רפואה סינית ו"התחום האפור"

    רפואה סינית ידועה כמטפלת בבני אדם עם תופעות ומחלות מהקלות ביותר ועד המורכבות ביותר. תופעות כמו נשירת שיער או ציפורניים שבירות או בעיות עור קלות, ועד מחלות כרוניות מורכבות ומאתגרות כמו דלקות כרוניות במעיים, אסטמה, דלקות מפרקים חמורות וגם אפילו במחלות סופניות כמו סרטן או מחלות נפש מורכבות.

    תחום הבין לבין

    למרות שהקליניקה מלאה במבוגרים וילדים עם מחלות כרוניות שיש להן אבחנה ברורה וטיפול ברור מבחינת הרפואה הקונבנציונלית, לפחות 50 אחוז מהמטופלים בקליניקה מגיעים לאחר בדיקות מקיפות הכוללות תוצאות מעבדה מרשימות ותקינות, אבל אין אבחון ואין בעצם בעיה מוכחת לפי הכלים האבחנתיים של הרפואה המערבית.

    בדיוק במקרים האלה, המקרים של "בין לבין", המקרים של ה"תחום האפור", המקרים שהרפואה המערבית לא מוצאת שום דבר, אבל המטופל סובל ויש ירידה משמעותית באיכות החיים, בדיוק בשביל מקרים כאלה, הרפואה הסינית היא המענה האולטמטיבי. 

    הרפואה הסינית יודעת לעשות אבחנה רגישה ועמוקה שמכוונת לכיוון המערכת הספציפית או האיבר הספציפי שיצא מאיזון וכתוצאה מאותו חוסר איזון ישנה מחלה או ספטומים שונים. כאשר נדע מה המקור, נוכל לטפל ולפתור את הבעיה.

    המקרה של ניצן

    ניצן הגיע לקליניקה לאחר שבמשך חצי שנה סבל ממספר תופעות מטרידות שלאף רופא ולאף בדיקה לא היתה תשובה מה מקור הבעיה ואיך אפשר לעזור לו. ניצן סבל מתשישות גדולה שהוא לא מכיר, חרדות, קושי נשימתי ספונטני במהלך היום וקושי לישון יותר משעתיים ברצף. הרופאים הציעו לניצן מספר תרופות למספר התופעות, אך ככל שניסה את התרופות מצבו אף החמיר ולכן החליט לנסות את הרפואה הסינית.

    רפואה סינית- אבחון על ידי דופק ולשון

    לאחר הקשה והבנה את ניצן לעומקו, ניגשתי לאבחן את ניצן על ידי הכלים שיש לרפואה סינית להציע. הכלים העיקריים והשימושיים ביותר של הרפואה הסינית הם הדופק והלשון. לשון אנחנו רואים ומאבחנים בתדירות יותר נמוכה, אך דופק משמש את המטפל ברפואה סינית לאבחון לפני ובמהלך כל טיפול. לפי האבחון של הרפואה הסינית, ניצן סבל מחולשה מאוד גדולה של אנרגיית הכליות והלב ובשילוב של האיברים האלה, גם חולשה של שכבת השאו יין.

    הכלים הטיפוליים של הרפואה הסינית

    לאחר סיום האבחנה, החלטתי שעל ניצן לשנות מעט את הרגלי האכילה שלו וגם את מרכיבי תזונתו ובנוסף ביקשתי שנתחיל לטפל רק על ידי דיקור סיני ולא נערב גם כלים אחרים כמו צמחי מרפא או תוספי תזונה שונים. בנוסף, לימדתי את ניצן לעשות מספר תרגילי מדיטציה לפני השינה ובתחילת היום.

    תוצאות מהירות על ידי דיקור סיני

    לאחר כחודש וכ 4 טיפולים בדיקור סיני בלבד, ניצן נכנס לטיפול בחיוך וכששאלתי אותו מה שלומו, הוא אמר לי שממש בסדר. כשביקשתי ממנו לפרט הוא אמר שכבר מזמן הוא לא הרגיש כל כך טוב, עד כדי כך שהוא התחיל לחזור לעשות רכיבות על האופניים שלו (תחביב ישן שנזנח בעקבות חולשה).

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support