אטופיק דרמטיטיס , אסטמת עור

    אטופיק דרמטיטיס -"אסטמה" של העור

    אטופיק דרמטיטיס הפכה להיות אחת המחלות השכיחות ביותר במרפאתי. עשרות ילדים ומבוגרים מגיל אפס ועד גיל יחסית מבוגר, מגיעים לקבל טיפול במחלה, שאינה מסוכנת, אבל מטרידה, מרגיזה, שיכולה להוציא משפחה שלמה מאיזון.

     

    ממה סובלים באטופיק דרמטיטיס?

    עיקר הסבל באטופיק דרמטיטיס הוא הגרד הנורא שמתגבר ככל שהפריחה על העור מתגברת. הפריחה מופיעה על הפנים, קרקפת, כפות הידיים, כפות הרגליים ותמיד היא מלווה בעקצוץ גדול המוביל לגירוד בלתי נשלט אשר מחריף את התופעה.

    הסימפטומים יכולים להחריף במצבי  לחץ, שינויי טמפרטורה ולחות, דלקות עור חיידקיות, מגע עם בדים או צמר, תרופות ומזונות שונים, יציאת שיניים, שינויים בהרגלי החיים, עונות השנה, לאחר מחלות ולעיתים גם לא נמצאת סיבה להחרפה.

    התופעה מופיעה הרבה פעמים אצל תינוקות בשבועות /חודשים ראשונים לחייהם.

     

    טיפול רפואי באטופיק דרמטיטיס

    מקור האטופיק דרמטיטיס לא ידוע עדיין לרפואה ונכון לעכשיו אין מרפא לתופעה זו. עיקר הטיפול מבוסס על משחות להקלה על הגירוד והפחתת רמת הדלקת. בחלק גדול מהמקרים מגיעים הילדים או המבוגרים למצב שהמשחה היחידה שעוזרת מבוססת על קורטיזון. (משחות שונות על בסיס סטרואידים /קורטיזון- גורמות לתופעות לוואי ונזק במיוחד לילדים ותינוקות מכיוון שהם נספגים בזרם הדם). כמוסות על בסיס קורטיזון ניתנות רק במקרים חמורים ביותר ולזמן קצר ביותר מחשש לנזק.

     

    חיים בלי גירוד עם הרפואה הסינית

    רפואה סינית יודעת לאבחן את מקור הבעיה של אטופיק דרמטיטיס ומביאה לתוצאות ולשיפור מדהים, עד החלמה מלאה.

     הטיפול באטופיק דרמטיטיס ברפואה סינית מחולק למספר תהליכים:

    המטרה הראשונית היא להקל על הגרד ולמנוע התפשטות הפריחה על העור.

    בשלב זה, נעזר בדיקור סיני אשר מפחית מיידית את ההתפשטות והגרד. בנוסף, נשתמש בצמחי מרפא סינים כמשחה, וכסבון לחות (חשוב מאוד במקרים אלה לשמור על לחות העור).

    במקרים מסוימים, אמליץ על לקיחת צמחי מרפא סינים וצמחי מרפא מערביים בצורת אבקה או נוזל, עד לשיפור המצב הראשוני. ניתן גם להשתמש בצמחי מרפא באמבט כמו קלנדולה, לבנדר ושיבולת שועל.

    בשלב השני, של הטיפול (כאשר יש שיפור ואין התפשטות או גרד), נחזק את מערכת החיסון בכל דרך אשר מתאימה למטופל בעזרת תזונה מחזקת, תוספי מזון, צמחי מרפא, דיקור סיני, הימנעות ממתחים וכו…

    במחקר שעשו לחולים בנושא אטופיק דרמטיטיס, נמצאו בדמם כמויות גבוהות יותר של חומצה לינואלית (אשר מעודדת דלקת), וכמות מזערית של חומצה לינולנית, לכן מומלץ כחלק בלתי נפרד מהטיפול ליטול אומגה 3,  או שמן נר הלילה.

    בשלב השלישי והאחרון, נפגש לעיתים רחוקות ונוודא שנישמר האיזון והתופעה אינה חוזרת.

    בחלק גדול מהמקרים, לטיפול יש השפעה מהירה, אך לעיתים נראה שיפור לאחר חודשיים שלושה למבוגר או כשבועיים לילד. חלק גדול מאוד מהמקרים נפתר לחלוטין  ואינו חוזר, וכל זאת ללא שימוש בחומרים מזיקים וללא שימוש וטיפול סטרואידי זה או אחר.

    מידע נוסף בנושא

    רפואה סינית וטיפול טבעי באסטמה של העור / אטופיק דרמטיטיס

    כמטפל ברפואה סינית, המתמחה בטיפול בילדים, אני משתדל לשלב כמה שיותר כלים טיפוליים שמצד אחד זמינים ומצד שני כלים ופרקטיים לשימוש ובנוסף גם כמובן מתאימים לטיפול בילדים (טיפול בילדים הוא טיפול שונה מטיפול במבוגרים ויש לעבור התמחות ספציפית בטיפול בילדים לאחר סיום לימודי הרפואה הסינית המלאים)

    דיקור סיני הוא אחד הכלים הנהדרים לטיפול בילדים ובאטופיק דרמטיטיס, מכיוון שזהו טיפול מאוד מהיר, מאוד יעיל, ללא סיכונים, שום חומר לעיכול לא נכנס לתוך הגוף וזהו טיפול שעושה קסמים בזמן קצר לתופעות כמו דלקת אוזניים לילדים, פציאליס, שפעת, כאבים ולדלקות שונות ותופעות אחרות שנקראות תופעות אקוטיות.

    דיקור סיני לאטופיק דרמטיטיס

    דיקור סיני יכול גם ובעיקר לטפל בתופעות או מחלות כרוניות כמו אסטמה של העור או אטופיק דרמטיטיס, לא רק בשלבים האקוטיים של המחלה, אלה בעיקר להבנת המנגנון הפנימי שיצר את התופעה, איזון המערכות הפנימיות ובזאת להביא לא רק להעלמה זמנית של התופעה או הקלה זמנית, אלה גם לריפוי אמיתי.

    תזונה היא גם כלי טיפולי לכל דבר בשביל הרפואה הסינית. אנו עושים אבחנה ומורידים את המאכלים שיכולים לגרום לדלקתיות ורגישות ומגבירים מאכלים שמתאימים לילד ויכולים לחזקו ולהפחית דלקתיות (אסטמה של העור היא תופעה דלקתית של העור).

    צמחי מרפא הם כלי נוסף לדיקור סיני ולצמחי מרפא שיש לרפואה הסינית להציע לטיפול באסטמה של העור. ניתן להשתמש בצמחי מרפא סינים לצורך טיפול ובאופן פנימי בלקיחת מיצוי צמחים, גם להקלה והורדת הדלקתיות והגרד וגם לחיזוק ואיזון המקור לבעיה. ניתן גם להשתמש בצמחי מרפא לצורך הקלה חיצונית על תופעות כמו אטופיק דרמטיטיס / אסטמה של העור.

    הפעם אני מעוניין להציע לכם ההורים להכיר שלושה צמחים שאתם יכולים למצוא ליד הבית ובעזרתם אתם יכולים להכין ולהשתמש גם בשימוש חיצוני וגם בשימוש פנימי כחליטת תה. קל מאוד לזהות את הצמחים והם יעילים בצורה מדהימה וכמובן לא עולים כסף.

    כוכבית / כוכבית מצויה

    בחלק גדול מהמקרים הכוכבית גדלה ליד צמחים אחרים כמו הסירפד, שגורמים לגירוי חזק בעור במידה ונוגעים בה. אפשר להשתמש בכוכבית לאכילה כתוספת לסלט ממש כמו חסות או נבטים והיא עשירה מאוד בויטמין סי, ויטמין אי המון ויטמיני בי, סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן ועוד. היא אנטי דלקתית וניתן לשפש אותה ולמרוח את המיץ שיוצא על הידים במקומות שיש גירוי או אדמומיות. ניתן גם להפוך אותה למיצוי עי חליטה. החיסרון של הכוכבית הוא שהיא גדלה בחורף בלבד.

    טיון דביק

    הטיון הדביק הוא אחד הצמחים היעילים ביותר למריחה במצבים של דלקות על העור, גירוי על העור ומצבים כמו אטופיק דרמטיטיס או פסורייזיס. ניתן להרגיש כשנוגעים בעלה שלו שהוא דביק מאוד ובעל ריח דומיננטי ביותר. היתרון שלו שהוא ירוק עד וניתן ללקט אותו לאורך כל השנה. מהטיון הדביק ניתן לעשות מיצוי בשמן על ידי השריה של העלים חתוכים בשמן זית למשך כשלושה שבועות.

    קלנדולה מקסיקנית

    קלנדולה היא אחד הצמחים המדהימים והשימושיים ביותר לכל גיל למצבים דלקתיים של העור. החלק היעיל לטיפול בעור הוא הפרח. קשה מאוד למצוא את הקלנדולה בטבע, אבל לאחרונה הגיע אלינו צמח פולש אחר בשם טיונית החולות. הוא צמח מאוד דומה בעליו לטיון הדביק, אבל אין לו ריח כמו הטיון ואין לו דביקות (גם העלים שלו שונים) פרח הטיון הוא פרח צהוב קטן והקלנדולה המקסינית היא בעלת פרח צהוב די גדול שממנו ניתן להכין משחה על ידי השריה של הפרחים בשמן זית ובתוספת בסוף גם של שמן לוונדר.

    כשמגיעים לטיפול ברפואה סינית ונעשית אבחנה מסודרת, אז כמובן ניתן להתאים את הטיפול המדויק ביותר וגם ניתן לרקוח משחה ותרופה צמחית בצורה טובה יותר וגם עם צמחי מרפא סינים. כמובן שתמיד רצוי לשלב עם הטיפול בתצמחי המרפא גם טיפול בדיקור סיני וצמחי מרפא, אבל אם אפשר בקלות רבה למצוא אחד או יותר מהצמחים שצויינו ולהעזר בהם לאטופיק דרמטיטיס בקלות כזו גדולה, אז למה לא?

    אשמח מאוד לעזור, להקל ולהביא לריפוי של הבעיה בעזרת הכלים המגוונים של הרפואה הסינית בשילוב עם הידע והנסיון שרכשתי ב 23 שנות הטיפול בילדים ומבוגרים.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support