אינסומניה, הפרעת שינה וטיפולה ע"י דיקור סיני

    לימור הגיעה לטיפול הראשון כשכל גופה כאוב, עינייה עייפות ומפוחדות, מכונסת ורועדת.

    "אני כבר שבועיים לא מצליחה לישון. לא מצליחה להירדם, מחשבות רצות בראש, לא מצליחה לתפקד, אפילו כדורים לא עוזרים לי. אני מיואשת ומפחדת שהלילה יגיע, הראש מסתובב ואני נכנסת לחרדות עמוקות"

    רופאים המליצו ללימור כדורים חזקים לשינה ובנוסף גם כדורים למצב הרגשי שהיא עוברת ולחרדות שתוקפות אותה. המצוקה באמת היתה גדולה מאוד.

    ברוב המקרים מהסוג הזה, אני נוטה לשלב גם צמחי מרפא כבר מהמפגש הראשון ומתחילת הטיפול, על מנת לעשות הקלה מיידית, אבל לאחר שיחת אבחון ארוכה, הבנתי מה מקור הבעיה והיתה לי תחושה שעל ידי דיקור סיני, אצליח לעזור ללימור בצורה מהירה.

    הבעיה של לימור התחילה ושילבה סטרס רגשי עוצמתי מאוד שנגרם כתוצאה מטראומה גדולה שעברה ונגרמה על ידי תאונת דרכים שניצלה בנס, ובשילוב מיחסים קרים, ריחוק וכעסים בקשר עם בעלה.

    לפני כל טיפול ברפואה סינית, גם אם נטפל רק בדיקור סיני או נשלב צמחי מרפא כתרופה, נעשה אבחנה מסודרת הכוללת גם אבחנת דופק. באבחנת הדופק, אנחנו לא מרגישים דופק אחד, אנחנו מרגישים 12 עמדות של דופק. כל עמדה נותנת לנו אינדיקציה לתפקודו של איבר אחר בגוף, סך הכל 12 איברים ראשיים שהרפואה הסינית מכירה כאחראיים או "שולטים" על המערכת כולה. כל תסמיני הגוף, סמפטומים, כאבים או מחלות שונות, הן ביטוי של חוסר איזון של איבר אחד או יותר או שילוב של איברים (מערכת).

     על ידי הדופק, האבחנה שלי היתה ברורה מאוד. עמדת "הלב" היתה ריקה לחלוטין, עמדת "הכליות" היתה עטופה "בקור", ועמדת "הכבד" היתה חלשה ומתוחה.

    חשוב להזכיר שברפואה הסינית כאשר אנחנו מזכירים שם של איבר מסויים ("לב" למשל), אין הכוונה באמת לבעיה באותו האיבר! מדובר רק על חוסר איזון מאוד מסויים ובתרגום של השפה העברית לשפה הרפואית והסינית.

    בטיפול הראשון, לימדתי את לימור מספר תרגילי נשימה ומדיטציה, על מנת לעזור לה מעט לשלוט במחשבות הטורדניות ולהתחיל ללמד את הגוף והמוח שלה לעבור למצב שקט יותר ורגוע יותר, על מנת שיוכל להיכנס להרפיה ושינה עמוקה.

    בנוסף, עשיתי דיקור בשלוש נקודות בלבד – כליות מס 3 / מעטפת לב מס 3/ ונקודת אקסטרה של העיין השלישית.

    לכאורה, מדובר בטיפול פשוט ומינימלי, אבל למדתי שבדיקור סיני, ככל שעובדים בצורה פשוטה יותר ומינימלית יותר, התוצאות טובות יותר. שילוב הנקודות הזה, נתן מענה מדוייק מאוד לשלושת האיברים הלא מאוזנים והתוצאה היתה מדהימה. למחרת לימור התקשרה ודיברה בהתלהבות רבה ודיווחה שהיא ישנה 6 שעות רצופות וביקשה להגיע שוב גם היום ובכל יום 🙂

    טיפול שני  הגיע לאחר שבוע. במהלך השבוע השינה של לימור מאוד השתפרה. היא הצליחה להירדם עדיין בקושי, אבל יותר בקלות, התעוררה מספר פעמים בלילה, אבל ישנה בכל לילה לפחות 6 שעות לסירוגין. השפעת הטיפול הראשון היתה יוצאת דופן. הדופק מעט השתנה ודקרת הפעם שוב 3 נקודות – חוצה האחורי 16 בפיזור/ מעי גס 11 בשני הצדדים. מטרת הטיפול הפעם היתה לחזק ולאזן יותר ברמה הרגשית.

    טיפול שלישי  שוב לאחר שבוע. לימור המשיכה לישון 6 שעות, עם יקיצות מידי שעה שעתיים, אבל הפעם הצליחה להירדם יותר בקלות לאחר כל יקיצה ולכן הרגישה שהשינה כבר הרבה יותר מועילה וטובה.

    מאוד שמחתי שהייתי קשוב לתחושת הבטן שלי ולא מיהרתי להשתמש בצמחי מרפא. לעיתים, הדיקור הסיני עובד בצורה כל כך מהירה שנדמה שקרה קסם מופלא. בחלק מהמקרים, דיקור סיני יכול להועיל ככלי בודד ויכול לשפר ולרפא מצבים של אינסומניה / בעיות שינה שונות, אבל לפעמים בהחלט יש צורך להשתמש גם בכלים אחרים על מנת להביא לשיפור מהיר, משמעותי ובעל תוקף לשנים רבות או/ו לריפוי.

    המשכנו למספר מפגשים נוספים של דיקור. הוספנו גם עוד מספר תרגילי הרפיה, פעילות גופנית קלה ושיפרנו מעט את התזונה. לאחר חודשיים, לימור חזרה לישון 7 שעות ברצף ללא שימוש בכדורי שינה וללא צורך בכדורי הרגעה.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support