דלקת אוזניים ילדים – סיפורה של נועם

    נועם המתוקה הגיעה אלי לטיפול בתוך מנשא. נועם היתה בת 10 וחצי חודשים כשהוריה באו איתה לטיפול בפעם הראשונה. בזמן זה, נועם עדיין ינקה הנקה מלאה  עם מעט מאוד טעימות של מוצקים והיתה עדיין בבית עם אמא שלה ולסירוגין עם סבתא.

    מגיל שלושה חודשים, נועם התחילה לסבול מדלקת אוזניים. במקרה או לא במקרה, התופעה התחילה יומיים לאחר קבלת חיסון ראשון (ההורים דחו מעט את החיסונים הראשונים).

    מאז הדלקת הראשונה שבצער רב גם הגיעו למיון ילדים, נועם סובלת מדלקת אוזניים תמידית וכרונית. למעשה, נועם כבר לוקחת חצי שנה אנטיביוטיקה לטיפול ומניעה באופן כרוני וההורים הגיעו לטיפול בייאוש ובתקווה שלרפואה הסינית יש איך לעזור לנועם ולהם.

    אכן, דלקת אוזניים ילדים היא תופעה שכיחה בקליניקה ובהחלט אפשר לעזור לתופעה בצורה מאוד יעילה וגם מאוד מהירה.

    מכיוון שנועם כבר השתמשה באנטיביוטיקה לטיפול וגם מניעה, החלטתי (למרות שלרוב בגיל זה אני מעדיף שלא) לתת טיפול בצמחי מרפא במקביל לטיפולי דיקור סיני . הסיבה להחלטה זו, היא הרצון להפחית או להפסיק את הטיפול האנטיביוטי המניעתי (שגם כך לא ממש עזר למנוע דלקות חוזרות) ולהשתמש בצמחי מרפא שיודעים לעשות את אותה העבודה ובדרך יותר עדינה ולא פוגענית.

    את צמחי המרפא נועם לקחה פעמיים ביום (בדיוק כמו האנטיביוטיקה) ובמקביל התחלנו טיפולי דיקור סיני אחת לשבוע בתוך התחלה.

    ההישג הראשוני היה שכבר מהטיפול הראשון ולמשך חודשיים, נועם לא פיתחה דלקת אוזניים. לאחר חודשיים, התחילו כאבים ומעט הפרשות באוזן ונפגשנו שוב לטיפול דיקור דחוף ונתתי לראשונה צמחים כדי לטפל נקודתית בדלקת ולנסות להימנע בפעם הראשונה מאנטיביוטיקה. יאמר שרוב רובן של הדלקות אוזניים בגיל זה, הן לא דלקות אוזניים ממקור חיידקי ולכן מראש האנטיביוטיקה לא יעילה ומיותרת.

    לשמחתנו, הצמחים בשילוב עם הדיקור מאוד עזרו לנועם גם להימנע מהדלקות החוזרות וגם לטפל ביעילות רבה בדלקות שכבר הגיעו. 

    לאחר מספר חודשי טיפול, נועם חזרה לתפקד באופן רגיל, איכול חייה וחיי ההורים חזרה ובגיל שנה וחצי נכנסה נועם לגן בפעם הראשונה וגם שם היתה מטופלת אצלי באופן תחזוקתי מניעתי בלבד והצלחנו להעביר שנה שלמה ללא דלקת אוזניים בכלל.

    הטיפול ברפואה הסינית משתלב היטב עם הרפואה המערבית ואין לשלול את הטיפול המערבי המודרני. היתרון בימינו שניתן לשלב בין 2 סוגים של רפואות במטרה אחת- בריאות.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support