שלבקת חוגרת / הרפס זוסטר

    HERPES ZOSTER/ SHINGELS – שלבקת חוגרת

    שלבקת חוגרת נגרמת על ידי אותו נגיף הגורם לאבעבועות רוח. הנגיף אשר נמצא בצורה רדומה במפגשי העצבים הסנסוריים, בשורשי הגנגיליונים (תאי עצב), עשוי שלא לגרום לעולם לשום סימנים, והשלבקת מופיעה כאשר הוא מתעורר לפעולה.

    הדבר קורה כאשר הרמה החיסונית של הגוף פוחתת כתוצאה מהפרעה אחרת כמו איידס, סרטן או מחלה קשה אחרת אשר דורשת ממערכת החיסון הרבה אנרגיה, עד התחלשותה. התופעה שכיחה יותר אחרי גיל 50.

    הטיפול

    הטיפול הטוב ביותר עדיין אינו מוגדר בוודאות. מרגע שהמחלה החלה, אפילו תרופות של סטרואידים או אנטי סרום עשיר בנוגדני הנגיף אינם עוזרים. אין תרופה אשר יכולה לחסל את הנגיף, אך התקף של שלבקת חוגרת מעניק לחולה בדרך כלל מספר שנים של "חסינות" מפני התקפים חוזרים.

    הטיפול ברפואה הסינית

    ניתן בהחלט להקל על השלפוחיות והכאבים בצורה מקומית על ידי דיקור סיני וצמחי מרפא כתרופה. לאחר הרגיעה חשוב לחזק ולשקם את מערכת החיסון ובמקרה של שלבקת חוגרת חיזוק מערכת החיסון הוא הדבר החכם ביותר לעשות.

     

    אם אתם סובלים משלבקת חוגרת ומעוניינים בטיפול טבעי, מוזמנים ליצור איתנו קשר. זיו אלקלעי מטפל ברפואה סינית בעל כ-23 שנות ניסיון וטיפל בהצלחה במקרים של שלבקת חוגרת בעבר בהצלחה רבה.

    הרפס הוא וירוס שככל הנראה נוכח ורדום אצל מרבית האנשים. יש כמה פנים וכמה סוגים והופעות של הרפס. מהשכיחים יותר בקליניקה זה ההרפס שיוצא כפצע בפה ולפעמים גם באף, לצערי גם נשים רבות מגיעות לקליניקה עם הרפס חוזר באיבר המין והשכיח מכולם בקליניקה הוא ההרפס זוסטר או בשמו המפוצץ שלבקת חוגרת.

    המקרה שהגיע אלי לאחרונה מאוד נגע לליבי ומביא איתו תופעה מאוד קשוחה של הרפס ולכן בחרתי לשתף.
    אהובה בת 73 היא אשה בריאה, פעילה יחסית לגילה, רוקדת ריקודי עם, עושה הליכות יומיות בים וסבתא ל 5 נכדים. אהובה לא חולה באף מחלה כרונית שמצריכה תחזוקה של תרופות ולעולם לא אושפזה.

    לפני שלושה חודשים אהובה עברה את החיסון השלישי לקורונה. שני החיסונים הראשונים לא הרגישה אף תופעות לוואי (חייב לומר שאם אהובה היתה מתייעצת איתי לגבי התחסנות, רוב הסיכויים שהייתי ממליץ לה להתחסן תוך כדי תמיכה של דיקור סיני לפני ואחרי החיסון, מכיוון שהיא בגיל כזה שנחשב כגיל באוכלוסיית הסיכון), שלושה ימים לאחר החיסון השלישי, התחילה אהובה להרגיש כאבים קלים ועיקצוצים בצד הראש. לאחר יום נוסף יצאה פריחה ושלפוחיות לצד כל הראש, הצוואר, הכתף ובית החזה.
    מאז כאבי הראש הפכו להיות בלתי נסבלים ואהובה לראשונה פנתה למיון ושם איבחנו מייד שמדובר בשלבקת חוגרת (יצאו גם פצעים לאורך צידו של הגב ובמותן).
    מיד התחילה טיפול בזובירקס במינונים גבוהים, תרופות לכאבים ותרופות להרגעת מערכת העצבים אבל ללא עזרה ושיפור משמעותי.

    אהובה המשיכה לסבול מהכאבים כל היום וכל הלילה במשך שלושה שבועות.
    ניסתה טיפולים שונים שמומחים המליצו, כמויות עצומות של כדורים וזריקות מקומיות וללא הועיל כמעט בכלל.

    דיקור סיני וצמחי מרפא לטיפול בשלבקת חוגרת:

    אהובה הגיעה אלי מותשת כחודשיים לאחר ההופעה הראשונה של ההרפס.
    כבר הפסיקה לסבול מהפריחה והנפיחות בעור, אבל הכאב המשיך וממשיך ללא הפסקה במקביל למותשות עצומה ממחסור בשינה והתמודדות אין סופית עם הכאב ועם תרופות שגורמות לה לטישטוש ונימנום.

    ברוב המקרים, צץ לו ההרפס כתוצאה מהתשה של מערכת החיסון. מערכת החיסון נחלשת בדרך כלל כתוצאה ממחסור תזונתי או תזונה לא מאוזנת, שינה לא מאוזנת וכמובן סטרס.
    לאהובה לא היה אף אחד מהדברים האלה.
    לא היו שינויים משמעותיים בחייה, לא שינתה את תזונתה וישנה מצויין, בשילוב עם פעילות גופנית מאוזנת.

    ככל הנראה, למרות שקשה מאוד להוכיח, החיסון עצמו הוא הטריגר, הוא הדבר היחיד שהחליש אותה והדבר היחיד שגרם לאהובה לסטרס חיסוני (באמת שחיפשנו סיבות אחרות).
    הרפס זוסטר שייך גם לאחת מתופעות הלוואי של החיסון לפי היצרנים וגם לפי מחקר של קופת חולים שיצא לאחרונה נמצאו אחוזים גבוהים יותר של שלבקת חוגרת

    על מנת להקל על הכאבים, נפגשנו לטיפול בדיקור אחת לשלושה ארבע ימים במהלך שבועיים שבמקביל אהובה התחילה ליטול צמחי מרפא שהכנתי לה.
    לאחר שבועיים חל שיפור נפלא שלא קרה כבר מספר חודשים בפריחה על העור, בהרגשה הכללית והכאב שחשה בראש. כמו כן הכאב הפסיק להטריד בלילה וכך אהובה יכלה גם לישון ולהתחזק.

    לאחר שני טיפולים נוספים אהובה התחילה לחזור לעצמה. התחילה להרגיש כמעט נורמלי ורק הרגישה מעט תחושת אי נעימות בראש שגם היא לחלוטין נעלמה לאחר זמן קצר.

    לסיכום:

    הרפס זוסטר או שלבקת חוגרת היא תופעה או מחלה מציקה ביותר. ישנו היום חיסון לשלבקת חוגרת, אבל הדבר הנכון ביותר במקביל לחיסון או ללא החיסון, הוא ליצור מערכת חיסונית טובה ולשמור עליה.
    דיקור סיני לכאבי ראש כתוצאה מהרפס או מכל סיבה אחרת, יכול לעשות עבודה נהדרת למניעת התקפי כאב חוזרים, הקלה על כאבים ופתרון הבעיה. דיקור גם יכול למנוע תופעות לוואי של החיסון נגד הקורונה, יכול לצמצם את זמן המחלה ולהקל באופן מיידי על הופעת ההרפס.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support