דהפרסונליזציה והפרעות שינה

    אובחנתי כסובל מהפרעת דהפרסונליזציה לאחר עשר שנים מהזמן בו התפרצה, וזמן קצר לאחר מכן התחלתי טיפול תרופתי בליווי פסיכיאטר. במהרה, סבלתי משינויים בדפוסי השינה כתופעת לוואי: השינה הפכה מקוטעת, כאשר התעוררתי ונרדמתי שוב ושוב במהלך הלילה, וחלומות בלהה — או חלומות חיים — הביאו לכך שהתעוררתי בחרדה, ללא נשימה ועם קושי להבחין אם אני מצוי במציאות או בחלום.

    מעולם לא פקפקתי בכוחה של הרפואה הסינית, אך היה לי ספק אם תוכל להביא להקלה בתופעת לוואי שהגורם לה הוא תרופה שיהיה עליי ליטול פרק זמן לא ידוע; ובכל זאת, עקב הקושי בתפקוד והירידה באיכות חיי כתוצאה מקשיי השינה, פניתי אל זיו.

    הטיפול בי נעשה בדיקור אחת לשבועיים ובשתיית מיצוי צמחים מדי יום. במהלך תקופת הטיפול הראשונית לא חל שינוי ברור בתלונותיי, ובמקביל התנסיתי במגוון תרופות שינה שנפסלו בזו אחר זו עקב תופעות לוואי בלתי רצויות, ולבסוף נמצאה תרופה שנטילתה מדי יומיים לא הביאה לתופעות הלוואי של קודמותיה. עד נקודת זמן זו חל שיפור באיכות השינה, אך לא ידעתי אם האחראי לו הוא הטיפול שביצע זיו או תרופות השינה שטופלתי בהן, זאת עד שהשימוש בהן הופסק ספונטנית – והשיפור נותר. מאז ועד היום, מספר חודשים לאחר מכן, הבחנתי בשיפור הולך וגדל באיכות השינה. אני לא סובל עוד מחלומות בלהה ומהחרדה הנלווית להם, וכאשר אני מתעורר, ברור לי שאני מצוי במציאות. בנוסף, מספר היקיצות מדי לילה פחת, וזמני השינה שביניהן אינם שטחיים כפי שהיו, אלא איכותיים יותר. עם העליה באיכות השינה, הקשיים הנובעים מנדודי שינה, שליוו אותי תקופה ארוכה במהלך כל השעות היום, הפכו קלים ולא מהווים עוד הפרעה בתפקוד היום יומי.

    הפרעת הדהפרסונליזציה ממנה אני סובל, החלה בתהליך שינוי חיובי מהזמן בו אובחנה והחל הטיפול התרופתי בה, ושיפור נוסף חל במהלך הטיפול ברפואה הסינית. ככל שמילים יאפשרו לי לתאר, השינוי לא ייאמן: אני נהנה מצלילות דעת ומחדות רבות יותר; אני חווה תחושת אישיות מוגדרת וחזקה יותר; עולם הרגש שלי התרחב; ותחושת הנורמליות הכלליות מתגברת עוד ועוד.

    מעבר לאלה, אני חב תודה לזיו ברמה האישית. זיו חי ונושם את הרפואה הסינית, ובעיניי, הוא מסוגל ליצור נקודות חיבור עם כל מטופל ולהשרות עליו רוגע..כערך מוסף, אני נהנה מהשיחות המלוות את הטיפול, המאפשרות לעבודה הפנימית להתנהל ביתר קלות. לא אוכל לסכם אלא בלומר תודה.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support