי גם טיפול אחר מאוד יעיל, צריך להכיר את הטיפול דיקור סיני לפריצת דיסק שלו.

    דיקור סיני לפריצת דיסק – אלטרנטיבה טיפולית מעולה

    דיקור סיני לפריצת דיסק יכול לא פעם לעשות פלאים למי שסובל מהבעיה. יש אנשים שמושכים בעיה כזו שנים ארוכות ויש להם כל הזמן עליות וירידות במהלך הדרך (התקפים). יש אנשים שהכאבים הם בלתי נסבלים והם לא יכולים לתפקד כרגיל, וחלק לא מבוטל מהאנשים הללו עוברים טיפולים קונבנציונאליים, פיזיוטרפיה מרובה, לוקחים תרופות שונות נגד כאבים ואף הולכים לניתוח בצעד של ייאוש. האופציה של דיקור סיני צריכה להיות כל הזמן על השולחן ומומלץ מאוד להשתמש בה. רופאים ואורטופדים רבים כבר מודעים לאופציה וממליצים בחום על דיקור סיני לפריצת דיסק. 

    יש לא מעט מקרים בקליניקה שהדיקור שינה את חייהם. לעיתים הטיפול עובד כמו קסם! אנשים נכנסים לקליניקה כמו סימן שאלה ויוצאים ישרים. יש כאלה שטיפול אחד או שניים של דיקור מיישר אותם ומפחית את הכאבים משמעותית ויש כאלה שלוקח יותר זמן. מה שבטוח שהשילוב של דיקור סיני לפריצת דיסק ביחד עם טיפול פיזי אחר כמו פיזיוטרפיה או הידרוטרפיה או אפילו פלדנקרייז, עושה התקדמות משמעותית ביותר לריפוי הדלקת, להחזרת הדיסק, להרפיית השרירים ולהקלה על כאב. דיקור סיני לפריצת דיסק הוא אחד הטיפולים היעילים ביותר וזה גם הוכח במחקרים לא מעטים

    דיקור סיני לפריצת דיסק – נסיון בטיפול באורטופדיה

    אם אתם סובלים מפריצת דיסק והמליצו לכם ללכת לעשות דיקור סיני או אם קראתם ושמעתם על השיטה ברפואה הסינית ואתם רוצים לנסות אותה, רצוי שתלכו לטיפול אצל מטפל שעבר התמחות ובעל נסיון רב בטיפול. 

    לימודים אינטנסיביים ושנים רבות של ניסיון, יחד עם אין ספור סיפורי הצלחה, יחד עם היסטוריה של פעילות גופנית מקצועית (אתלט מקצועי), ביחד עם נסיון עבודה של שנים עם ספורטאים וגם עם אנשים מבוגרים הסובלים מבעיות אורטופדיות שונות, מוכיחים את עצמם ומביאים לשיפור בזמן קצר

    טיפול בפריצת דיסק

    בשביל לדעת על טיפול בפריצת דיסק צריך לדעת קודם מהי בכלל פריצת דיסק. הגב שלנו ועמוד השדרה ספציפית סופגים כל הזמן זעזועים. בהליכה, ריצה, סחיבת משאות כבדים ואפילו בישיבה. בין חוליות עמוד השדרה יש סחוסים שבנויים משכבות של קרומים, סחוסים שאמורים לבלום את הזעזועים בין החוליות. כשיש לחץ גבוה יותר מאשר הדיסק יכול לשאת וכשתהליך ההחלמה איטי יותר מהנזק, עוד ועוד קרומים נפרצים וגם קרומי הדיסקים החיצוניים נפגעים, אבל בהם יש עצבים מה שאומר שחשים כאב. הכאבים הולכים וגוברים ובסופו של דבר יכולה להיות גם פריצת דיסק מלאה. זהו מצב אקוטי שדורש טיפול מידי, כבר ראיתי מאות אנשים בוגרים וחזקים בגופם ובנפשם שכאבים של פריצת דיסק ממש גרמו להם לקרוס

    טיפול בפריצת דיסק – הדרכים הקונבנציונאליות

    טיפול בפריצת דיסק, יכול לכלול תרופות שונות וטיפולים שונים. יש את הפיזיותרפיה אשר נועדה לחיזוק והגמשת השרירים אשר אמורים להקל על התנועה הנכונה ולהקל על הדלקתיות שנוצרה במקום, יש תרופות שונות שאמורות לטפל בדלקות במקרה של זליגת הנוזל התוך סחוסי, יש טיפול כירופרקטיקה, יש דיאטה שכדאי מאוד לעשות כי השמנת ייתר היא אחד מגורמי הסיכון המובילים לפריצת דיסק (לחץ על עמוד השדרה) ויש הדרכה לאורח חיים נכון ופעילות בצורה נכונה, שתמעיט את הלחץ על הגב. ישנה גם אפשרות כירוגית לטיפול בפריצת דיסק (אף שלעיתים רבות הכאבים חוזרים גם לאחר הניתוח) וישנן גם זריקות שונות לטיפול מקומי וטיפול אפידורלי, אבל יש גם את הרפואה הסינית והיום כבר ידוע שדיקור סיני שהוא חלק חשוב מהכלים של הרפואה הסינית, הוא אופציה טיפולית מעולה ואפילו הטובה ביותר.

    מחקר הוכיח שדיקור סיני יעיל כטיפול בפריצת דיסק יותר מאשר פזיותרפיה, יותר מאשר תרופות ויותר מאשר פעילות כגון הליכה

    דיקור סיני לטיפול בפריצת דיסק

    אם אתם סובלים מפריצת דיסק ומחפשים דרך להקל על הכאבים ולחזור לשגרה, אתם חייבים לנסות את האופציה של דיקור סיני. חשוב לבחור מטפל עם נסיון רב בתחום שיש לו ניסיון במקרים מעין אלו וכך תקצרו משמעותית את זמן ההתקף ואת עוצמת הכאב. לעיתים רבות, ניתן להשתמש לפי צורך גם באלקטרו קופנקטורה (דיקור סיני בנוסף לחיבור לאלקטרודות חשמליות) וזאת על מנת להוסיף אפקט חזק יותר וגם להשתמש בכוסות רוח ובקנזיוטייפינג.

    דיקור סיני יכול להקל משמעותית, אבל במידה ולמטפל אין מספיק נסיון, גם ניתן לגרום לנזק והחמרה. אשמח לעזור ולדייק אתכם בטיפול הנכון. יש לי הנסיון והידע הרב ובנוסף בהיותי ספורטאי ועובד רבות עם ספורטאים, הצלחתי לייצר טיפול בפריצת דיסק באופן אפקטיבי מאוד במינימום זמן

    מהו טיפול בפריצת דיסק?

    טיפול בפריצת דיסק, יש מי שיגיד שמי שסובל בפריצת דיסק או בלט דיסק או בכלל כאבי גב שנגרמים מפריצת דיסק, נכנס ל"מועדון ה 95". כלומר ש 95 אחוז מהאנשים סובלים כעת או יסבלו בעתיד מכאבי גב שהמקור שלהם הוא פריצה או בלט דיסק.
    זה אכן נכון, רבים ורבות סובלים ויסבלו מכאבי גב והסיבות לכך מרובות. אם זה פעילות גופנית עודפת או חוסר פעילות גופנית, או פעילות לא מדוייקת שגורמת לעומס רב, או רק ישיבה ממושכת שבני האדם לא ממש בנויים לה.

    טיפול בפריצת דיסק לפי הרפואה הסינית

    בנוסף לסיבות האלה, ישנם גם, לפי רפואה סינית, גורמים פנימיים שבעקבותם מופיעים כאבי גב ולכן יש צורך בטיפול בפריצת דיסק להשתמש בדיקור סיני על מנת לאזן את אותם האיברים ובדרך לשפר את כאבי הגב שנובעים מפריצת הדיסק.
    האיברים העיקריים לפע הרפואה הסינית האחראיים על הדיסק עצמו הם הכליות והטחול. בנוסף ברוב המקרים של פריצת דיסק, יש גם השתתפות של השרירים מסביב לגב ובאיזור האגן. על שרירים אלה אחראי הכבד בשיתוף פעולה עם כיס המרה.
    חשוב לזכור שכמזכירים ברפואה סינית שמות של איברים, אין צורך לחשוש שיש פגיעה אמיתית באיבר עצמו, אלה רק חוסר איזון או חוסר תפקוד ברמה היותר אנרגתית.

    דיקור סיני לטיפול בפריצת דיסק

    טיפול בפריצת דיסק בקליניקה נעשה לרוב בעזרת דיקור סיני בלבד (לעיתים גם נבחר להשתמש בצמחי מרפא לשיפור והאצת התהליכים) ומטרתו להפחית את הלחץ של הדיסק על העצב, להוריד רמת דלקת, להוריד רמת טונוס של השרירים מסביב ולהפחית כאב מקומי בגב והקרנה לכל מקום אחר בגוף כמו האגן, המפשעה והרגליים.

    טיפול בפריצת דיסק בזמן התקף אקוטי נעשה בתדירות יחסית גבוהה במטרה להביא לשיפור מהיר יותר. לעיתים רבות אנשים מגיעים לטיפול כשהם ממש מקופלים וכמעט לא מסוגלים לנוע או להתיישר ואפילו לפעמים כמעט בזחילה. במצבים כאלה, יש סיכוי גדול שהמטופל יצא מהקליניקה כשהוא במצב הרבה הרבה יותר טוב והרבה פחות סובל.

    לאחר שעברנו טיפול בפריצת דיסק במצב האקוטי וכאשר עברנו למצב שיש הרבה פחות כאב והשיגרה יכולה להימשך כרגיל, עוברים למפגשים טיפוליים בתדירות יותר נמוכה שמטרתה העיקרית היא לשמור על המצב הקיים ולמנוע התקף חוזר. אנשים עם פריצת דיסק חייבים להבין שפריצת דיסק זה כמו מחלה כרונית לכל דבר ועניין ולכן טיפול בפריצת דיסק לא מתחיל ונגמר בשניים או שלושה טיפולים של דיקור סיני. חובה לשמרות על שיגרת טיפולים, אבל יותר מזה, חובה להבין שחלק בלתי נפרד מטיפול בפריצת דיסק הוא השמירה על שיגרה ותחזוקה נכונה של הגב והגוף.

    נסיון אישי ומקצועי בטיפול בפריצת דיסק

    כספורטאי מקצועי בעבר וכספורטאי פעיל חובבני בהווה, כמטפל של ספורטאים רבים במרכז שיקום פציעות ספורט וכמטפל שטיפל רבות בבעיות אורטופדיות שונות במשך למעלה מ 20 שנה, צברתי ידע רב ונסיון רב ומעמיק שבעזרתו טיפול בפריצת דיסק הפך להיות טיפול מוצלח בשיגרה של המרפאה שלי
    אשמח לעזור גם לכם.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support