נקודות דיקור סיני על קצה המזלג- הפעם טחול מס' 3

    נקודת דיקור מספר 3 של הטחול, הידועה גם בשם טייבאי (SP3), היא נקודת דיקור סיני  חשובה ברפואה הסינית המשמשת לטיפול במצבים בריאותיים שונים. לפי הרפואה הסינית, נקודה זו ממוקמת בצד המדיאלי של כף הרגל, מתחת ומאחור לראש עצם המטטרסלית הראשונה.

    לפי הרפואה הסינית ישנם 3 מעגלי אנרגיה שמורכבים מיסודות שונים. הטחול ממוקדם בשני מעגלים ביסוד האדמה, ובמעגל השלישי ביסוד האש. לכן נבין מכך שהטחול עצמו קשור ברפואה הסינית ישירות למערכת העיכול ואחד מתפקידיו העיקריים הוא טרנספורמציה וטרנספורטציה הקשורים לאדמה ולאש ביחד.

    נקודת דיקור מס' 3 שהעל מרידיאן הטחול היא נקודה בעלת אופי אדמתי ביותר מכיוון שהיא נקודת האדמה על האדמה. לכן ניתן להבין שבעזרתה נוכל לחזק את מערכת העיכול, או יותר נכון להוסיף הרבה אנרגיית אדמה למערכת. לעיתים במצבים של עודפי לחות כגון הפרשות מרובות או ליחה הקשורה למערכת העיכול, כדאי להיזהר בדיקור נקודה זו, על מנת לא להכביד עוד יותר בלחות. במקרה כזה עדיף לבחור נקודות אחרות שיכולות להניע ולחזק את הטחול במקביל.

     

    תפקידה העיקרי של SP3 הוא לגוון ולווסת את מרידיאני הטחול והקיבה, האחראים על העיכול, חילוף החומרים והפקת אנרגיה. היא משמשת לעתים קרובות לטיפול בהפרעות עיכול כגון נפיחות, שלשולים ועצירות, כמו גם עייפות, מערכת חיסונית חלשה וחולשה כללית.

    עם זאת, ישנם מקרים שבהם אין להשתמש ב-SP3, כגון:

    הריון: עדיף להימנע או להיזהר במהלך ההריון נקודה זו, מכיוון שהיא עלולה לעורר התכווצויות רחם ולהוביל לצירים מוקדמים. לא תמיד ובכל מצב זה יקרה וישנן נקודות אחרות אף יותר מניעות במקרה הזה, אך הזהירות נדרשת.

    מחלה חריפה: אין להשתמש ב-SP3 במהלך מחלה חריפה חיצונית, מכיוון שהיא עלולה להחמיר את התסמינים ולהפריע לתהליך הריפוי הטבעי של הגוף. במקרה כזה של רוח חיצונית כדאי להתרכז יותר בנקודות שמעודדות פתיחה ושחרור ולא נקודות דיקור שיש להם השפעה אנרגתית מכניסה.

    מצבי עור שונים: אם העור סביב הנקודה דלקתי, נגוע או מגורה, יש להימנע מכך כדי למנוע החמרה נוספת.

    הפרעות דימום: יש להימנע מנקודה זו בחולים עם הפרעות דימום או אלו הנוטלים תרופות מדללות דם, מכיוון שהיא עלולה להגביר את הסיכון לדימום.

    טיפול המצבים שונים בעזרת נקודת דיקור זו

    כפי שנאמר, הנקודה עושה עבודה נהדרת בחיזוק מערכת העיכול אך ללא עודפי לחות שיש במערכת. בעיקר למצבים של חולשה של הטחול הגורם לעייפות, חולשה, קושי בעיכול, אך גם למצבי עודף של הקיבה. הטחול הוא בן זוגה הטבעי של הקיבה. כאשר יש עודפים בקיבה, כגון עודפי חומצה או דלקת בקיבה או ריפלוקס טיפול בנקודת דיקור זו יכול להועיל, גם מכיוון שהיא מחזקת את הטחול וגם כי היא נקודה המקור שמחזקת את האיבר ומוציאה או מעבירה באופן טבעי אנרגיה מהקיבה לטחול.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support