ווסטיבוליטיס / ווסטיבולודיניה – דיקור וצמחי מרפא

    ווסטיבוליטיס / ווסטיבולודיניה היא תופעה שהופכת לשכיחה יותר ויותר בקליניקה לרפואה סינית. למעשה, התופעה קיימת כבר שנים רבות. חלק הנשים שומרות את התופעה לעצמן וחלק נגשות לרופא נשים ולא מקבלות מענה מתאים ופתרון לכאבים.

    איבר המין החיצוני של האישה כולל את השפתיים העבות, הדקות והדגדגן. האזור שבין השפתיים הדקות ועד קרום הבתולים הדקיק נקרא ווסטיבולום.

    ווסטיבולום + דלקת (יטיס) = ווסטיבוליטיס – כך קראו לתופעה כאשר חשדו שמקור הכאבים הוא דלקתי.

    מכיוון שלא הצליחו במחקרים להוכיח שהמקור הוא אכן דלקתי (טיפולים אנטי דלקתיים לא הצליחו), שינו את השם מווסטיבוליטיס ל – לווסטיבולודיניה.

    ווסטיבולום + דיניה (כאב) = ווסטיבולודיניה – כך שההגדרה כיום היא כאב בווסטיבולום (מבוא העריה), שלא נמצאה סיבתו.

    מה מרגישה אישה שיש לה ווסטיבוליטיס / ווסטיבולודיניה

    הסימפטום העיקרי ווסטיבוליטיס / ווסטיבולודיניה הוא כאבים באיבר המין בעת קיום יחסי מין. הכאבים יכולים להתלוות לכיווץ או בערה של האזור ולעיתים דימום מקומי קל לאחר יחסי מין. לעיתים, יהיה אפשר לזהות במקביל סימנים של דלקת או גירוי ברירית צוואר הרחם ונטייה לדלקת שלפוחית השתן.

    האם ידועה הסיבה לתופעה המטרידה?

    ישנן השערות אחדות למקור התופעה, אך אף אחת לא ממש הוכחה כנכונה:

    חוסר איזון הורמונלי, חוסר איזון במערכת העצבים, חוסר איזון רגשי או/ו פסיכולוגי (טראומה מינית). סבירות גדולה מאוד שנמצא אישה שיש לה ווסטיבוליטיס / ווסטיבולודיניה, אבל אין לה מחוסרי האיזון שהזכרתי כעת.

    רפואה סינית מאפשרת טיפול שלם

    ע"י טיפול ברפואה סינית, ניתן להשיג תוצאות מצויינות בווסטיבוליטיס / ווסטיבולודיניה. הטיפול משלב בתוכו מספר כלים טיפוליים, על מנת לקבל תוצאה שלמה:

    דיקור סיני– כלי טיפולו נהדר שיכול לטפל ביעילות במקור הרגשי, הפיסי והמנטאלי ביחד, על פי צורך ועל פי אבחנת הדופק.

    צמחי מרפא – חשוב מאוד להתאים לשלב צמחי מרפא שמטפלים גם בתופעות הפיזיולוגיות (דלקת למשל או חוסר איזון הורמונאלי), במקביל לתופעות המנטאליות/ רגשיות (דיכאון או חרדה למשל), אשר מגיעות כמקור או כתוצאה מהבעיה.

    קראו על המקרה והטיפול של אפרת ב- ווסטיבוליטיס / ווסטיבולודיניה

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support