נקודת דיקור מס' 20 של כיס המרה

    השם של נקודת דיקור מספר 20 של מרידיאן כיס המרה הוא "פנגצ'י", הידוע גם בשם "כיס המרה 20" או "GB20".

    נקודת דיקור מספר 20 של מרידיאן כיס המרה ידועה בשם "פנגצ'י" או "בריכת רוח" ברפואה הסינית המסורתית (TCM). ממוקמת בחלק האחורי של הצוואר, בשקע בבסיס הגולגולת, באמצע הדרך בין שני השרירים האנכיים.

     

    נקודה זו משמשת בדרך כלל מטפלים ברפואה סינית במגוון מצבים, כולל כאבי ראש, כאבי צוואר, סחרחורת ונדודי שינה. גירוי של נקודה על ידי עיסוי מקומי או על ידי לחיצה מקומית יחסית ממושכת  יכול לעזור לווסת את זרימת הצ'י (אנרגיה) בגוף ולקדם את התפקוד התקין של כיס המרה והכבד ולהקל באופן מהיר על כאבי ראש או סחרחורות קשות מסוג ורטיגו. לעיתים רבות כשיש כאבי ראש, נקודה זו תהיה רגישה מאוד למגע. האבחנה העיקרית לשימוש בנקודה זו תהיה עליית יאנג או רוח למעלה ולרוב עליית היאנג או הרוח יעלו מעלה מכיוון שאין עיגון מספק של צ'י או יין או דם של הכבד והכליות.

     

    ניתן להשתמש בנקודת דיקור זו גם כדי להקל על תסמינים הקשורים להצטננות, סינוסיטיס ואלרגיות. על ידי גירוי נקודה זו, מטפלים עוזרים לנקות את מעברי האף, להקל על הגודש ולהפחית את הדלקת.

     

    חשוב לציין כי דיקור סיני צריך להתבצע על ידי מטפל מורשה ומיומן. למרות שבדרך כלל זה נחשב בטוח, לדיקור סיני יכול להיות סיכונים ותופעות לוואי פוטנציאליים אם לא מבוצע כהלכה. למרות זאת, עיסוי מקומי של הנקודה לא יכול להזיק.

     

    על ידי עיסוי נקודת דיקור זו, תצליחו להקל על כאבים, נוקשות ומתח בצוואר, בראש ובכתפיים. בנוסף, זה יכול לעזור להקל על כאבי ראש, סחרחורת ורטיגו. 

     

    מטפל ברפואה סינית לרוב השתמש בנקודת דיקור זו למקרים שונים, כגון מיגרנה, טיפול בכאב ראש, כאבי צוואר, כאבי כתפיים והצטננות או סינוסיטיס.

     

    לעתים, מטפלים ישלבו בטיפול עם נקודת דיקור זו גם נקודות דיקור נוספות כדי לשפר את ההשפעות הטיפוליות שלו. לדוגמה, ניתן לשלב אותו עם נקודות דיקור כגון "Taiang"  "Baihui" (GV20), "Hegu" (LI4) ו-"Zusanli" (ST36), בהתאם למצב המטופל.

     

    עם זאת, אין להשתמש בנקודת דיקור זו בנשים בהריון או באנשים עם יתר לחץ דם חמור, מכיוון שהיא עלולה לגרום להתכווצויות או לגרום לתנודות בלחץ הדם. בנוסף, יש לנקוט משנה זהירות בעת שימוש בנקודה זו, מכיוון שהיא ממוקמת קרוב למבנים חיוניים כגון כלי דם ועצבים.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support