נשירת שיער והטיפול ברפואה סינית

    לנשירת שיער, או התקרחות, יכולות להיות סיבות שונות, כולל גנטיקה, שינויים הורמונליים, מצבים רפואיים, תרופות, מתח ותזונה לקויה. הצורה הנפוצה ביותר של נשירת שיער היא התקרחות אנדרוגנית, הידועה גם בתור התקרחות גברית או נשית, אשר נגרמת בעיקר על ידי גורמים גנטיים וחוסר איזון הורמונלי.

    נשירת שיער ברפואה הסינית

    על פי הרפואה הסינית, נשירת שיער נגרמת מחוסר איזון פנימי של מספר איברים ומערכות פנימיות. לעיתים איבר אחד דומיננטי ולעיתים מספר איברים הקשורים זה בזה ומושפעים לרעה מגורמים פיסיים ורגשיים ולכן תפקודי האיברים יותר והזנת השיער מופחתת. צ'י (אנרגיית החיים) ודם של הגוף, ממלאים תפקיד מכריע בצמיחת שיער, וכל הפרעה בהם עלולה להוביל לנשירת שיער. טיפול בנשירת שיער ברפואה סינית נעשה על ידי שימוש במספר כלים כמו דיקור סיני, צמחי מרפא ובטיפול תזונתי כדי לטפל בחוסר האיזון הבסיסי הגורם לנשירת שיער.

    דיקור סיני כולל החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגוף כדי לעורר את זרימת הצ'י והדם ולשפר את תפקוד האיברים השונים, לשיפור זרימת הדם לקרקפת ולקדם צמיחת שיער. ניתן לרשום תרופות צמחיות בצורה של תה, כדורים או אבקות כדי להזין את הצ'י והדם של הגוף ולתמוך בצמיחת שיער בריאה. טיפול תזונתי כולל המלצה על מזונות ורכיבי תזונה ספציפיים לתמיכה בבריאות השיער, כגון מזונות עשירים בחלבון, מזונות עשירים בברזל ומזונות עשירים בוויטמין D וביוטין.

    נשירת שיער ברפואה המערבית

    גישות הרפואה המערבית לנשירת שיער עשויות לכלול תרופות כגון מינוקסידיל או פינסטריד, ניתוחי השתלת שיער וטיפולים מקומיים. מינוקסידיל היא תרופה מקומית הממריצה צמיחת שיער, בעוד פינסטריד היא תרופה דרך הפה החוסמת את ההמרה של טסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון (DHT), הורמון התורם לנשירת שיער. ניתוח השתלת שיער כולל הסרת זקיקי שיער מאזור אחד של הקרקפת והשתלתם לאזור המקריח. טיפולים מקומיים עשויים לכלול שמפו תרופתי או קרמים קורטיקוסטרואידים כדי להפחית דלקת ולקדם צמיחת שיער.

    הטיפול עצמו....

    על פי רפואה סינית, נשירת שיער נגרמת מגורמים שונים כמו מחסור בצ'י (אנרגיה חיונית), סטגנציה בדם ועודף חום בגוף. ישנם מספר צמחי מרפא ונקודות דיקור המשמשות ברפואה הסינית לטיפול בנשירת שיער.

    להלן כמה מצמחי המרפא הנפוצים ברפואה הסינית לטיפול בנשירת שיער:

     

    He Shou Wu (Polygonum multiflorum): צמח זה משמש בדרך כלל לטיפול בנשירת שיער והאפרה מוקדמת. הוא מזין את הכבד והכליות, שהם האיברים האחראים העיקריים לצמיחת שיער.

     

    Bai Hua She She Cao (Oldenlandia diffusa): לצמח זה יש השפעה מקררת על הדם, מה שיכול לעזור להפחית דלקת בקרקפת ולקדם צמיחת שיער.

     

    Dang Gui (Angelica sinensis): צמח זה משמש בדרך כלל להזנת הדם ולקידום זרימת הדם, לכן יכול לעזור לחזק את זקיקי השיער ולקדם צמיחת שיער בריאה.

     

    פו לינג (פוריה קוקוס): לצמח זה יש השפעה מרגיעה על מערכת העצבים, מה שיכול לעזור להפחית מתח וחרדה שעלולים לתרום לנשירת שיער.

     

    להלן כמה מנקודות הדיקור הנפוצות ברפואה הסינית לטיפול בנשירת שיער:

     

    Du 20 (Bai Hui): נקודה זו ממוקמת בחלק העליון של הראש ומאמינים שהיא מזינה את המוח ומעודדת את זרימת הדם לקרקפת.

     

    Ren 4 (Guan Yuan): נקודה זו ממוקמת מתחת לטבור והיא מזינה את הכליות, שהיא איבר חשוב לצמיחת שיער.

     

    טאי יאנג (נקודה נוספת): נקודה זו ממוקמת על הרקה ומאמינים שהיא מעודדת את זרימת הדם לקרקפת ומעוררת צמיחת שיער.

     

    דיקור קוסמטי הוא טיפול לא פולשני הכולל החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בפנים ובגוף. מאמינים שהוא מקדם את זרימת הדם, ממריץ את ייצור הקולגן ומשפר את גוון העור ומרקם.

     

    בנוסף לדיקור סיני וצמחי מרפא ותזונה המטפלים בגורם הפנימי,  דיקור קוסמטי יכול לעזור לקדם את זרימת הדם לקרקפת, מה שיכול לעורר את צמיחת השיער וגם לעזור להפחית מתח וחרדה, שיכולים לתרום לנשירת שיער. דיקור קוסמטי משמש לעתים קרובות בשילוב עם טיפולים אחרים ברפואה סינית כגון תרופות צמחיות ודיקור כדי לספק גישה מקיפה לטיפול בנשירת שיער.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support