טיפול בכאבי ראש – זמן מלחמה

    א' בחור צעיר, חסון, אתלט, שזה עתה התחתן. מטופל וותיק שמגיע כעת לטיפולי תחזוקה ומניעה בלבד. בעבר הגיע למטרת טיפול בכאב ראש, עשינו שינוי תזונתי וטיפלנו בעיקר ב דיקור סיני ומעט ורק בהתחלה גם צמחי מרפא והמון דגש על תזונה יותר מאוזנת.

    גוייס כבר ביום הראשון ומאז במשך 3 חודשים לא חזר הביתה וחי בתנאי שטח לא פשוטים בכלל, תזונה גרועה וכמובן המון מתח, עומס פיסי ורגשי שגרמו לכאבי הראש לחזור באופן משמעותי.

    חיכיתי זמן ממושך שיחזור כדי שנחזיר את א' חזרה לאיזון וכמובן שיחזור בשלום (לוחם).

    מייד שחזר לביתו, א' התקשר וקבע טיפול. בטיפול עצמו לצערי הרב, הורגשה בדופק התקופה הקשוחה שעברה עליו. הכל מהכל גרם להתדרדרות בכאבי הראש וגם חולשה וסחיטה של מערכות רבות וכמובן שהשילוב בין תזונה לא מאוזנת, לילות ללא שינה, תנאי שטח ומתח רגשי, גרמו למצב להיות כמו שהוא.

    קשוח ככל שהוא יהיה וחזק ככל שהוא, א' גרם מאוד גמיש מחשבתית ורגשית וברוב המקרים וברוב הטיפולים ובתהליך שעשינו, הרגשתי שא' מוכן להתגמש ומוכן לעשות הרבה לטובת בריאותו, גם אם זה לשנות הרגלים ישנים. כשאופי האדם הוא כזה, גם הטיפול בחלק גדול מהמקרים הוא כזה וקצב התקדמות הטיפול וההשפעה של הדיקור הסיני על מצבו ועל כאבי הראש, הוא קצב הרבה יותר מהיר, וכך היה.

    כבר לאחר הטיפול הראשון הורגש בדופק שינוי משמעותי ביותר. דקרתי נקודות דיקור שמטרתן בשלב הראשון לעשות סוג של היתחול, סוג של איפוס המערכת ואיזון יסוד האדמה הקשור לביטחון מצד אחד ושיגרה ומצד שני קשור באופן ישיר למערכת העיכול שבמקרים רבים היא מערכת מאוד משמעותית וחוסר איזונה או איזונה ישפיע על א' לטובה או לרעה.

    לאחר כשבועיים א' חזר לטיפול נוסף. בטיפול זה הוא כבר היה לאחר מנוחה של שבועיים בבית וחזרה רגילה לשיגרה של עבודה, תזונה ופעילות גופנית. השיפור היה ניכר בצורה משמעותית וכנראה שגופו של א' כבר מכיר את טכניקת הטיפול של הדיקור וכמובן שמצבו הרגשי שונה לגמרי ולכן גם אבחנת הדופק שונה ומאוד מאוד התחזקה והתאזנה. כאבי הראש נעלמו וא' חזר לשיגרה הרגילה נטולת הכאבים.

    עד המילואים הבאים….

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support