דיכאון – דיכאון דו – קוטבי / מניה דיפרסיה

    עמוד 2 מ- 2

    דיכאון דו-קוטבי / מניה דיפרסיה

    דיכאון דו קוטבי הוא למעשה סוג של דיכאון המשולב עם תופעה של מצבי רוח מאנים משתנים. בשלב הדיכאון, התופעות יהיו דומות מאוד לדיכאון קליני ובתקופה המאנית נחווה ביטוי של התהלבות, אהבה ללא גבולות, תיכנונים ומציאת פתרונות לכל בעיות העולם, רצון עז ובלתי נשלט לכבוש את העולם, אי שינה (לא בגלל שרוצים לישון ולא יכולים, אלה בגלל שלא רוצים לישון מרוב התלהבות), תשוקה מינית גדולה, מחשבות מבולבלות ורבות והתלהבות גדולה .

    דיכאון אצל ילדים

    בעבר, לא היה נהוג לחשוב ולאבחן ילדים במצב של של דיכאון. התנהגות של ילד שיש לו דיכאון יכולה להיות דומה מאוד להתנהגות רגילה לילדים ולכן קשה יותר לאבחן דיכאון אצל ילדים.

    דיכאון אצל ילדים יכול להתחיל בתופעות כמו רגזנות מתמשכת, עצבות מתמשכת, היצמדות למבוגר, חוסר ריכוז בבית הספר ותחושה שאף אחד לא ממש מבין אותם.

    לרוב, לא נהוג להביא ילדים לטיפול אצל פסיכולוג במקרה של דיכאון, אך בהחלט מומלץ להורים לקבל ייעוץ ואבחון מפסיכולוג שמומחה לטיפול בילדים.

    דיכאון אצל מתבגרים

    לצערי הרב, ישנה עליה גדולה בכמות המתבגרים שסובלים מדיכאון. ישנה הערכה שכ- רבע מהמתבגרים בארץ סובלים מרמה כזו או אחרת של דיכאון וכמות המתבגרים שמתאבדים עולה משנה לשנה. למעשה, סיבת מוות מספר 1 לנוער (עוד לפני סרטן ולב) היא התאבדות כתוצאה מדיכאון.

    בתקופת גיל ההתבגרות, חלים שינויים הורמונאליים רבים, שינויים חברתיים ושינויים התנהגותיים רבים ולכן יש קושי רב לזהות ולאבחן בגיל זה דיכאון. מסיבה זו, מומלץ מאוד להיות עם היד על הדופק ובמידה ויש חשד לדיכאון אצל המתבגר, להיעזר בפסיכולוג בפגישה אחת, על מנת לאבחן את מצבו של הנער.

    רמזים לדיכאון של המתבגר

    באופן עקרוני, דיכאון של מתבגרים או נוער יראה דומה מאוד לדיכאון של מבוגרים, אבל עם "תפאורה" מתבגרת, כלומר, במקום לבכות הם התלבשו בשחור, או הישמעו מוזיקה דיכאונית, במקום לרגוז הם התעניינו במוסיקת רוק כבד, הם לא התלוננו שהם לא ישנים טוב ופשוט יראו טלוויזיה או יתעסקו עם המחשב כל הלילה ובבוקר לא ירצו ללכת לבת הספר ובמקום להגיד שאין שום עניין וחשק ללכת ללמוד, הם יגידו שכל המורים דפוקים ומשעמם להם בבית הספר. במקרים רבים, נוער עם דיכאון יתפתה בקלות יותר לסמים ולאלכוהול.

    נשים עם דיכאון

    אין הבדל באופן שבו הדיכאון מופיע אצל גברים או נשים, אך ידוע שנשים סובלות יותר מדיכאון מאשר גברים, כנראה בעקבות חוסרי איזון הורמונאליים שהנשים עוברות והגברים לא (מחזור,הריון ולידה וגיל המעבר).

    דיכאון לאחר לידה

    יש לא מעט מקרים של דיכאון לאחר הלידה. ככל הנראה שהשינויים ההורמונאליים מאוד משפיעים, אך, בנוסף לשינויים האלה ישנן גם המחשבות, הרגשות והדאגות של מה יהיה עם מקום העבודה, יחסים עם הבעל והעומס החברתי.

    טיפולי דיקור סיני בזמן ההיריון, מכינים היטב את האישה ללידה ומונעים את הדיכאון שאחרי הלידה ע"י איזון המערכות והאיזון ההורמונאלי.

    "הגברים בוכים בלילה"

    "הגברים בוכים בלילה, בכי נעלם"…. למרות שיש גברים רבים שסובלים מדיכאון, הגברים בדרך כלל מנסים להסתיר את הנושא וחוששים שהעניין יוריד מכוחם, אונם ויפגע באגו הגברי שלהם. דיכאון אצל גברים לא שונה מנשים, אבל בגלל הרצון להסתיר, הסימנים לדיכאון יראו עם "תפאורה" גברית כמו שתייה מרובה של אלכוהול, עישון חשיש, ימי עבודה ארוכים (לא יכולים להתמודד עם הגשות בבית) או להיפך – עצבנות, חוסר סבלנות, וויכוחים מרובים.

    דיכאון בגיל המבוגר

    מכיוון שאני מטפל שנים רבות בגיל המבוגר, אני עד למקרים רבים של דיכאון בגיל זה. יש נטייה לחשוב שברור שהזקנים יהיו בדיכאון, הרי הם מוגבלים וכאובים וחיים לבד, אבל הרבה מאוד אנשים בגיל המבוגר דווקא מתחילים לחיות ונהנים מהחיים מאוד בגיל זה.

    בכל זאת, ישנם אנשים רבים בגיל זה שסובלים מדיכאון ותופעותיו ולתקופות ארוכות.

    לעיתים רבות, הגורם לדיכאון בגיל זה הוא התרופות הרבות ותופעות הלוואי שלהן.

    אם אכן מאובחן דיכאון, טיפול תרופתי הוא בעייתי, מכיוון שהוא עצמו יכול לגרום להחמרה או לתופעות אחרות כשהוא נפגש עם תרופות אחרות.

    מסיבה זו, הטיפול האידאלי לדיכאון בגיל המבוגר הוא מפגשי חברה וטיפול בדיקור סיני בשילוב עם צמחי מרפא. ברוב המקרים,אנשים בגיל המבוגר ישללו את הטיפול עם פסיכולוג ולא ינסו, למרות שהטיפול הפסיכולוגי יכול בהחלט להועיל.

    טיפול רפואי בדיכאון

    ניתן לעזור ולרפא אנשים עם דיכאון. הטיפול המומלץ הוא שילוב כזה או אחר של טיפול פסיכולוגי עם טיפול תרופתי מתאים.

    על מנת לקבל טיפול תרופתי, ניתן להתייעץ עם רופא המשפחה או לגשת לייעוץ אצל פסיכיאטר.

    תרופות נגד דיכאון

    העיקרון של התרופות נגד הדיכאון פועל על העלאת הנוירו טרנסמיטרים במוח, כמו סרטונין או דופמין. עדיין לא ברור מדוע התרופה עוזרת לדיכאון ולא ברור במיוחד מה תופעות הלוואי או הנזק שגורמות התרופות. מסיבה זו, אני באופן אישי מעדיף טיפול בצמחי מרפא במקום הטיפול בתרופות.

    רפואה סינית וטיפול בדיכאון

    הטיפול באנשים הסובלים מדיכאון אהוב עלי במיוחד. האתגר שבשילוב בין גוף ונפש גורם לי להנאה גדולה. ההנאה מתעצמת כאשר התוצאות בפרקטיקה מגיעות.

    טיפול בדיכאון ע"י צמחי מרפא

    צמחי מרפא הם כלי טיפולי יעיל במיוחד לטיפול בדיכאון. צמחי מרפא יכולים להחליף את התרופות ברוב המקרים ובקלות יחסית. ע"י צמחי המרפא, אפשר גם לשפר את התפקוד היום יומי של הסובלים מדיכאון וגם לשפר את התופעות הנלוות לדיכאון כמו בעיות השינה, חוסר חשק מיני, או חוסר ריכוז.

    בחלק מהמקרים, מתחילים את הטיפול בצמחי מרפא במקביל לטיפול התרופתי ובהדרגה מורידים את מינוני התרופות ונעזרים בצמחים בלבד.

    טיפול בדיכאון ע"י תזונה

    ע"י תזונה מאוזנת, ניתן לשפר את תפקודי האיברים הפנימיים הקשורים לחוסר האיזון שגורם לדיכאון ובנוסף תזונה יכולה לגרום לשחרור של סרטונין ודופמין.

    טיפול בדיכאון ע"י דיקור סיני

    דיקור סיני הנעשה בצורה מקצועית, יכול לטפל בשלוש רמות במקביל – פיסית, רגשית ונפשית. האתגר הגדול והמהנה ביותר הוא איזון השלושה.

    ע"י אבחון מדויק ובחירת נקודות נכונות, ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בנושא של דיכאון ע"י דיקור סיני בלבד.

    קרו מקרים שבהם פסיכולוגים יצרו איתי קשר, הודו לי ושאלו אותי מה עשיתי בטיפול שככל כך גרם לשינוי שבעצם הם לא הצליחו להגיע אליו כבר שנים? מה אמרת להם? התשובה פשוטה – דיקור סיני בלבד.

    אינדקס המאמר

    דיכאון

    דיכאון דו – קוטבי / מניה דיפרסיה

    כל העמודים

    << הקודם – הבא

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support