הקורונה בשטח ואנחנו במתח

    במהלך השבועות האחרונים, אני עוקב אחרי דיווחים ופרוטוקולים טיפוליים מסין, בסיוע לטיפול בחולי קורונה, על ידי טיפול בצמחי מרפא, דיקור סיני ותוספים שונים. הדיווחים מרובים ומגוונים ובהחלט שניתן להגיד שבאופן חד משמעי, במקומות שהחולים קיבלו טיפול תומך מקביל של הרפואה וטיפול של רפואה סינית, ניתן היה לראות שיפור משמעותי במצבם של החולים והחלמה מהירה יותר.

    די בטוח שאני לא היחידי שמרגיש שבתקופה האחרונה, אין שקט. התקשורת רועשת ומאוד מלחיצה, פעם ראשונה שהולכים ל 3 בחירות (ואולי 4), אין יציבות, פעם ראשונה שאני חווה (אולי) התחלת מגיפה ובידוד או אפילו עוצר ביתי של כל המדינה בקרוב, משהו גם קורה לבורסה (ככה שמעתי), מלחמות, תוכנית 100, מזג האוויר לא יציב, אין ספק שיש הרבה מתח והרבה פחד וחוסר יציבות.

    הקורונה עדיין לא מאוד ברורה, הוירוס והתהליך שהוא עובר לא ברור, ההדבקויות שונות ממדינה למדינה, אין חיסון לקורונה עדיין (ואם יצא אחד כזה בקרוב, אז הוא לבטח יהיה ללא מחקרי בטיחות – עוד חשש) ובטח שלרפואה אין טיפול יעיל לווירוסים, ובטח לא לקורונה החדשה, מה שמטריד עוד יותר את כל העולם. יש הרבה ידע מכל הרשתות אבל הידע מאוד שונה ומשונה ומנוגד. מצד אחד אומרים שהוירוס יחסית קל, מצד שני מבודדים אנשים בבתים. חוסר וודאות…

    מספר עובדות על הקורונה:

    על ההבדלים בין שפעת,התקררות וקורונה:

     

    לפי הטבלה אפשר לראות מספר הבדלים בין הוירוסים השונים הרגילים, לבין השפעת והקורונה. בגדול הקורונה מזכירה מאוד את השפעת, אבל יותר שכיח בקורונה שיעול ובנוסף אחוזי התמותה גדולים יותר בקורונה וגם יכולת ההדבקה של הקורונה גדולה יותר. בנוסף, אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר עבור הרפואה, הוא שלשפעת יש חיסון (לא במיוחד יעיל ובטיחותי אבל…) וגם אפילו טיפול שהוא קצת מעבר לטיפול תומך, בעוד שלקורונה לא נמצא עדיין חיסון או טיפול תרופתי יעיל, והטיפול הרפואי מתרכז בתמיכה והקלה על הסמפטומים בלבד.

    נתוני תחלואה ותמותה נכון ל 12/3/20:

     

    במהלך השבועות האחרונים, אני עוקב אחרי דיווחים ופרוטוקולים טיפוליים מסין, בסיוע לטיפול בחולי קורונה, על ידי טיפול בצמחי מרפא, דיקור סיני ותוספים שונים. הדיווחים מרובים ומגוונים ובהחלט שניתן להגיד שבאופן חד משמעי, במקומות שהחולים קיבלו טיפול תומך מקביל של הרפואה וטיפול של צמחי מרפא, דיקור ותוספים שונים, ניתן היה לראות שיפור משמעותי במצבם של החולים והחלמה מהירה יותר וגם פחות מקרים של מוות.

    אבל! חשוב לי להדגיש שלא אני ולא אף אחד אחר יכול להצהיר שבאופן חד משמעי ובאופן מחקרי קליני שקיימת תרופה לטיפול בקורונה או אפשרות למנוע אותה!

    כן אפשר להגיד שיש נסיון פרקטי מוצלח בטיפול של וירוסים שונים ובחיזוק מערכת החיסון, ויש גם עבודות והוכחות מדעיות, אבל הכל כרגע בתאוריה כשמדובר על וירוס חדש ומעט בפרקטיקה שיש בסין.

    מכיוון שאין תרופה ואין חיסון, הדרך היחידה שנותרה לנו, בני האדם, להילחם בווירוסים, היא דרך פעילותה ויעילותה של מערכת החיסון שלנו. מערכת חיסון בריאה ותקינה, לא תמיד תמנע הדבקה בווירוס הקורונה או בווירוסים אחרים, אבל כן תוריד את הסיכוי להדבקות, כן תעזור להתאוששות מהמחלה עצמה, כן תפחית את הספטומים וכן (לפי דיווחים אחרונים) תוריד אחוזי תמותה.

    מכיוון שרב הנסתר מהגלוי, מה שנשאר לי כמטפל, הוא להשתמש במה שעד כה הצליח במרפאה שלי ובמרפאות של מטפלים ורופאים סינים אחרים, כדי לנסות ולעזור גם במניעה כחיזוק מערכת החיסון וגם בטיפול שמשלב חיזוק וטיפול ספציפי שיכול לסייע לגוף להתמודד עם הוירוס בצורה הכי יעילה שאנחנו מכירים.

    בנוסף, מכיוון שאני לא רופא (md), אצטט במאמר הזה מספר רופאים שאני אישית התחברתי יותר לגישתם, על מנת לתת ידע ככל שניתן מקיף ומרגיע. אני חושב שרצוי מאוד לבדוק היטב את מה שהתקשורת מפרסמת וחשוב מאוד לקרוא מה שרופאים ומומחים כותבים ואומרים וכמובן שחשוב להישמע להוראות של משרד הבריאות, אך לזכור שלתקשורת לעיתים יש אינטרסים שונים ומעבר לאינטרסים, הם פשוט לא מי שצריך להעביר לנו את האינפורמציה, בשביל זה יש את משרד הבריאות הישראלי בעצמו, ארגון הבריאות העולמי, המרכז העולמי לבקרה על מחלות וגורמים מקצועיים נוספים.

    ד'ר יואב יחזקאלי, מומחה לטיפול במגפות:

    "מהנתונים שנאספו עד כה על הנגיף עולות מסקנות המצריכות חשיבה חדשה ושינוי כיוון בהיערכות הדרושה על מנת למגרו.  80% מהחולים בקורונה יהיו בדרגת חומרה קלה ויכולים להיות מטופלים בבית, 15% יהיו בדרגת חומרה אשר תצריך אשפוז, ו-5% יזדקקו לטיפול נמרץ ולתמיכה נשימתית. למחלה, נכון להיום, אין טיפול ספציפי אלא טיפול תומך בלבד. מסקנות העולות מהעובדות ברורות. את המשך ההדבקה לא ניתן יהיה לעצור לאורך זמן בארץ ובעולם: הסוסים כבר ברחו מהאורווה. צעדי הבידוד והסגר הדרקוניים הננקטים כיום בארץ עשויים לעכב את התפשטות המחלה אך לא לעצור אותה. הם מיצו את עצמם, ואנו צפויים למאות אם לא אלפי חולים בשבועות הבאים.יש לזכור כי לצעדי בידוד וסגר השפעות חברתיות, נפשיות וכלכליות קשות, והמחשבה להחמיר בהם עוד יותר חייבת להיבחן כיום אל מול התועלת השולית הצפויה. התחזית הזו קודרת אך סבירה, ואפשר להיערך לקראתה. הצעד שעשוי להקטין את מספר המתים הצפוי מהקורונה בתרחיש ההמוני הוא יכולת מעולה של טיפול רפואי נמרץ בהנשמה מלאכותית."

     

    ולא, נפחד מהפחד (שלמה ארצי…)

    ראשית חשוב לזכור שמחקרים מוכיחים ששמחה, צחוק, הנאה ואהבה – מחזקים את מערכת החיסון. כמובן שהפעולות ההפוכות עוד יותר מחלישות ובמיוחד – פחד.

    פחד באופן ברור מחליש את כל המערכות בגוף ואת מערכת החיסון בפרט. פחד לפי הרפואה הסינית מחליש מאוד את הכליות שנחשבות לאחד האיברים החיוניים ביותר לחיזוק הגוף. כמובן שאנחנו יודעים שפחד גם גורם לנו לחוסר בהירות וחוסר יכולות להחליט החלטות בצורה טובה והגיונית. אז נכון, ממליצים עכשיו לא יותר מידי להתחבק ולגעת, אבל אני באמת חושב שכעת זה זמן נהדר, לאסוף כוחות, לגבש אנרגיות חיוביות, לבלות עם האנשים שאנחנו באמת אוהבים, לעשות פעולות שגורמות לנו לנחת, לרוגע ולתחושת מלאות ואהבה.

    אלפי אנשים מתים כל שנה בארץ, כבר שנים רבות מחיידקים עמידים בבתי החולים, מווירוסים שונים שאין להם תרופה (גם ובמיוחד שפעת), התחזיות הכי קשות של משרד הבריאות לתמותה מקורונה, לא מתקרבות למספרים של האנשים שמתים מזיהומים בכל שנה. אף אחד לא חשש  ללכת לבתי חולים כשהיה חולה עד כה ובטח שלא חשבו על להכניס את המדינה לבידוד.

    אל תתנו לפחד להוציא אתכם מפורפורציות.

    והנה כמה מילים וציטוטים מרגיעים מאנשים שמבינים עניין ומקווה שיכניסו קצת לפורפורציות….

    פרופ' יורם לס, מנכל משרד הבריאות לשעבר:

    " ההיסטריה מיותרת, רוב הנדבקים בקורונה לא מפתחים מחלה וחלקם הגדול מפתחים מחלה קלה בלבד. מידי שנה מתי בעולם עד חצי מליון אנשים משפעת, בשבועות האחרונים מתו משפעת יותר אנשים מאשר קורונה, מישהו עושה מזה עניין? צריך לשמור, צריך להישמע להוראות, אבל לא להיכנס לפאניקה"

    פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל הדסה:

     "אין צורך לפחד בארץ מווירוס הקורונה, אם יהיו הידבקויות ויהיה חיסון טבעי לאוכלוסייה, זה דבר מאוד חשוב".

    פרופ' יהודה אדלר:

    "הצעדים למיגור הקורונה בארץ מוגזמים".

    פרופ' צבי בנטואיץ', ראש המרכז למחלות טרופיות ואיידס באוניברסיטת בן-גוריון:

    "אין יותר הצדקה לנהוג במדיניות הבריאות הקיצונית והקשה, השונה באופן גורף מן המדיניות הנהוגה לגבי מגיפת שפעת 'רגילה'".

    פרופ' אודי קימרון, מומחה למיקרוביולוגיה קלינית בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת'א:

     "די לתבהלה, די לצעדים הקיצוניים היקרים מבחינה כלכלית ומדינית…. על מנהיגות אמיצה בימים אלה לבטל את מרבית ההנחיות שיצאו ממשרד הבריאות".

    איגוד רופאי בריאות הציבור:

     "קבלת ההחלטות במענה למצב החירום בבריאות הציבור חייבת להתבסס על אנשי המקצוע בבריאות הציבור והצוות לטיפול במגיפות, על עובדות ולא על פחדים".

    חלק מדברים שנכתבו על ידי ד"ר עופר כספי, ראש המחלקה לרפואה אינטגרטיבית, מרכז דוידוף, בלינסון :
    "יש כאן אובדן עשתונות מוחלט. נראה שהמנהיגים נגררים אחרי ההמונים ( סגירת ביה"ס בלחץ ההורים והמורים, ולא בגלל שילדים הם בקב' סיכון).
    איזו מין מגיפה היא זו ש (א) בסין היא כבר הוכלה (ב) שמתוך 8 מיליארד בני אדם נדבקו 150,000. בשפעת הספרדית של 1918-1919 מתו 50-1000 מיליון בני אדם! פה "רק" 5,000 תודה לאל. הקורונה אם כן היא פנדמיה (מגפיה עולמית) בהיבט שאיננה לוקאלית אלא גלובאלית, אבל היא בשום פנים ואופן לא איום קיומי.
    כמו בביטוי "בזמן שהאמת גורבת גרביים השקר כבר הקיף את העולם פעמיים" הקורונה היא מגיפה תקשורתית – לא היית יודע עליה בלי התקשורת! בשונה מהדבר השחור של ימי הביניים שם ראו גופות ברחובות ולא היה צריך כתבים ופרשנים באולפני חדשות ממוזגים שיסבירו מה רואים, פה רוב החולים הם… בריאים.
     יש כאן אם כך אפקט עדר קלאסי של פחד פסיכולוגי ולא חוסר אונים וירולוגי.
    אחוז התמותה הוא מקרה קלאסי של משחק במספרים. שיעור התמותה מהקורונה זניח מבחינה רפואית – יותר אנשים מתים מזיהומים נרכשים בבתי חולים… מחיידקים אלימים של היומיום שאין לנו אנטיביוטיקה מתאימה עבורם… מתת תזונה… משבץ מוחי… מאפליה בהנגשה לשירותי בריאות – זכות יסוד של כל אדם באשר הוא!!! " 

     

    נסיון במניעה, טיפול והקלה בדרך טבעית:

    שוב מזכיר, כל האמצעים הבאים יכולים לתת פתרונות זמניים או קבועים, הקלה ומניעה של ווירוסים שונים, ההשפעה החיובית שלהם על מערכת החיסון נבדקה ומוכחת, אבל לא מהווה תחליף להמלצת רופא מומחה או הנחיות משרד הבריאות ולא נבדקו עדיין על ווירוס הקורונה עצמו.

    קישור ל- תנאי שימוש באתר

    ויטמין סי:

    ויטמין סי הוא אחד הויטמינים היותר נבדקים ומוכחים שקיימים. מדובר על ויטמין חשוב ביותר, נוגד חמצון חזק, בעל השפעה גדולה על מערכת החיסון במניעה וטיפול בווירוסים שונים, חיידקים, דלקות שונות ומחלות של דרכי הנשימה העליונות והתחתונות.

    אני באופן אישי חובב גדול של הויטמין הזה, בגלל היעילות המוכחת שלו ובגלל שעודפים ממנו לא מצטברים בגוף ואינם יכולים לגרום לנזק.

    כמובן שאפשר לצרוך ויטמין סי דרך תזונה, אבל מדיווחים ומנסיון, על מנת לסייע במחלות זיהומיות ולהקל באופן משמעותי, ממליץ לצרוך אותו כתוסף. חשוב שהתוסף יהיה מאוד איכותי ומומלץ לצרוך אותו לפי המלצת מטפל וכמוצר איכותי, מכיוון שעודפים שלו יכולים לגרום לחומציות יתר בקיבה ואבנים בכליות

    ויטמין  די:

    אפשר לקרוא באתר על ויטמין די וחשיבותו למערכת החיסון – ויטמין די

    אבץ:

    אבץ עוזר להתפתחות תקינה של תאי מערכת החיסון.

    ישנם מקורות מעולים לאבץ בתזונה (אגוזים וזרעים, קטניות שונות, נבטים וכו) ולכן אני ממליץ כמניעה להשתמש בתזונה ולא בתוסף, אבל בזמן מחלה, כן להוסיף אותו לעזרת מערכת החיסון.

    צמחי מרפא:

    ישנם צמחי מרפא ופטריות מרפא שנבדקו ונמצאו כיעילים ביותר לתמיכה במערכת החיסון ולטיפול בזיהומים שונים. מכיוון שלא נכון להמליץ על צמחי מרפא באופן כללי ועל מנת לצרוך צמח מרפא בלקיחה פנימית, רק לאחר אבחנה אישית, לא אמליץ כאן על צמחים ספציפיים.

    שמנים מרוכזים:

    לשמנים הבאים יש את יכולת החיטוי לזיהומים ויראליים וחיידקיים וניתן להשתמש בהם לפי הוראות מטפל גם לחיטוי פנימי וגם לחיטוי חיצוני במריחה או התזה: אקליפטוס, הדס, לימון, לוונדר, רוזמרין, עץ התה, קינמון, מרווה וכו…

    שינה:

    כל כך הרבה מחקרים מעידים על כך ששינה היא אחד הדברים היעילים ביותר לחיזוק חיסוני והתמודדות עם מחלות. פשוט תאפשרו לעצמכם שינה טובה בלילה! אין תחליף לשנת לילה טובה. לפחות 7 שעות שינה ועדיפות להתחלת השינה לא אחרי 2300 בלילה.

    תזונה:

    יש באתר שלי המון מאמרים על תזונה בריאה. מוזמנים קצת לגלוש, אבל ממש בגדול-

    לאכול מעט, לא להעמיס אוכל בערב, להגביר פירות וירקות, להוריד סוכרים, פחמימות פשוטות, להמעיט בחטיפים ונשנושים, לאכול אוכל שיש בו הרבה חיים, טרי וטעים, לאכול לאט, ללעוס הרבה, להימנע משתיה בזמן האוכל ולהקדיש לאכילה זמן ללא התעסקות בדברים נוספים. קל, לא? J

    תזונה מזינה:

    ישנם מאכלים מסויימים שאני ממליץ לשלב בשגרת התזונה שלנו שנחשבים כמקור מצויין לחיזוק מערכת החיסון והם- לימון טרי, נבטים, אצת ספירולינה, אגוזים (בעיקר שקדים ואגוזי ברזיל מושרים), מיץ עשב חיטה, עלים ירוקים (פטרוזיליה, מנגולד, חובזה, סירפד, תרד וכו…), אבקת גרגירי פולן, פולי קקאו, קינמון (תה או תבלין), גי'נג'ר, שורש כורכום וכו…

    פעילות גופנית:

    לא הרבה מידי. לא מעט מידי. עדיף בשעות הבוקר ורצוי להנות ממנה.

    פעילות מורידת סטרס ואדרנלין:

    תשתדלו למצוא זמן כל יום לקצת שקט. כל אחד והדרך שלו למצוא שקט ולהוריד רעשים. מדיטציה, יוגה, קריאת ספר, מוסיקה, טיול רגלי, הליכה בים, כל אחד ומה שנכון לו….

     

    לסיום משהו ממש נחמד שקראתי אתמול ואולי אולי לא סתם החלטתי להתחפש בפורים השנה למלך העירום J

    על פרשת השבוע וכלכלת המשפחה, הבלוג השבועי של יוסי אש:

    קצת צניעות הקורונה הזה מלמד אותנו. נשיא ארצות הברית, שכבר שלוש שנים רב עם כל העולם, וגרם למלחמת סחר מיותרת, קיבל נוק אאוט מסיני אחד שאכל עטלף, שמפיל את כל הכלכלה האמריקאית (והעולמית) לקרשים. קצת צניעות… כמה מאמצים עשינו כדי שהחור באוזון לא יגדל, והנה בא סיני אחד רעב, והשבית את כל התעשייה העולמית, את כל המטוסים ואת רוב המכוניות שלא פולטות כבר פחמן, כי כולם בבידוד או עובדים מהבית ורק אלוהים מציץ דרך החור באוזון שהולך ונסגר, ומחייך לעצמו בסיפוק. הנה שוב לימדתי אותם שיעור חשוב…

    קצת צניעות, רבותי, קצת צניעות. זמר מפורסם התחתן השבוע, וראה זה פלא: במקום להזמין 1800 איש, ולהוציא 3 מיליון שקלים על החתונה, הוא ראה שזה עובד מצוין גם עם 100 מוזמנים. ואולי זה הזמן להפסיק גם את המירוץ המטורף של הבת מצוות בעשרות אלפי שקלים, ואת ימי ההולדת באלפי שקלים. 

    ומה איתנו? כמה קיטרנו על החבילות שלא מגיעות מעלי אקספרס, ועכשיו, כשחרב הפיטורים מתנפנפת מעל ראשינו, לא נעים להודות אילו שטויות מיותרות קנינו שם. 

    קצת צניעות, רבותי, קצת צניעות… רק לפני שבוע החזרנו למלצר בבית הקפה את הקפוצ'ינו, כי הקצף לא היה מספיק סמיך, או כי הזכוכית בכוס שהוגשה לנו לא הייתה מספיק דקה. והיום? רק תתנו לי ללכת לבית קפה, אפילו קפה בוץ בכוס חד פעמית אני לוקח בלי שאלות. 

    ופתאום, זה כבר לא חשוב אם נייר הטואלט יהיה עם שתי שכבות או שלוש. לוקחים את מה שנשאר על המדף ואומרים תודה.

    קצת צניעות, זה מה שהטבע החליט ללמד אותנו, וקצת פרופורציות.

    רק לפני שבוע כמעט הייתה פה מלחמת אחים, ועכשיו אפילו הפגנה אסור לעשות כמו שצריך. 100 מפגינים בכיכר מלכי ישראל? העטלף הסיני מת מצחוק ואולי גם רומז לנו על מה חשוב באמת. 

    ולחשוב שטייסי אל על היו בסכסוך מתמשך עם ההנהלה, כבר שנים. ופתאום, תוך חודש, כבר אין על מה להתווכח. ומי עשה את זה? כמה אירוני, עכבר עם כנפיים. ואולי הוא יכניס לפרופורציות את כל סכסוכי העבודה והשביתות והמלחמות בין וועדי העובדים וההנהלות, ובפעם הבאה, כשאתם הולכים לפוצץ משא ומתן, תשימו על השולחן דגם של עטלף, ותחזרו לדבר.  

     

    השבוע גזמתי את עץ הקלמנטינות שלי. ככה זה בטבע, בשביל צמיחה צריך לנקות את הענפים הישנים, לדלל, לוודא שקרני השמש יגיעו לכל הענפים. לטבע חוקים משלו. וכשגזמתי, חשבתי שאולי עברנו קצת את הגבול, ומישהו רומז לנו לקחת צעד אחורה. וגם חשבתי, תוך כדי גיזום, שהמילה "הגזמה" והמילה "גיזום" הם מאותו השורש. וחבל רק שכל כך הרבה אנשים נפגעים, והתפקיד שלנו יהיה לוודא שהעולם ינצל את המשבר לפריחה מחודשת, ובריאה יותר.

    ולעטלף נאמר, שאולי ניצחת ניצחון זמני, וכפית עלינו מחיר יקר, אבל שח מט לא יהיה כאן, ואנחנו נמצא תרופה, וננצח אותך בגדול. בסוף, אתה רק עכבר מכוער עם כנפיים. 

    אפילוג:

    כמה זה לא מקרי שדווקא בפרשת השבוע, פרשת כי תשא, מסופר על עגל הזהב, וכמה זה לא מפתיע פתאום לקרוא, שהעונש שאלוהים נתן בעקבות הסגידה לעגל הזהב היה דווקא מגיפה ("וַיִּגֹּף יְהוָה אֶת הָעָם עַל אֲשֶׁר עָשׂוּ אֶת הָעֵגֶל …" שמות לב' 35).

     

    מאחל הרבה בריאות ונעבור את זה מהר וביחד

    תרגישו חופשי ליצור קשר לכל שאלה והתייעצות

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support